RSS logo rss  |  Вхід: Вхід в Молодий Буковинець
Головна | Війна з Росією | Допомога захисникам | ПРО ЧЕРНІВЦІ | Афіша | Історія успіху | Історія успіху Редакційна політика | Про нас | Підпишись Приєднуйся до читачів Приєднуйся до читачів Приєднуйся до читачів
  Новини: Чернівців | України | Світу | » Політика | » Економіка | » Культура | » Спорт | » Здоров'я | » Кримінал | » Життя | » Фото | » Відео |

Підприємець Іван Бледа в туристичному бізнесі нещодавно. Раніше він працював масажистом, майстром-меблевиком, начальником виробництва на іноземному підприємстві. Але якось, спробувавши організувати екскурсії Україною, хлопець вирішив, що саме цей бізнес – його.

– Що було найважче у відкритті власної туристичної агенції?

– Бюрократія при відкритті займає багато часу. Але це не те, що може відбити бажання займатися цією справою. Це лише маленький крок, який трохи загартовує.

Наш ринок – це ніби басейн з акулами. Кожен хоче відкусити шматок, і ти повинен плисти у якомусь доброму човні, щоби втриматись. Щодня треба аналізувати ринок, конкурентів, хто чим займається, хто що пропонує, які ціни, чим вони кращі і чим ти гірший... Робота зараз активно комп’ютеризується. Інтернет активно входить в життя, і люди починають до цього звикати. У людей змінюються бажання та цінності, хтось вже не хоче їхати до Криму, хтось хоче в Туреччину, бо там дешевше. Потрібно постійно бути на плаву. А якщо ти випав із цього хоча б на кілька тижнів – все. Конкуренція не спить.

– Чи можливо точно спрогнозувати витрати, відкриваючи власний бізнес?

– Дуже важко все підрахувати, визначити стартовий капітал. Спочатку розраховуєш на одне, а потім усе виходить інакше. Коли я винайняв приміщення в оренду, розрахував витрати на оренду і думав, що це все. А доки знімав вивіску попередника, на голову падали цеглини, штукатурка, і приміщення мало жахливий вигляд. Також довелося ремонтувати розетки, міняти замок, ставити протипожежну систему. Ось так з першого вигляду невеликі витрати виливаються в хорошу суму. Єдине добре, що є одноразові витрати – на меблі, наприклад.

– Важко було придумати назву?

– До речі, це був один із найважчих моментів. У мене цілий блокнот списаний, мав близько сорока видів назв. Треба враховувати що ти продаєш, що пропонуєш. Якусь кумедну назву використовувати ризиковано. Може, на когось вона спрацює, але може й відлякати якогось великого клієнта. Півтора місяця думав над назвою.

– Як справи з набором персоналу?

– Уже почав шукати собі співробітників. Приходять студенти, п’ятий-четвертий курс. Дуже здивувала їхня самовпевненість, інколи навіть нахабність. Вони думають, що все знають, але не розумію – звідки? Я працював начальником з американцями, німцями, англійцями, в мене було безліч підлеглих, але все одно я знаю, що ще не все мені відомо. Навіть зараз записався на курси приватного підприємця, планую поїхати до Києва на семінар.

– Що найважче у спілкуванні з клієнтами?

– Їхній менталітет. Коли людина чує ціну, їй здається, що це дорого, і хоче отримати значну знижку. Вона не розуміє, що на одному замовленні я можу заробити лише десять-п’ятнадцять гривень.

– Що порадите підприємцям-початківцям?

– Не треба сліпо лізти у бізнес, адже це величезний ризик. Потрібно постійно розвиватися як особистість. Коли особистість сформована, вона може втримати цей бізнес, вона знає, як ним керувати, розуміється на стратегіях. Без цього знання і бачення не можна лізти в бізнес. Тому що він тебе з’їсть, розчавить, і у людини з’явиться комплекс, вона більше нічим не буде займатися. Також потрібно відвідувати різні семінари, спілкуватися з успішними людьми, які вже не перший рік працюють у сфері бізнесу. 
Яна ЯЩЕНКО
yashchenko@molbuk.cv.ua
13-05-2010, 12:45
Коментарів 0 Переглядів 2 357

Теги -

У жителів села Біла наприкінці 2023 року через підвищення напруги перегоріли електроприлади. Василь Шокостюк подав до суду та домігся компенсації від "Чернівціобленерго". "МБ" розпитав у чоловіка, як йому це вдалося.

Сергій Цюга воює майже три роки, отримав орден "За мужність" III ступеня.
• Новини партнерів
купити айфон 15 у Львові, ціни в Україні

ФОТОРЕПОРТАЖ Переглянути всі фоторепортажі

Олена Рєпіна – випускниця Міжнародної програми "Капеланська академія"


«По ліки їду дев’ять кілометрів». Блог Людмили Осадчук
Як живуть мешканці села Чорнівка, яке приєднали до Чернівецької територіальної громади
Долар не буде вищим за 47 гривень. Блог Богдана Сторощука
Які будуть ціни, курс долара та інфляція у 2025 році
ВІДЕО Переглянути все відео

Паровоз не курсував уже понад 60 років

Чернівецька філія Державного підприємства "Івано-Франківський науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації" — це надійний партнер із забезпечення точності вимірювань, сертифікації продукції та відповідності стандартам. Філія запрошує до співпраці місцевих виробників, організації та фірми, які займаються виробництвом, експортом та імпортом, реалізацією продукції.

"Профі-Центр" — це не стереотипне середовище для вивчення іноземної. Насамперед це осередок, який має не тільки ефективну навчальну базу, яку може запропонувати студентам, а й відповідні підтвердження цьому.

Кожен маленький гість отримає солодкий подарунок за віршик чи талант. Варто лиш продекламувати віршик чи розповісти, яким чемним був цього року.