Прилад фіксації перевищення швидкості руху "Візир" відчутно заліз у гаманці водіїв. Спочатку інспектори ДАІ користувалися ним приховано, надсилаючи порушникам "листи щастя". Однак минув певний час, і з’ясувалося, що у роботі "Візира" є чимало проблемних моментів, які дозволяють водіям вигравати справи про штрафи у судах.
– Уже чотири рази суд ухвалював рішення на мою користь, – розповів чернівчанин Роман. – Головна причина таких рішень у тому, що ДАІ не подавало на розгляд суду документи, які справді могли би підтвердити мою вин, або складало неправильно.
Найбільше запитань викликають фотографії автомобіля, який нібито перевищив швидкість. Дуже часто на світлині не видно, де саме сфотографовано авто. Тобто неможливо визначити, чи в тому місці діє обмеження швидкості. Якщо зафіксовано швидкість 180 км/год, то запитань не виникає, але якщо 85 км/год – то порушення ще треба довести.
Інша проблема в тому, що на фото видно автомобіль, але немає обличчя водія, тож визначити, хто саме має відповідати за порушення, неможливо.
Два вищезгадані моменти вже втратили актуальність. Адже Генпрокуратура нещодавно заборонила використовувати "Візир" в автоматичному режимі, а порушення зобов’язали фіксувати лише у присутності водія. Тобто інспектор ДАІ має зупинити авто, водій якого перевищив швидкість, та скласти в його присутності протокол.
Ось тут виникає ще один правовий нюанс, який може дозволити порушникові виграти справу. Згідно з чинним законодавством, протокол повинні підписати двоє свідків. Зазвичай на дорозі знайти таких важко, тож інспектори дописують людей пізніше. Якщо це вдасться довести – справу виграно. Також не кожен інспектор ДАІ має право працювати з "Візиром". Для цього слід пройти спеціальне навчання і мати відповідний допуск.
Іноді справи в суді виграють лише тому, що представники ДАІ не з’являються на судові засідання. Основна робота ДАІ – стежити за порядком на дорогах, а на супровід справ у суді у них немає достатньо часу і людей.
Роман каже, що більшість справ у судах із порушень, зафіксованих "Візиром", виграють водії. Це за умови, що вони не погоджуються сплачувати штраф і захищаються. Для цього навіть не обов’язково щоразу платити адвокату. Роман до адвоката за написанням позовної заяви звернувся лише після першого порушення. Далі заяви писав уже самостійно за зразком, вносячи до тексту відповідні зміни.
Адвокати пояснюють досить багато випадків ухвал судів на користь власників авто тим, що у законодавстві нечітко виписані норми застосування таких приладів, як "Візир". Тож досвідчений адвокат може схилити суд на користь свого клієнта. Головне – захищатися.
У ДАІ області підтверджують, що подібні випадки були. Щоправда, кажуть, що переважно в інших областях. Пояснюють, що головною причиною рішень судів на користь водіїв є прогалини в законодавстві. Бо торік у роботі ДАІ з’явилося чимало нововведень, але не всі необхідні зміни внесли до Адміністративного кодексу та законів.
Щодо супроводу в судах, то коли за день розглядалося 30-40 справ про порушення Правил дорожнього руху, на всіх представники ДАІ не могли бути присутніми фізично.
Штраф у 200-400 гривень – сума немала і є відчутною для будь-кого. Але важливішим є психологічний момент – порушення не завжди є однозначним, а будь-який прилад може помилитися.
Ігор ДОВГАНЬ
22-10-2009, 11:16
0
2 041