Якщо підприємство протягом місяця планує підняти вартість продукції більше, ніж на відсоток, то такі зміни потрібно декларувати в державній інспекції з контролю за цінами. Нововведення стосується 14 видів продуктів, що підпадають під держрегулювання і розповсюджується на підприємства-виробників і гуртових реалізаторів, незалежно від форми власності. Відповідний наказ Мінекономіки набрав чинності п’ятого вересня.
Якщо заплановане підвищення ціни продукції понад відсоток на місяць, керівники підприємств тепер повинні звертатися до держінспекції з контролю за цінами в області, яка надаватиме висновок чи підвищення вартості насправді економічно обгрунтоване.
– Подорожчання продуктів – нині об’єктивний процес, погоджується Віктор ЛАЩАК, начальник держінспекції з контролю за цінами в області. – А тому якщо вартість зростає до одного відсотка на місяць (а 13,2% на рік – це чимало), тоді підприємцям нікуди звертатися не потрібно. Навіть якщо, наприклад, підприємство три місяці ціни не підвищувало, то може не декларувати зміни до 3%, шість місяців – до 6% тощо.
– Раніше можливо було регулювати тільки торговельні надбавки в магазинах, при цьому виробник міг безпідставно збільшити вартість продуктів удвічі чи втричі, – зауважує Віктор Лащак. – Нововведення запроваджене з метою регулювання вартості основних продуктів на всьому шляху: від виробництва до продажу.
Довідка
До продуктів, що підпадають під державне регулювання, належать хліб, яловичина та свинина, куряча тушка, варена ковбаса (окрім вищого гатунку), молоко, сметана, яйця, цукор, олія. (М. Карасьова)
23-09-2008, 11:19
0
3 180