Зниження рівня доходів спонукало багатьох до докорінного перегляду ставлення до грошей. Споживачі більше не соромляться бути бережливими і роблять серйозні покупки за принципом сім раз відміряй, один відріж.
– Багатьом доводиться заново вчитися розраховувати лише на наявні ресурси. Це нелегко, тому що банки встигли "присадити" споживачів на кредити, як на наркотики, привчивши, що задоволення можна отримати вже, а розраховуватися за нього – потім, – пояснює Оксана ПЕНДЕРЕЦЬКА, психолог-консультант. – Але в цьому сенсі криза має позитивний ефект, подібний до "шокової терапії". Повертаючи людину обличчям до її реальних можливостей, вберігає від ситуацій, коли борг стає непосильною ношею.
Споживчий бум у минулому – погоджуються і власники крамниць. Як розповів директор крамниці, де торгують покриттями для підлоги, від жовтня до нового року покупці взагалі не заходили до крамниці. А тепер повністю змінили ставлення до покупок.
– Більшість відмовилася від витрат за принципом "побачив-купив". Тепер, наприклад, покриття для однієї кімнати можуть вибирати кілька місяців. Обходять всі магазини, порівнюють ціни та якість, чекають розпродажів, – каже підприємець.
Більше уваги тепер звертають на якість: якщо вже і витрачати гроші, то тільки на річ, яка служитиме довго. А тому покупці більше прискіпуються, ретельно вивчають і вимагають гарантій. А слоган "антикризова пропозиція" став найпопулярнішим.
Марина КАРАСЬОВА
Як зекономити на щоденних витратах
Не вирушайте за продуктами натщесерце. Голодна людина завжди витрачає більше грошей.
Робіть покупки зі списком, так менше шансів купити непередбачувані дрібниці.
У супермаркетах на середніх полицях часто товар дорожчий, ніж на нижніх і верхніх. Не полінуйтеся роздивитися всі цінники.
Не купуйте продукти на вечерю після роботи і не витрачайтеся на напівфабрикати. Сплануйте меню на тиждень і, що можливо, купіть одразу у вихідні.
Ставтеся критично до рекламних цінників, часто це ілюзія економії.
26-05-2009, 10:31
0
2 079