Яким би заможним не був власник автомобіля, значне подорожчання пального боляче б’є по кишені. Залишається лише один вид пального, значно дешевший за інші – газ.
Для автотранспорту використовуються два види газу – стиснений метан і зріджена пропаново-бутанова суміш (зазвичай, її називають просто пропаном). Легкові автомобілі переводять на другий вид пального, монтуючи спеціальне газобалонне обладнання.
При їзді на газі двигун працює тихіше, зростає його ресурс
– До нас звертаються все більше людей для встановлення обладнання в авто, – розповів підприємець Олег ЩЕПОТІН, офіційний представник італійського виробника. –Якщо раніше приходили переважно власники ВАЗів, то нинішнього року все більше стає дорогих іномарок. Так нещодавно ми встановили установку на БМВ з потужним шестициліндровим двигуном. Серед клієнтів є власники "Рено", "Опелів", "Мерседесів". Головна причина – люди вміють рахувати гроші, а на газі їздити значно дешевше.
Фахівці кажуть, що використання пропану дає як економічний, так і технічний ефект. Найперше –менше витрат на пальне (газ дешевший приблизно на 40%). Але при їзді на газі двигун працює тихіше, зростає його ресурс (газ чистіший за бензин і має вище октанове число), збільшується термін служби мастила, продукти спалювання пропану менш шкідливі для довкілля (не містять свинцю і сірки).
– Ми постійно підтримуємо контакти з клієнтами, – каже Олег. – Скарг ще не було і жодного разу ніхто не виявив бажання відмовитися від газу. Якщо й знімають обладнання, то лише, коли продають старе авто, щоби поставити на нове.
Балон займає чимало місця, особливо у ВАЗах
Особливістю газового обладнання є те, що його підключають додатково, тож немає потреби втручання в конструкцію авто. Двигун і далі може працювати на бензині, а на газ можна перейти в потрібний момент. Більше того, взагалі від бензину відмовитися неможливо – заводити двигун і прогрівати його обов’язково треба на бензині.
Обладнання, яке пропонують виробники, має кілька поколінь і підходить для карбюраторних і для інжекторних двигунів. Ось тільки на дизелі його не ставлять – таке коштує дорожче і економія буде незначною. Установки, які пропонує Олег Щепотін, коштують разом із монтуванням від двох до шести з половиною тисяч гривень. Робота займає менше одного дня, узгодження документів у МРЕВ – ще кілька годин.
Заправитися пропаном поки що можна не на кожній заправці, але їх стає дедалі більше. У Чернівцях таких місць є вісім. Деякі з мереж автозаправок планують продавати і газ.
Утім пропанове обладнання має і свої мінуси.
– До недоліків газу можна віднести зростання витрат пального, – пояснив власник станції техобслуговування Олег ВОРОНЦОВ. – Навіть за даними виробника, витрата порівняно з бензином зростає приблизно на 10%. Крім того, авто поступається в потужності. Інший недолік – балон займає чимало місця, що особливо відчутним є для ВАЗів.
Іван, водій:
– Їжджу на газі вже 15 років. Спочатку поставив обладнання на "Жигулі", потім переставив на "Опеля". Економія коштів відчутна, а недоліків, по-моєму, немає. Трохи повільніше "тягне" двигун під гору, але потрібну швидкість розвиває, 140 кілометрів на годину на трасі – не межа. А бензин машина не бачила вже шість років – маю теплий гараж, тож заводити двигун можу і на газі.
Валерій, таксист:
– Найголовніша перевага – витрати на пальне. На бензин на день я би зараз витрачав у середньому 190 гривень. Перейшов на газ, а на нього треба на день 70 гривень. Різниця відчутна.
Ігор Довгань
10-07-2008, 10:07
0
5 245