Продаж автомобілів продовжує падати. Порівняно з минулим роком, спостерігається зменшення ринку. Це стосується як нових автомобілів, так і перепродажу.
Нагадаємо, у липні цього року продаж авто, які були у користуванні, впав практично до нуля. Причиною цього стали нововведення, які стосувалися перереєстрації. Заборонено було реєструвати угоди купівлі-продажу на товарних біржах, залишивши ці повноваження лише нотаріусам. При цьому посилили контроль за тим, чи не є перепродаж бізнесом. Згідно з чинним законодавством, продаж одного авто на рік оподатковують мінімально. Водночас дохід від продажу другого, третього та наступних автомобілів упродовж одного року обкладають податком 15 відсотків.
Тож продавати автомобілі у липні практично припинили. Після запровадження кожного нововведення люди вичікують – як воно працюватиме і чи не доведеться платити більше.
Нині ситуація нормалізувалася. Як повідомили у Чернівецькому МРЕВ, машини перереєстровують – щоправда, менше, ніж навесні. Але на початку осені зазвичай щороку спостерігається певне зменшення активності продавців і покупців.
Що ж стосується податку 15 відсотків, то у МРЕВ запевнили, що звичайні українці його не платитимуть. Коли громадянин продає лише одне авто за рік, МРЕВ видає відповідну довідку, тож сплачують лише державне мито і відрахування до Пенсійного фонду.
– Автомобілі знову продають, хоч і не дуже жваво, – розповів чернівчанин Петро М., який займається автозапчастинами. – Перекупники і далі займаються своєю справою, використовуючи генеральні доручення. При цьому ціни за останні кілька місяців трохи зросли.
На ринку нових авто ситуація ще більш невтішна.
– Влітку спостерігалося певне пожвавлення, але загалом рік провальний, порівняно з 2009-м, – розповів директор одного з чернівецьких автосалонів. – За вісім місяців маємо падіння на 12 відсотків, прогнози на наступний рік сумні. Адже кредити для переважної більшості українців недоступні. Реальні відсотки становлять 21-24, а умови банки висувають такі, що кредит оформити можуть одиниці. Деякі виробники пропонують власні кредитні лінії, їхні умови м’якші, але ситуацію не рятують.
Краща ситуація в Росії, де діє державна програма підтримки ринку. Там при обміні старого авто на нове з держбюджету громадянину виплачують певну суму. В Україні було складено кілька варіантів програм підтримки ринку, але уряд так і не розглянув жоден.
Економісти кажуть, що ситуація із продажем автомобілів є однією з ознак стану економіки в державі – якщо громадяни не можуть собі дозволити купувати автомобілі, то з економікою загалом не все гаразд.
Ігор ДОВГАНЬ
23-09-2010, 09:34
0
1 698