Угода про асоціацію між Україною та ЄС і його державами-членами не створює органи, що володіють наднаціональними повноваженнями і компетенцією, а також і не утискає державний суверенітет України.
Про це в своїй статті для ZN.UA пише доцент Інституту міжнародних відносин Сергій Козьяков.
Як зазначає автор, після оприлюднення проекту Угоди про асоціацію між Україною та Європейським Союзом та його державами-членами, деякі експерти угледіли загрозу національному суверенітету України.
Приводом для цього стали положення проекту про те, що рада асоціації уповноважена "затверджувати рішення" в рамках сфери дії угоди у випадках, передбачених нею. При цьому рішення є обов'язковими для сторін.
Однак у статті 463 проекту йдеться, що рада готує свої рішення і рекомендації "за згодою сторін після завершення внутрішніх процедур".
"Ця коротка фраза і містить в собі принципову відмінність компетенції наднаціональних органів, які діють в рамках практично будь-якого митного союзу, від органів, які будуть створені в рамках Угоди. Словосполучення "за згодою сторін після завершення внутрішніх процедур" означає наступне: незважаючи на те, що документи, прийняті радою асоціації або комітетом асоціації, є "обов'язковими для сторін", вони не набирають чинності для сторін автоматично; сторони повинні висловити згоду після завершення внутрішніх процедур", - відзначає експерт.
Митний союз, нагадує Козьяков, передбачає єдиний зовнішній тариф для держав, які не приєдналися до митного союзу. І найважливіше: Митний союз засновує наднаціональні органи, рішення яких є обов'язковими, резюмує автор.
17-08-2013, 14:55
0
1 497