Заступник голови Адміністрації Президента України Ганна Герман заявила, що облдержадміністрації скоротять на 20 відсотків. Так само президент Янукович планує вчинити й зі своєю адміністрацією. Кореспондент "МБ" вирішила з’ясувати, чи змінювалася кількість працівників Чернівецької ОДА упродовж останніх років, зважаючи на заяви колишніх президентів скоротити армію чиновників.
Чверть працівників апарату ОДА – прибиральниці
Нині в облдержадміністрації працюють 452 особи: 124 – в апараті ОДА та 328 осіб – в управліннях. За словами заступника голови, керівника апарату ОДА Аркадія МУНТЯНУ, кількість чиновників упродовж останніх років суттєво не змінювалася.
– Лише на троє осіб – із 121 до 124 – було збільшено кількість працівників апарату ОДА, коли вийшла постанова Кабміну №996 від першого серпня 2007 року. Тоді створено відділ адміністрування Державного реєстру виборців. Досі жодних змін в апараті ОДА не було, – зазначає А. Мунтяну. – Кількість 121 особа зберігалася з 2003 року.
Як свідчать цифри таблиці 1, кількість чиновників ОДА за десять років не змінилася (хоча за останні десять років усі глави держави та керівники урядів неодноразово заявляли про скорочення кількості чиновників, – ред.). Кількість чиновників у різні роки коливалася у межах 450 осіб. Цікавим є той факт, що четверту частину апарату ОДА складають... прибиральниці.
– У штаті апарату із 124 осіб 33 посади займає технічний персонал, – повідомив Аркадій Мунтяну. – Необхідність утримувати такий великий штат прибиральниць зумовлена тим, що до 2003 року прибиральниці утримувалися за рахунок місцевого бюджету, а потім їх перевели на утримання з держбюджету. Тоді ж було ухвалено Бюджетний кодекс, і фінансування з двох бюджетів заборонили. Тому всі прибиральниці перейшли працювати в апарат. Кількість прибиральниць визначена нормативами. За штатною одиницею закріплено певну кількість квадратних метрів площі у будівлі ОДА.
За останні роки створили чотири нові підрозділи
Як повідомив Аркадій Мунтяну, за останні чотири роки в ОДА створили чотири нові підрозділи – переформатували старі управління у такі самі, тільки з новою назвою (див. таблицю 3).
– Створення управління у справах сім’ї, молоді та спорту відбулося згідно зі штатним розписом адміністрацій, яке затверджено постановою Кабміну. 2008 року культуру з туризмом також об’єднували згідно з розпорядженням уряду, – пояснив причину переформатування чиновник. – Щодо виведення управління зовнішніх зносин та зовнішньоекономічної діяльності, це було здійснено з огляду на місцеві потреби, адже ми живемо у прикордонній області. Головне управління регіонального розвитку архітектури та інфраструктури також було створено згідно з місцевою доцільністю.
Цього року у структурі ОДА з’явиться ще один підрозділ – боротьби з корупцією. Відповідно до останньої постанови Кабміну адміністрацію зобов’язали утворити окремий відділ, але кількість працівників не збільшувати.
– Маємо виходити з тих можливостей, що є, – каже Аркадій Мунтяну. – Колись давали можливість збільшувати штат. Тепер, мабуть, відділ із взаємодії з правоохоронними органами переорієнтуємо на цю діяльність.
Утримувати чиновників дорого через подорожчання енергоносіїв
Як свідчать дані з таблиці 2, 2008 року утримання працівників ОДА обійшлося найдорожче – майже у 23 мільйони гривень, тоді як 2007-го – у 16 мільйонів. Збільшення видатків на утримання апарату та управлінь ОДА чиновники пояснюють збільшенням витрат на енергоносії.
– 600 тисяч гривень на рік ми сплачуємо за опалення адмінбудівлі ОДА. Якщо взяти ще витрати на охорону, це майже мільйон гривень, – каже Аркадій Мунтяну. – Господарські послуги обходяться дорого. Натомість зарплата у чиновників зменшилася за останній рік-півтора на 10-15 відсотків. Коли почалася криза, Кабмін намагався скоротити видатки на утримання чиновників.
Скоро дійдемо до того, що головний спеціаліст буде мати таку саму зарплату, як і прибиральниця.
Щодо скрочення керівник апарату ОДА має таку думку: "Якщо оптимізувати роботу, я погоджуюсь. А якщо завдання залишаться у тому самому обсязі, а кількість працівників зменшиться, то тільки зросте навантаження".
Ольга Гнідан
Зміни у структурі ОДА протягом останніх років
2007 року за рахунок управління промисловості та розвитку інфраструктури та управління містобудування та архітектури створено Головне управління регіонального розвитку архітектури та інфраструктури. Підрозділ утворено без зміни кількості працівників.
2008 року на базі управління культури та відділу туризму створено управління культури та туризму. Кількість працівників не змінилася.
Зі складу Головного управління економіки виведено окреме управління зовнішніх зносин та зовнішньоекономічної діяльності. Підрозділ виведено разом зі штатом.
2009 року на базі відділу у справах сім’ї та молоді та відділу фізичної культури створено управління у справах сім’ї, молоді та спорту з такою самою кількістю працівників.
коментар
"Скорочення адміністрацій – тест на лояльність до нового Президента"
Анатолій Круглашов,
ЗАВІДУВАЧ КАФЕДРИ ПОЛІТОЛОГІЇ ТА ДЕРЖАВНОГО УПРАВЛІННЯ ЧНУ, ПРОФЕСОР:
Біда чи традиція будь-якого керівника полягає у тому, що, у першу чергу, вони намагаються вирішити структурно-апаратні питання. З одного боку, таке рішення можна зрозуміти. Будь-який керівник, якщо має на те повноваження, зацікавлений у тому, щоби "вірний" йому апарат та інституції працювали так, як це відповідає його політичному та управлінському баченню. Інше питання полягає у тому, чи з цього треба починати? Насамперед йдеться про те, що з 2004 року так і не увійшла в дію так звана політична реформа, а, власне, її другий етап, який передбачав чіткий розподіл повноважень на користь органів місцевого самоврядування, тобто районних і обласних рад. Не вирішивши це принципове питання, рішення про механічне скорочення апарату ОДА або зміни структури ОДА не відповідає потребам часу. Спочатку треба чітко визначити, кому і які функції належить виконувати. А абсолютно правильна ідея полягає у тому, щоби максимум функцій виконували під контролем громадян за посередництвом обраних ними рад і їхніх виконкомів. Не здійснивши цю реформу, говорити про оптимізацію роботи державного управління на місцях лише шляхом скорочення апарату чиновників видається неможливим. Це шлях механічної маніпуляції чиновниками. Коли кожен п’ятий чиновник знає, що на нього поширюється загроза скорочення, і він не знає, хто саме стане цим кожним п’ятим, то, очевидно, що кожний п’ятий починає поводитися максимально лояльно, якщо не запопадливо, щодо тих чи інших нових управлінців. Це такий "тест на лояльність" і водночас "страшилка" для місцевого чиновницького люду з метою мобілізувати його та переорієнтувати його лояльність із попередніх президентських партійних команд на нову команду, яка претендує на утворення власної вертикалі управління. Тому відрив від реалізації завдань другого етапу політичної реформи та скорочення штату ОДА може мати під собою тільки одну раціональну складову – в умовах скорочення надходжень до держбюджету держава насправді не може утримувати громіздкий і малоефективний апарат державного управління. У цьому контексті сенс скорочення є".
11-03-2010, 14:15
0
3 779