Чернівчанин Віталій СЕДЕЛЬ має незвичайний бізнес. Чоловік продає... знижки. Каже, що ідею цю запозичив на заході. Там уже давно діють подібні програми: людина купує картку за символічну суму чи навіть отримує її в подарунок. Потім ця картка дає можливість придбати товари і послуги зі знижкою в одній чи кількох торгових точках.
– Це вигідно усім, – каже виконавчий директор дисконтного клубу. – Людина, скажімо, сплачує 49 гривень за картку. Потім ці гроші їй повертаються за три-чотири покупки завдяки зекономленим відсоткам. Натомість магазини, хоча і втрачають певні кошти через знижку, але отримують постійного клієнта. Наш клуб допомагає підприємцям знайти нових покупців. Це також плюс їхній репутації – якщо вони надають знижки, значить є фінансово стійкими.
Дисконтна картка дає можливість отримувати знижки у понад півсотні закладів міста – магазинах, аптеках, ресторанах, службах таксі. Розмір знижки встановлює сам власник бізнесу: від 1% за придбання машини в автосалоні до 40% за вхід до нічного клубу.
– Під час кризи дедалі більше підприємців хочуть увійти до мережі дисконтного клубу, – розповів Віталій Седель. – Продажі зменшуються, а картка дозволяє залучити покупців. Особливо це стосується магазинів будматеріалів, фірм зі встановлення звукових систем в авто тощо.
Деякі бізнесмени дарують дисконтні картки своїм найкращим покупцям. Часто використовують безкоштовну картку як нагороду за велику покупку.
Власниця кількох чернівецьких магазинів і кафе Тетяна КОМАРОВА розповіла, що у своїх закладах надає знижку за трьома видами карток. Два типи – це картки загальноміських дисконтних клубів, третій – картки власного випуску, що діють лише у закладах і належать цьому підприємцю.
– Це великий плюс у бізнесі, – каже Тетяна Комарова. – Збільшується кількість клієнтів. Покупцям, які приходять із карткою дисконтного клубу в магазин одягу, даруємо нашу власну картку. І завдяки їй ці люди, коли потребують купити іграшку чи хочуть випити кави, ідуть також у наші заклади. Адже картка дозволяє отримати знижку від 5 до 10 відсотків. І чим більша сума покупок, тим вища знижка. Люди уже звикли до карток, і сьогодні більшість постійних клієнтів ними користується.
ДОВІДКА
Картка допомагає не лише економити,а й тринькати
Англійське слово "discount" означає "знижка". Власник дисконтної картки отримує певні пільги під час покупки товарів і послуг. Зробити бізнесом бажання споживача зекономити вперше вдалося американцям. Дисконтні системи з’явилися у США в 1930-их роках. Підраховано, що середньостатистичний власник дисконтної картки економить більше тисячі доларів США на рік. Окрім економії, картка спрощує споживачеві питання вибору. За рівних умов із двох однакових торгово-сервісних організацій, наймовірніше, клієнт обере ту, яка є учасником дисконтної програми. З іншого боку, дисконтні картки виступають як своєрідний магніт для клієнтів, інколи спонукаючи їх до невиправданих витрат.
З початку 1990-их років дисконтна карта пройшла еволюцію від символу обраних і багатих людей до повсякденного інструмента маркетингу. Вітчизняному дисконту всього десять років. Однак програми знижок – невід’ємний атрибут практично кожної великої вітчизняної торгово-сервісної організації.
Надія МАКУШИНСЬКА
16-04-2009, 10:49
0
2 637