– Чому обрали такі різні види бізнесу? – Це цікаво, тому що спілкуєшся з абсолютно різними людьми. На курси іноземних мов приходять люди, які багато подорожують, а в клінінговій сфері клієнтами можуть бути пенсіонери, чиновники, підприємці. Відкрив курси іноземних мов тому, що за освітою – лінгвіст і хотів продовжувати працювати в цій сфері, щоби диплом все ж приносив кошти. А клінінг – це те, що працює за кордоном. Тому ми вирішили зробити щось подібне й у нас. Зараз розширюємося в Україні, створюємо філії.
– Чи легко прижився бізнес із прибирання у нас?– Бізнес розвивається. Єдина проблема – ментальність. Вона не дозволяє орієнтуватися саме на такий вид послуг. Звичайно, в Києві краще цим займатися, там значно більше іноземців. А серед наших клієнтів дуже багато іноземців.
– З якими проблемами стикаєтеся?– Немає підтримки держави. Наприклад, у Канаді система оподаткування така, що перші три роки жодна інстанція не має права штрафувати підприємця. Можуть лише приходити і давати поради. Хочеться, щоб у нас було більше інформаційної і фінансової підтримки. І система кредитування у нас просто жахлива. Добре було б, якби початківцям надавали кредити на вигідних умовах, щоби придбати приміщення і розвиватися. Зараз мені здається, що держава взяла курс на знищення малого підприємництва.
– Як справи з конкуренцією?– Чудово! Досить часто, коли телефонують, відчуваю, що це конкуренти моніторять мене, запитують про ціни, а потім занижують свої. Ми ніколи не здійснюємо дослідження. До нас потрапляють люди від конкурентів, які чимось незадоволені, розповідають певні ситуації, з яких ми і черпаємо інформацію. Принаймні брудної, жорсткої конкуренції немає. Просто хтось спеціалізується на одному, ми – на іншому. Якщо не встигаємо, телефонуємо до конкурентів і просимо прийняти наших клієнтів. Конкуренція має бути нормальною і людяною.
– Чим відрізняєтеся від конкурентів?– Ми гарантуємо якість і чесність роботи. Траплялося, що, прибираючи, наші люди знаходили в речах чи під паркетом великі суми грошей, але жодна копійка не зникла. Відбираючи людей, особисто спілкуємося з кожним. Потім – випробувальний термін, за людиною спостерігає наш менеджер, оцінює якість і швидкість роботи.
– Секрет успіху...– Були моменти, коли хотілося махнути рукою і сказати: "Все, закриваюся!", – але завдяки близьким людям, які підтримали у важкі моменти, йду далі, не зупиняюся. Важливий професіоналізм, людські якості. Не варто бути меркантильним.
– Що порадите початківцям?– У жодному разі не зупинятися. Шукати різні матеріали, читати і не цінувати гроші вище за мораль. Хочеться, щоби бізнес був "культурним".
Яна ЯЩЕНКО
yashchenko@molbuk.cv.ua
15-07-2010, 12:32
0
2 500