Понад сімсот учасників представили свою продукцію на "Петрівському ярмарку", що відбувся 12 липня. Підприємці і народні майстри приїхали не тільки із сусідніх областей, але й з Криму, Харкова, Донецька, а також із Румунії, Молдови, Польщі.
На виставку-продаж вони привезли хлібопекарські вироби, квіти, промислові товари, товари для дому, будівельні матеріали, поліграфічну продукцію, книги тощо. Причому учасників нинішнього року стало більше, ніж було торік.
– Якщо щороку додаються нові учасники і зберігається кістяк, підприємці, які беруть участь вже 5-10 років поспіль, – це показник ефективності, – каже Володимир ПУЛИНЕЦЬ, заступник директора департаменту економіки міськради. – Петрівський ярмарок – це свято підприємців. Цього року, незважаючи на кризу, вони довели, що їм є що показати. Чимало виробників представили не тільки відому продукцію, але й новинки.
– Ефект від проведення таких заходів більше несе рекламний характер, ніж економний, – вважає Франц ФЕДОРОВИЧ, голова Асоціації виробників Буковини. – Не можна сказати, що участь у ярмарку дає серйозний поштовх для розвитку тієї чи іншої галузі виробництва. Проте підприємці, які виставляють свою продукцію на ярмарку, мають гарні можливості для реалізації товарів згодом, упродовж року. Крім того, участь підприємців з інших країн дозволяє нашим землякам укладати угоди про співпрацю з іноземцями. Це виводить наших виробників на міжнародний рівень. Суттєвим недоліком проведення цьогорічного ярмарку вважаю недостатній рівень представництва виробників нашої області. Хотілося би, щоби кожен район виставив свою продукцію.
Микола ІОРДАКІ, власник фірми, що пропонує матеріали для будівництва та ремонту, вважає, що головний ефект ярмарку – заявити про себе, навіть якщо фірма відома.
– Це можливість підійти ближче до людей, – зауважує Микола Іордакі. – А також подивитися в якому напрямку рухаються інші підприємства, з’ясувати чи правильно йдемо ми, яким чином розвивається дрібне виробництво. Наприклад, якщо маємо можливість вкласти 200-300 тисяч гривень у невелике виробництво, то чому це не зробити. Торгівля без виробництва – це крок назад, а за часів кризи взагалі провал для підприємців.
– Цього року для нас ярмарок видався на славу, – повідомив Сергій ВАСИЛЬЄВ, виконавчий директор підприємства з виробництва вікон. – Порівняно з попереднім роком нинішнього ми отримали в п’ять разів більше замовлень. Ярмарок допомагає знаходити нових клієнтів. Ми задоволені організацією ярмарку.
У нас було гарне місце, і наша експозиція приваблювала багатьох відвідувачів.
– Наступного року Петрівський ярмарок знову відбудеться у Центральному парку культури і відпочинку ім. Шевченка, хоча вже нинішнього учасникам і гостям тут було затісно. Як повідомив Володимир Пулинець, територія святкувань розшириться на вулицю Федьковича. Мерія вже багато разів зверталася до чернівчан за альтернативними варіантами місця проведення ярмарку. Пропозицій наразі немає. А території музею архітектури і побуту та комплексу "Боянівка" поступаються парку за площею.
Марина КАРАСЬОВА, Анастасія СІМАШОВА
Довідка
Цьогорічний Петрівський ярмарок зібрав у Чернівцях підприємців із 22 областей України, Румунії, Молдови,
Польщі та Болгарії.
Під час свята проведено виставки-продажі товарів народного споживання та будівельних матеріалів, кондитерських та хлібопекарських виробів, продовольчих товарів, книг та друкованої продукції, квітів, овочів та фруктів тощо.
На ярмарку організовано "Містечко майстрів", де представлено вироби майже 180 народних майстрів України та Румунії.
Відбувся показ національних костюмів дизайнерів
із України та Румунії.
До участі у ярмарку залучено майже 700 суб’єктів підприємницької діяльності.
Під час Петрівського ярмарку відбулися презентації туристичного продукту Університету Штефана чел Маре (Сучава), Маршалковства Лодзького воєводства (Польща), а також Болгарії.
16-07-2009, 11:04
0
2 094