RSS logo rss  |  Вхід: Вхід в Молодий Буковинець
Головна | Війна з Росією | Допомога захисникам | ПРО ЧЕРНІВЦІ | Афіша | Історія успіху | Історія успіху Редакційна політика | Про нас | Підпишись Приєднуйся до читачів Приєднуйся до читачів Приєднуйся до читачів
  Новини: Чернівців | України | Світу | » Політика | » Економіка | » Культура | » Спорт | » Здоров'я | » Кримінал | » Життя | » Фото | » Відео |

Яким би заможним не був власник автомобіля, значне подорожчання пального боляче б’є по кишені. Залишається лише один вид пального, значно дешевший за інші – газ.
Для автотранспорту використовуються два види газу – стиснений метан і зріджена пропаново-бутанова суміш (зазвичай, її називають просто пропаном). Легкові автомобілі переводять на другий вид пального, монтуючи спеціальне газобалонне обладнання.
При їзді на газі двигун працює тихіше, зростає його ресурс
– До нас звертаються все більше людей для встановлення обладнання в авто, – розповів підприємець Олег ЩЕПОТІН, офіційний представник італійського виробника. –Якщо раніше приходили переважно власники ВАЗів, то нинішнього року все більше стає дорогих іномарок. Так нещодавно ми встановили установку на БМВ з потужним шестициліндровим двигуном. Серед клієнтів є власники "Рено", "Опелів", "Мерседесів". Головна причина – люди вміють рахувати гроші, а на газі їздити значно дешевше.
Фахівці кажуть, що використання пропану дає як економічний, так і технічний ефект. Найперше –менше витрат на пальне (газ дешевший приблизно на 40%). Але при їзді на газі двигун працює тихіше, зростає його ресурс (газ чистіший за бензин і має вище октанове число), збільшується термін служби мастила, продукти спалювання пропану менш шкідливі для довкілля (не містять свинцю і сірки).
– Ми постійно підтримуємо контакти з клієнтами, – каже Олег. – Скарг ще не було і жодного разу ніхто не виявив бажання відмовитися від газу. Якщо й знімають обладнання, то лише, коли продають старе авто, щоби поставити на нове.
Балон займає чимало місця, особливо у ВАЗах
Особливістю газового обладнання є те, що його підключають додатково, тож немає потреби втручання в конструкцію авто. Двигун і далі може працювати на бензині, а на газ можна перейти в потрібний момент. Більше того, взагалі від бензину відмовитися неможливо – заводити двигун і прогрівати його обов’язково треба на бензині.
Обладнання, яке пропонують виробники, має кілька поколінь і підходить для карбюраторних і для інжекторних двигунів. Ось тільки на дизелі його не ставлять – таке коштує дорожче і економія буде незначною. Установки, які пропонує Олег Щепотін, коштують разом із монтуванням від двох до шести з половиною тисяч гривень. Робота займає менше одного дня, узгодження документів у МРЕВ – ще кілька годин.
Заправитися пропаном поки що можна не на кожній заправці, але їх стає дедалі більше. У Чернівцях таких місць є вісім. Деякі з мереж автозаправок планують продавати і газ.
Утім пропанове обладнання має і свої мінуси.
– До недоліків газу можна віднести зростання витрат пального, – пояснив власник станції техобслуговування Олег ВОРОНЦОВ. – Навіть за даними виробника, витрата порівняно з бензином зростає приблизно на 10%. Крім того, авто поступається в потужності. Інший недолік – балон займає чимало місця, що особливо відчутним є для ВАЗів.
Іван, водій:
– Їжджу на газі вже 15 років. Спочатку поставив обладнання на "Жигулі", потім переставив на "Опеля". Економія коштів відчутна, а недоліків, по-моєму, немає. Трохи повільніше "тягне" двигун під гору, але потрібну швидкість розвиває, 140 кілометрів на годину на трасі – не межа. А бензин машина не бачила вже шість років – маю теплий гараж, тож заводити двигун можу і на газі.
Валерій, таксист:
– Найголовніша перевага – витрати на пальне. На бензин на день я би зараз витрачав у середньому 190 гривень. Перейшов на газ, а на нього треба на день 70 гривень. Різниця відчутна.
Ігор Довгань
10-07-2008, 10:07
Коментарів 0 Переглядів 5 260

Теги -
• Новини партнерів
купити айфон 15 у Львові, ціни в Україні

ФОТОРЕПОРТАЖ Переглянути всі фоторепортажі

Олена Рєпіна – випускниця Міжнародної програми "Капеланська академія"


«По ліки їду дев’ять кілометрів». Блог Людмили Осадчук
Як живуть мешканці села Чорнівка, яке приєднали до Чернівецької територіальної громади
Долар не буде вищим за 47 гривень. Блог Богдана Сторощука
Які будуть ціни, курс долара та інфляція у 2025 році
ВІДЕО Переглянути все відео

Паровоз не курсував уже понад 60 років

Чернівецька філія Державного підприємства "Івано-Франківський науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації" — це надійний партнер із забезпечення точності вимірювань, сертифікації продукції та відповідності стандартам. Філія запрошує до співпраці місцевих виробників, організації та фірми, які займаються виробництвом, експортом та імпортом, реалізацією продукції.

"Профі-Центр" — це не стереотипне середовище для вивчення іноземної. Насамперед це осередок, який має не тільки ефективну навчальну базу, яку може запропонувати студентам, а й відповідні підтвердження цьому.

Кожен маленький гість отримає солодкий подарунок за віршик чи талант. Варто лиш продекламувати віршик чи розповісти, яким чемним був цього року.