Weather

Iноді розпродаж – дорожче, ніж продаж

у номері / економіка, бізнес
2 785
0
Купувати у період розпродажу, знижок та акцій – найкращий спосіб зекономити та гарно виглядати. Принаймні, так це відбувається в інших країнах. А як у нас?

Починаючи з початку липня, у Чернівцях теж відбуваються літні сезонні розпродажі. Ми побували у декількох магазинах. В одному з бутиків, що на Соборній площі, продають чоловічі футболки зі знижкою 10 відсотків. Продавець-консультант бутика розповіла, що це традиційний сезонний розпродаж, який організовують щороку. Пояснила, що речей, які продають дешевше, залишилося мало. Тому їх і розпродують. Адже досить часто великі знижки пропонують на неходові товари.

Заходжу в інший магазин. Там знижка на літнє взуття до 50 відсотків. Молода жінка придивляється до елегантних босоніжок.

– Можна купити, – каже, – адже знижка велика, аж 50 відсотків. Де я так недорого ще їх куплю? Запитує в продавця про ціну. Виявляється вони коштують 400 гривень.

– Це зі знижкою? – перепитую, здивувавшись.

Проте згодом виявляється, що така знижка, 50 відсотків, стосувалася тільки декількох речей, яких уже немає. "Товар, що підлягав розпродажу, закінчився", – пояснила продавщиця.

В іншому магазині, що на проспекті Незалежності, також є знижки. Продавець-консультант розповіла, що це акційні сезонні знижки на одяг малих розмірів. Але яка це акція і для чого, не сказала.

В одному з магазинів у центрі міста теж є літній розпродаж – знижки 40 відсотків. Жіночі сарафани коштують від 300 гривень. На Калинці такі самі коштують по 250. В іншому бутику, що на Проспекті, – 280. І це без цінника зі знижкою. Як таке може бути? Намагаюся з’ясувати.

У магазині, що в центрі міста, мені пояснюють, що сарафани фірмові, перед акцією коштували значно дорожче – майже 500 гривень.
Щоб не опинитися у такій ситуації, перед купівлею зіставте вартість обраної моделі з її цінами в інших продавців. А якщо виникають сумніви у реальній знижці, вимагайте доказів попередньої ціни, актів уцінки.

– Такі випадки – це так званий психологічний шантаж, – коментує ситуацію виконувач обов’язків начальника обласного управління у справах захисту прав споживачів Надія КУТИНІНА. – Зафіксувати випадки такого шахрайства майже неможливо. Адже підприємці самі встановлюють ціни на товар. Самі ж і вирішують, чи проводити знижки та акції. Все залежить від покупця та його обережності. Тільки він вирішує, купувати товар чи ні.

Довести шахрайство з боку продавця покупець може тільки за наявності чека про купівлю товару. Лише в такому разі хороший адвокат, якщо у вас є свідки, зможе допомогти по­вернути гроші за товар.
Марина КОРПАН

Поради покупцям

 Ніколи не купуйте товар у першому ж магазині. Відвідайте й інші точки.
 Не кваптеся під час купівлі, особливо якщо вас квапить продавець. Чим дорожча річ, тим довше повинна здійснюватися покупка.
 Обирайте гарний магазин. Не обов’язково дорогий, а такий, де відповідають на всі ваші запитання, не відмовляються показати сертифікат якості, а також не вішають напис: "Продані речі назад не приймаємо і не обмінюємо".
 Знайте свої права і будьте готові їх відстоювати. У конфлікті з продавцями треба поводитися чемно, але впевнено й енергійно.
Шановний відвідувач, Ви зайшли на сайт як незареєстрований користувач. Ми рекомендуємо Вам зареєструватись або зайти на сайт під своїм ім'ям.

0 коментарів

Ваше ім’я: *
Ваш e-mail: *
Код: Натисніть на зображення, щоб оновити код, якщо він нерозбірливий
Введіть код:
Читають Коментують