RSS logo rss  |  Вхід: Вхід в Молодий Буковинець
Головна | Війна з Росією | Допомога захисникам | ПРО ЧЕРНІВЦІ | Афіша | Історія успіху | Історія успіху Редакційна політика | Про нас | Підпишись Приєднуйся до читачів Приєднуйся до читачів Приєднуйся до читачів
  Новини: Чернівців | України | Світу | » Політика | » Економіка | » Культура | » Спорт | » Здоров'я | » Кримінал | » Життя | » Фото | » Відео |
Молодий буковинець » у номері » економіка, бізнес » До кінця липня дизпальне може коштувати 7,3 гривень за літр

Більш далекоглядних прогнозів за теперішньої ситуації експерти вже не роблять. Ціни на пальне випереджають найпесимістичніші прогнози експертів. На початку минулого тижня дизельне пальне на автозаправках області перетнуло позначку сім гривень за літр і до кінця липня ймовірно сягне вартості 7,3 гривень за літр.
І хоча минулої п’ятниці-суботи гуртові ціни на нафтопродукти дещо знизилися, все одно тенденція до подорожчання в області зберігатиметься, зауважують у Державній інспекції з контролю за цінами в області.
Підприємства, які працюють самостійно (ТОВ "Вема", ПП "Корфос", ПП "Алміг", ТОВ "Хоніка петроль") нині формують роздрібні ціни на пальне з торговельними надбавками 2,6-10,9%. На автозаправках інших операторів, які держінспекція щоденно моніторить, рівень торговельних надбавок визначити неможливо, оскільки роздрібні ціни формують нафтотрейдери, які перебувають за межами області.
Пояснити, чому ціни на бензин і дизельне пальне саме такі, а тим більше давати прогнози фахівці ринку вже навіть і не беруться – усе надто непередбачувано.
– Мені би теж хотілося, щоби ціни почали знижуватися, але за нинішньої ситуації на ринку нафтопродуктів взагалі не знаю, чи можна щось прогнозувати, – каже Ілля ХОЧЬ, голова Чернівецької асоціації працівників нафтопродуктозабезпечення. – Щодня відстежую ціни і щодня наші заводи піднімають вартість пального на 50-100 гривень за тонну.
Нині в Україні працюють шість нафтопереробних підприємств. За півроку вони значно знизили обсяги виробництва. Тому, відповідно, збільшується кількість імпортного пального, яке так само б’є цінові рекорди щотижня. Нафта дорога, а попит великий.
Крім того, на буковинський ринок нафтопродуктів впливає сусідство з Румунією, громадяни якої після вступу до Євросоюзу заправляються на чернівецьких АЗС активно.
– Нині будь-який негатив у світі чи в Україні в економіці або політиці одразу відбивається на вартості нафтопродуктів, – зауважує Володимир ВІЛІГОРСЬКИЙ, начальник організаційно-аналітичного та господарського відділу державної інспекції контролю за цінами в області.
В інспекції відзначають і принаймні один позитив – на гуртовому ринку, як і на АЗС, дефіциту пального немає. А ось значного подорожчання дизпалива пояснити не можуть – жодних об’єктивних причин для цього немає. Просто попит диктує пропозиції.
Нині український ринок нафтопродуктів іде слідом за європейським, де вартість солярки вже перевищує ціну якісного бензину. В Україні навіть не відбулося звичної ротації цін. Раніше влітку бензин завжди був дорожчим за дизельне пальне, а в осінньо-зимовий період – навпаки. Наприкінці травня цього року вперше середня в Україні роздрібна ціна на дизельне пальне перевищила середню ціну на бензин А-95.
Європейські далекобійники з приводу дорогої солярки вже страйкують, наші водії – наразі мовчать. І незважаючи, що ціна пального систематично повзе догори, заправлятися на буковинських автозаправках менше не стали.
– Водії дуже обурюються теперішньою вартістю пального, але авто в гараж ще не ставлять. Якщо ціна на бензин сягне десяти гривень за літр, я, наприклад, пересяду на громадський транспорт, – каже чернівецький водій Роман. – У мене багато знайомих таксистів і вони вже змушені чи не вдвічі піднімати ціни на проїзд. Дорожчає бензин – дорожчає все.
Щодо альтернативного біопального, автозаправка з яким навесні з’явилася в Чернівіцях, то, за словами Романа, на початках, коли було дешевше, водії там заправлялися. А тепер – немає різниці. По-перше, так само дорого (Біо-100 – 6,3 гривень за літр, ДП – 7,15), по-друге, нині у місті діє лише одна заправка.
– Тепер багато водіїв, які свого часу переходили в цілях економії на дизельне пальне ламають голови, як знову перейти на бензин, – каже Ілля Хочь. – Але ще більше мене дивує вартість альтернативного біопального. Такі ціни не виправдали сподівань водіїв, тим паче, що воно вивчене ще дуже погано.
До теми
Як повідомили в Головному управлінні агропромислового розвитку ОДА, за розпорядженням Кабміну від 16 липня, аграріям виділили дизельне пальне та бензин із стабілізаційного фонду за пільговими цінами. Буковині перепало 829 тонн дизпального та 960 тонн низькооктанового бензину. Щоправда, коли і за якими цінами пільгові нафтопродукти конкретно потраплять до буковинських аграріїв, наразі не відомо. Вже два тижні питання залишається в підвішеному стані, а в ОДА сподіваються отримати чітку картину найближчими днями.
Наразі відомий оператор, на базу якого в Лужани завезуть пільгові бензин та дизпаливо. А також те, що, заводська ціна в Харкові за тонну, наприклад, дизельного пального нині становить 6675 гривень. А ціни на дизельне пальне та бензин, що постачатимуться сільгоспвиробникам, визначатимуть з урахуванням собівартості виробництва, зберігання, транспортування й рівня загальної рентабельності для виробників і операторів не вище 10%.

Ціни на нафтопродукти на автозаправках області 18 липня
(за даними моніторингу держінспекції з контролю за цінами)

Назва Мінімальна ціна Максимальна ціна
ДП 7,05 7,10
А-80 5,95 6,10
А-92 6,35 6,50
А-95 6,55 6,70
За тиждень вартість дизпального зросла на 0,06 гривні, А-80 – на 0,13, А-92 – на 0,12, А-95 – на 0,1 гривні.
Ціни на пальне випереджають найпесимістичніші прогнози експертів. На початку минулого тижня дизельне пальне на автозаправках області перетнуло позначку сім гривень за літр і до кінця липня ймовірно сягне вартості 7,3 гривень за літр.
І хоча минулої п’ятниці-суботи гуртові ціни на нафтопродукти дещо знизилися, все одно тенденція до подорожчання в області зберігатиметься, зауважують у Державній інспекції з контролю за цінами в області.
Підприємства, які працюють самостійно (ТОВ "Вема", ПП "Корфос", ПП "Алміг", ТОВ "Хоніка петроль") нині формують роздрібні ціни на пальне з торговельними надбавками 2,6-10,9%. На автозаправках інших операторів, які держінспекція щоденно моніторить, рівень торговельних надбавок визначити неможливо, оскільки роздрібні ціни формують нафтотрейдери, які перебувають за межами області.
Пояснити, чому ціни на бензин і дизельне пальне саме такі, а тим більше давати прогнози фахівці ринку вже навіть і не беруться – усе надто непередбачувано.
– Мені би теж хотілося, щоби ціни почали знижуватися, але за нинішньої ситуації на ринку нафтопродуктів взагалі не знаю, чи можна щось прогнозувати, – каже Ілля ХОЧЬ, голова Чернівецької асоціації працівників нафтопродуктозабезпечення. – Щодня відстежую ціни і щодня наші заводи піднімають вартість пального на 50-100 гривень за тонну.
Нині в Україні працюють шість нафтопереробних підприємств. За півроку вони значно знизили обсяги виробництва. Тому, відповідно, збільшується кількість імпортного пального, яке так само б’є цінові рекорди щотижня. Нафта дорога, а попит великий.
Крім того, на буковинський ринок нафтопродуктів впливає сусідство з Румунією, громадяни якої після вступу до Євросоюзу заправляються на чернівецьких АЗС активно.
– Нині будь-який негатив у світі чи в Україні в економіці або політиці одразу відбивається на вартості нафтопродуктів, – зауважує Володимир ВІЛІГОРСЬКИЙ, начальник організаційно-аналітичного та господарського відділу державної інспекції контролю за цінами в області.
В інспекції відзначають і принаймні один позитив – на гуртовому ринку, як і на АЗС, дефіциту пального немає. А ось значного подорожчання дизпалива пояснити не можуть – жодних об’єктивних причин для цього немає. Просто попит диктує пропозиції.
Нині український ринок нафтопродуктів іде слідом за європейським, де вартість солярки вже перевищує ціну якісного бензину. В Україні навіть не відбулося звичної ротації цін. Раніше влітку бензин завжди був дорожчим за дизельне пальне, а в осінньо-зимовий період – навпаки. Наприкінці травня цього року вперше середня в Україні роздрібна ціна на дизельне пальне перевищила середню ціну на бензин А-95.
Європейські далекобійники з приводу дорогої солярки вже страйкують, наші водії – наразі мовчать. І незважаючи, що ціна пального систематично повзе догори, заправлятися на буковинських автозаправках менше не стали.
– Водії дуже обурюються теперішньою вартістю пального, але авто в гараж ще не ставлять. Якщо ціна на бензин сягне десяти гривень за літр, я, наприклад, пересяду на громадський транспорт, – каже чернівецький водій Роман. – У мене багато знайомих таксистів і вони вже змушені чи не вдвічі піднімати ціни на проїзд. Дорожчає бензин – дорожчає все.
Щодо альтернативного біопального, автозаправка з яким навесні з’явилася в Чернівіцях, то, за словами Романа, на початках, коли було дешевше, водії там заправлялися. А тепер – немає різниці. По-перше, так само дорого (Біо-100 – 6,3 гривень за літр, ДП – 7,15), по-друге, нині у місті діє лише одна заправка.
– Тепер багато водіїв, які свого часу переходили в цілях економії на дизельне пальне ламають голови, як знову перейти на бензин, – каже Ілля Хочь. – Але ще більше мене дивує вартість альтернативного біопального. Такі ціни не виправдали сподівань водіїв, тим паче, що воно вивчене ще дуже погано.
До теми
Як повідомили в Головному управлінні агропромислового розвитку ОДА, за розпорядженням Кабміну від 16 липня, аграріям виділили дизельне пальне та бензин із стабілізаційного фонду за пільговими цінами. Буковині перепало 829 тонн дизпального та 960 тонн низькооктанового бензину. Щоправда, коли і за якими цінами пільгові нафтопродукти конкретно потраплять до буковинських аграріїв, наразі не відомо. Вже два тижні питання залишається в підвішеному стані, а в ОДА сподіваються отримати чітку картину найближчими днями.
Наразі відомий оператор, на базу якого в Лужани завезуть пільгові бензин та дизпаливо. А також те, що, заводська ціна в Харкові за тонну, наприклад, дизельного пального нині становить 6675 гривень. А ціни на дизельне пальне та бензин, що постачатимуться сільгоспвиробникам, визначатимуть з урахуванням собівартості виробництва, зберігання, транспортування й рівня загальної рентабельності для виробників і операторів не вище 10%.

Ціни на нафтопродукти на автозаправках області 18 липня
(за даними моніторингу держінспекції з контролю за цінами)

Назва Мінімальна ціна Максимальна ціна
ДП 7,05 7,10
А-80 5,95 6,10
А-92 6,35 6,50
А-95 6,55 6,70
За тиждень вартість дизпального зросла на 0,06 гривні, А-80 – на 0,13, А-92 – на 0,12, А-95 – на 0,1 гривні.
Марина Карасьова
22-07-2008, 11:01
Коментарів 0 Переглядів 5 467

Теги -

Дівчина вчора, 23 листопада, пішла з дому та досі не повернулася
Врятував десятки побратимів: буковинець під обстрілами вивозив товаришів із передової


Андрій Дробко служить водієм батальйону буковинської тероборони
• Новини партнерів
купити айфон 15 у Львові, ціни в Україні

ФОТОРЕПОРТАЖ Переглянути всі фоторепортажі


«Зараз найгостріша фаза». Блог Ігоря Буркута
Зараз найактивніша фаза російсько-української війни, яка розпочалася ще у 2014 році
Чому всі заздрять українцям? Блог Ярослава Волощука
Не знаю, чи робив хтось дослідження, хто у світі найбільше задоволений своєю владою
ВІДЕО Переглянути все відео

Провайдер INTELEKT пропонує декілька надійних способів залишатися онлайн незалежно від перебоїв з електропостачанням.

Уже цієї неділі – 24 листопада – у Чернівцях, за сприянням "Словацько-Українського культурно-освітнього товариства", відбудеться зустріч із представниками освітньої програми Free Student.

22 серпня 2023 року Президент України підписав закон, що стосується обов’язкового облаштування бомбосховищ у новобудовах. Як відреагували на ці зміни забудовники й що вони вважають пріоритетним у процесі зведення своїх новобудов, ми поцікавилися у Василя Воєвідка, генерального директора відділу продажів будівельної компанії "Родоліт".

В Україні є чимало компаній, що працюють в галузі архітектурного проєктування та дизайну. У міру того, як між ними зростає конкуренція, підвищується і професійний рівень архітектурних бюро. Про особливості роботи одного з таких чернівецьких бюро ми розпитали у Дарії Олексюк, операційного директора бюро архітектури та дизайну DAR group&partners.