Об’їзну дорогу буде добудовано 2009 року

у номері / економіка, бізнес
2 085
0
Цього року область отримала на будівництво доріг та відновлення транспортної мережі після повені великі кошти – планові і позапланові. Як їх вдалося використати, які плани щодо ремонту й будівництва доріг 2009 року? Про це розмова з начальником Служби автомобільних доріг України в області Іваном МУНТЯНОМ.
– Скільки вдалося зробити із запланованого на дорогах області?
– Для будівництва планових об’єктів 2008 року ми отримали грошей більше, ніж будь-коли раніше – 162 млн грн із державного й обласного бюджетів. До планових об’єктів, які ми споруджували, належали об’їзна дорога, дороги на Путильщині: Сергії – Фошки, Плоска – Лускун, Дихтинець – Гробище. Останній об’єкт ми здали буквально за три дні до повені і, до честі наших працівників, дорога цілком витримала натиск стихії.
Однак основним плановим об’єктом 2008 року була об’їзна дорога довкола Чернівців. На сьогодні вона майже готова: є узбіччя, огорожі, освітлення. Відкриття ж затрималося з об’єктивних непередбачуваних причин, які виникли під час будівництва. Маю на увазі зсув грунту в районі 61-го пікету, де збудовано міст. Відбулося чимало засідань технічних рад Укравтодору, доки не ухвалили остаточний варіант зміцнення цієї ділянки. Завдяки сучасним технічним можливостям можна було зміцнити її як за 30 мільйонів гривень, так і утричі дешевше. Ми зупинилися на дешевшому, однак нічим не гіршому за якістю, міцністю і надійністю варіанті. Ці позапланові роботи вимушено стримали введення в експлуатацію об’їзної. Адже будуємо не на день-два, а на десятки, може, й сотні років.
Звісно, хотілося за рік зробити більше, бо дорогами області тривалий час як слід не займалися, тож вони сьогодні вкрай занедбані (навіть не візьмуся назвати суму, яка потрібна, аби довести їх до ладу). Однак сподіваюся, що попри економічну кризу цьогорічні обсяги фінансування дорожнього будівництва в області (2008-го було виділено коштів утричі більше, ніж надходило попередніми роками) збережуться у подальшому і недалекий той час, коли за якістю доріг Буковина нічим не поступатиметься своїм сусідам із Євросоюзу.
– Що у планах на 2009 рік?
– Ми подали свої пропозиції до Укравтодору щодо ремонту й будівництва доріг в області, але поки що вони перебувають у процесі розгляду. Але точно відомо, що триватимуть роботи на будівництві об’їзної дороги навколо Чернівців, і ми їх завершимо. Також буде завершено роботи з капітального ремонту дороги до контрольно-пропускного пункту "Порубне", а три кілометри дороги у Боянах переведено, завдяки ремонту, в першу категорію.
– Повінь відрізала від світу Путильський район, зруйнувала чимало доріг і мостів і в інших районах. Як вдалося дати раду?
– Коли оцінили збитки, а відтак – обсяг відновлювальних робіт, спочатку стало навіть страшно. Стільки роботи, тим паче, у вкрай стислі терміни нашій службі ніколи раніше не доводилося здійснювати. Служба автомобільних доріг області є однією з найменших в Україні. Навіть порівняно із сусідами-франківцями, обсяг збитків яких приблизно аналогічний нашим, вона менша удвічі і налічує заледве три десятки працівників. Однак цими незначними силами ми повинні були впоратися з обсягом роботи у кілька разів більшим, аніж раніше виконували впродовж трьох, а то й більше років.
– Незважаючи на все це, буковинці краще за франківців упоралися із завданням, що відзначав і голова Укравтодору Вадим ГУРЖОС.
– Усі відновлювальні роботи ми розділили на три етапи. Першими були найбільш невідкладні – забезпечення проїзду до населених пунктів, відрізаних стихією. Це – тимчасові дороги, тимчасові мости, об’їзди, аби лишень забезпечити людей зв’язком. Другим етапом були проектно-вишукувальні роботи, до яких запросили не лише кращих вітчизняних, а й фахівців з-за кордону: Австрії, Румунії, Грузії. Тобто тих, хто має досвід роботи у схожих умовах. Лише після того приступили, власне, до третього етапу – відбудови. У ній взяли участь кращі підрядні організації України та потужні будівельні організації з-за кордону – із Німеччини та Туреччини: загалом більше двох десятків фірм. Усі вони мають кваліфіковані кадри, сучасну дорогу техніку. Наприклад, на відновлювальних об’єктах Буковини працює лише 15-20 бурових установок, кожна з яких вартує понад три мільйони гривень.
Людям, а до відбудови було залучено майже півтори тисячі працівників, довелося працювати майже у цілодобовому режимі, забути про вихідні, свята. Однак обсягом і якістю зробленого ми задоволені. З 334 об’єктів, зруйнованих повінню, на сьогодні вже відновлено 300, і з головним завданням – до зими забезпечити проїзд до Путильського району не через перевали, а дорогами, ми також упоралися, освоївши майже всі з виділених цьогоріч на ліквідацію наслідків повені кошти – 362,8 млн грн. І незважаючи на погодні умови, відновлювальні роботи триватимуть, оскільки сучасні технології дають для цього всі можливості.
Користуючись нагодою, хотів би привітати працівників Служби автодоріг області, підрядних будівельних організацій, усіх краян із Новим роком і Різдвом Христовим. Снаги, натхнення й Божого благословення вам і вашим родинам! Нехай рік прийдешній буде щедрим для всіх на щастя й достаток!
Григорій БУРКА
Шановний відвідувач, Ви зайшли на сайт як незареєстрований користувач. Ми рекомендуємо Вам зареєструватись або зайти на сайт під своїм ім'ям.

0 коментарів

Ваше ім’я: *
Ваш e-mail: *
Код: Натисніть на зображення, щоб оновити код, якщо він нерозбірливий
Введіть код:

Новини Дня

10:41
Україну накриє аномальна весна: що прогнозують синоптики
10:15
У Чернівцях «Mercedes» в'їхав у тролейбус: у ДТП загинув 21-річний чоловік
10:00
У Чернівцях в історичних будівлях пропонують реставрувати балкони
ексклюзив
09:38
Перевірте документи: кому від 1 березня можуть анулювати декларації із сімейними лікарями
09:15
Патрульна поліція хоче відмовиться від терміналів для оплати штрафів: пілотний проект працює на Буковині
08:52
США тиснуть на Київ щодо угоди про корисні копалини, погрожуючи відключити Starlink — Reuters
08:31
У Чернівцях успішні спортсмени будуть отримувати стипендії
08:10
Вночі Україну атакували 162 безпілотниками: які наслідки
07:49
Народження трійні та перекриття вулиці через ремонт: головні новини 21 лютого
07:30
Планові знеструмлення: де на Буковині 22 лютого не буде світла
07:18
22 лютого: кого потрібно пом'янути в цю батьківську суботу
07:00
Погода на Буковині 22 лютого
02:00
Коли сіяти капусту на розсаду у 2025 році: буде рости краще, ніж торік
01:45
Наліт з крана зникне за 1 хвилину: до чого тут звичайний кетчуп
01:30
Пийте цей сік щодня, щоб забути про високий цукор та старість. Він є у кожному магазині
01:15
Найкраща редиска для України: 6 сортів, які гарантовано дадуть багатий урожай
01:00
Яровизація картоплі: коли її робити, щоб отримати здоровий врожай
00:45
Сприяє росту волосся. Ось як правильно робити масаж голови
00:30
Чотири вправи, які допоможуть швидко і надовго уникнути болю в шиї
00:15
Вживання цього вітаміну знижує ризик утворення каменів у нирках на 22%
21 лютого, 2025
23:59
Трамп не вважає участь Зеленського в переговорах про мир «дуже важливою»
23:40
У Чернівецькій громаді планують закрити Коровійське сміттєзвалище
23:20
Кому зі знаків зодіаку пощастить вихідними, 22-23 лютого
23:00
У центрі Чернівців облаштують ще дві платні парковки
22:40
Магнітні бурі: прогноз на ці вихідні, 22–23 лютого
Більше Новин

Колонка

Читають Коментують

Свіжий номер

Афіша

політика, влада

економіка

здоров'я

культура

спорт

Каталог фірм