Через падіння курсу гривні та припинення кредитування торік продано лише 163 тисячі автомобілів, що аж на 75 відсотків менше, ніж 2008 року.
Водночас прогнози експертів на цей рік теж невтішні.
– Швидше за все, падіння продажу триватиме, хоч і значно повільнішими темпами, – розповів директор одного із чернівецьких автосалонів. – Прогнозують, що 2010 року ринок далі скорочуватиметься й продаж зменшиться на 10 тисяч авто.
Головна причина продовження падіння ринку – зниження купівельної спроможності населення: інфляція з’їдає доходи, а зарплати майже не зростають. Недоступними залишаються й кредити, а непередбачуваний курс гривні робить машини дедалі дорожчими.
Торік, щоби не закривати заводи, виробники були змушені пропонувати значні знижки – так деякі авто за ціною 15 тисяч доларів можна було придбати за 10 тисяч або й менше. Найчастіше так розпродували машини зі складів попереднього року випуску. Нині склади вже порожні, а виробники знову потроху підвищують ціни.
Непроста ситуація змусила дилерів скорочувати свої витрати. Так, у деяких містах закривалися автосалони (насамперед ті, де орендували приміщення), інші скорочували персонал.
Нині спрогнозувати достовірну картину на ринку 2010 року важко. Навіть у сприятливі роки в січні, на який припадає багато свят, автомобілі продавалися мало. Пожвавлення на ринку очікується в лютому-березні, тоді й будуть зрозумілими тенденції.
Щодо минулого року, то лідером продажу в Україні залишився російський ВАЗ, зберіг свої позиції вітчизняний "АвтоЗАЗ". Серед іномарок найбільшої популярності зажили бюджетні моделі ціною до 10 тисяч доларів – Renault Logan, Hyundai Accent, Chevrolet Aveo тощо. (І. Довгань)
21-01-2010, 10:18
0
2 522