Шістсот працівників тролейбусного управління сидять без зарплати. "Грошей не дають, – поскаржилася редакції жінка-водій, яка працює в ЧТУ. – Заплатили за червень, а за липень ще повністю не розрахувалися. Приходять до мене контролери через борги за комунальні послуги, стукають у двері – а чим заплатити за квартиру? Кредит у банку взяла, не могла заплатити вчасно тисячу гривень – нарахували штраф. Тепер маю платити дві тисячі. Як я можу повернути ці гроші?"
З’ясувалося, що зарплату нічим платити через те, що тролейбусники не отримують із держбюджету відшкодування за безкоштовний проїзд пільговиків.
– Держбюджет нам винен три мільйони гривень! Такої великої суми боргу ще ніколи не було,– розповів Іван ІВАНІЧЕК, начальник Чернівецького тролейбусного управління. – Зараз нам надійшло усього 200 тисяч гривень із держбюджету, ще 300 тисяч міський бюджет дав. Тому до 12-13 вересня виплатимо зарплату за серпень, а після 20-го почнемо видавати гроші за вересень.
Нині, за словами керівника, вся виручка кондукторів тролейбусів іде на сплату податків і зарплату. Причому податків доводиться платити майже стільки ж, як зарплати, і їх не затримаєш, бо нарахують штрафи і підприємство доведеться закрити. Для порівняння: у серпні тролейбусники заробили 978 тисяч гривень, податків сплатили 650 тисяч. А на зарплату працівникам за липень потрібно ще 800 тисяч гривень.
– Ми в нерівних умовах з іншими перевізниками, бо змушені платити всі податки, – каже І. Іванічек. – Зарплата у нас офіційна, середня на підприємстві – 1900 гривень. Водії отримують 2500-2600 гривень. І люди ідуть до нас на роботу, бо зараз знайти роботу майже неможливо. В інших містах ситуація ще гірша – там тролейбусники ще за квітень-травень гроші отримують.
– Сьогодні Держбюджет перерахував 542 тисячі гривень субвенції за пільговиків, – повідомила у середу Лівія БАМБУЛЯК, заступник начальника фінансового управління Чернівецької міськради. – Із них 267 тисяч піде на оплату послуг телефонного зв’язку для пільговиків, 268 тисяч – ЧТУ. Зараз борг із субвенції тролейбусникам найбільший за всі роки.
Вирішити проблему з відшкодування вартості проїзду пільговиків, за словами І. Іванічека, влада обіцяє уже 19 років. Однак реально держава відшкодовує не більше 15-20 відсотків витрат. А підвищувати надалі вартість проїзду нереально – тоді у тролейбусах зменшиться кількість платних пасажирів. (Н. Макушинська)
10-09-2010, 09:15
0
2 209