RSS logo rss  |  Вхід: Вхід в Молодий Буковинець
Головна | Війна з Росією | Допомога захисникам | ПРО ЧЕРНІВЦІ | Афіша | Історія успіху | Історія успіху Редакційна політика | Про нас | Підпишись Приєднуйся до читачів Приєднуйся до читачів Приєднуйся до читачів
  Новини: Чернівців | України | Світу | » Політика | » Економіка | » Культура | » Спорт | » Здоров'я | » Кримінал | » Життя | » Фото | » Відео | » Новини читачів |

Таких високих цін на овочі, як нині, продавці не пригадують: вартість кілограма цибулі сягає восьми гривень, моркви і капусти – семи. Однак найвідчутніше зросла вартість картоплі, кілограм якої цієї ж пори минулого року коштував дві гривні, а нині сягнув п’яти.

– Річ у тім, що овочі до нас переважно завозять із Херсонщини і Миколаївщини, – розповідає Микола С., який не один рік торгує городиною на чернівецьких ринках. – Цієї зими було дуже холодно, сніг замів дороги, а тому відчутною стала нестача овочів, через що й зросла ціна. Знаю з власного досвіду, що вона не знизиться навіть за насичення ринку, бо почалася відлига й дороги стали прохідними. До цієї ціни прилаштовуються й буковинські селяни, які теж торгують своєю продукцією, вирощеною на городах, та фермерські господарства. Щодо імпортної городини, то її майже немає.

– Дорого обходиться обробіток землі, тому й дорога городина, – розповідає Марія Григорівна РУСНАК, пенсіонерка з Хотинщини. – Маю трохи буряків, то й продаю. Капусти зібрала небагато, бо якась біда на неї – плями поз’являлися.

– Найбільше стрибнули ціни на цибулю та шампіньйони, – каже продавець овочів з ринку "Буковинський". – Шампіньйони в гуртовій закупівлі уже коштують 35 гривень, їх завозять із Польщі. А цибуля ж українська, завозять її з Херсона. Чув, що там скоро повинні відкрити склади, в яких її зберігали взимку. Тож цибулі в продажу побільшає. Однак навряд чи вона подешевшає – якщо вже підвищилися ціни до семи гривень, назад їх не опустять.
Однак за бажання на овочах можна зекономити, якщо на ринку обирати товар не найкращої якості. Так, дрібну цибулю можна купити по 4 гривні, підсохлу моркву – по три.

На ціни вплинули морози
– Цінового регулятора на овочі ні в області, ні в Україні немає. Ціни на них встановлює ринок, – каже Віктор ЛАЩАК, начальник державної інспекції з контролю за цінами в області. – На мою думку, на подорожчання овочевої продукції вплинули три причини. Перша – недовиробництво городини. Друга – зберігання овочів було неякісним, і морози пошкодили продукцію. Третя – товаровиробник за рахунок підвищення цін намагається "відбити" втрати. Тому деякими видами овочів варто запасатися восени.

Загалом в Україні гуртові ціни на вітчизняні овочі з жовтня зросли у 2-2,5 разу. І причина цього – зовсім не в низькому врожаї.
Так, за даними асоціації "Український клуб аграрного бізнесу", в Україні 2009 року аграрії збільшили виробництво овочів на 5% від 2008-го – до 8,3 мільйона тонн. Переважно до цього обсягу увійшли овочі так званої "борщової групи" – морква, буряк, капуста і цибуля. Але, незважаючи на більшу пропозицію овочів, починаючи з грудня, ціни на овочі саме цієї групи почали аномально швидко зростати. Внаслідок цього зростання цін на овочі за гру­день-січень перевищило за темпами зростання цін на цукор і молочні продукти.

В УКАБ вважають, що така стрімка динаміка зростання цін пов’язана насамперед зі структурними недоліками в галузі, зокрема великою часткою особистих селянських господарств у структурі виробництва. Як наслідок, на ринку бракує великих продавців, які можуть запропонувати продукцію впродовж року за довгостроковими контрактами.

Їстимемо картоплю з Єгипту
Через високі ціни і дефіцит до України вже почали завозити імпортні овочі. Так, до Одеського порту прибуло кілька суден з імпортною картоплею. Основні країни-постачальники картоплі – Єгипет і Саудівська Аравія, які відправили до України продукцію, зібрану вже 2010 року. Необхідність ввезення картоплі з-за кордону зумовлена двома основними причинами. По-перше, сьогодні на внутрішньому ринку не вистачає картоплі вітчизняного виробництва. А по-друге, якість продукції, яку пропонують на продаж українські сільгоспвиробники, серйозно кульгає. Приблизно 80 відсотків картоплі вражено некрозами й кільцевою гнилизною. Через проблеми з фінансуванням вітчизняні виробники картоплі заощадили на насінні і технологіях, тому непоганий у кількісному вираженні врожай довго не пролежав.
Василь ГРИНЮК, Надія МАКУШИНСЬКА
23-02-2010, 13:30
Коментарів 0 Переглядів 2 683

Теги -

“Буковинка” втретє поспіль взяла гору над “Балтою” та здобула бронзові медалі Суперліги-Дмарт сезону 2023/24
• Новини партнерів
купити айфон 15 у Львові, ціни в Україні



Вирок суду – читати класику. Блог Юлії Пацаранюк
Чоловіка, який обікрав сестру, зобов'язали прочитати "Кайдашеву сім’ю" І.Нечуя-Левицького
“Красиве, спокійне, проєвропейське місто”. Блог Галини Олійник
Віталій Кім поділився враженнями від Чернівців та поміркував, на що зараз слід витрачати бюджетні кошти.
Кому дісталися гуманітарні швидкі допомоги – секрет: чому посадовці на Буковині не готові це розказати
Державні відомства приховали інформацію про отримувачів дорогих авто з Італії під приводом "обмеженого доступу"
ВІДЕО Переглянути все відео

До церкви приходьте на всю Великодню службу, щоби відчути велич свята, радить єпископ Феогност

Alterra School – це територія іншого навчання. Тут поєднуються академічні студії з проєктною діяльністю. Цінностями школи є демократичний підхід, екологічність та практичність. Тьютори школи здійснюють індивідуальний супровід кожної дитини. Допомагають школярам ставити цілі та досягати їх. Сприяють розвитку емоційного інтелекту та формуванню так званих soft skills у дітей.

Міжнародна програма з ефектом особистої присутності за участі європейських артистів цирку та героїчного артиста, що отримав поранення під Бахмутом.

У "Магістраль" ви будете навчатися з висококваліфікованими інструкторами, які підготують вас до будь-яких дорожніх ситуацій. Наші автомобілі відповідають найвищим стандартам безпеки, а навчання проводиться за сучасними методиками, що забезпечує вам не лише отримання водійського посвідчення, але й практичні навички, необхідні для безпечного водіння.