АМКУ звинуватив мережі супермаркетів у змові

Новини України / новини
1 303
0
АМКУ звинуватив мережі супермаркетів у змові

Антимонопольний комітет провів розслідування на ринку і пред'явив звинувачення компаніям у тому, що вони вимагають від постачальників оплати додаткових послуг, а також великої відстрочки платежів за товар. Юристи вважають, що довести провину ритейлерів буде непросто.

Антимонопольний комітет підозрює 18 великих продуктових рітейлерів у змові, яка призвела до підвищення цін на продукти харчування у 2010-2011 роках у Києві. Справа розглядалася комітетом з травня минулого року. Серед великих мереж вказані "Сільпо", "Фора" (обидві входять у Fozzy Group), "АТБ-маркет", Auchan, "Фуршет" і Metro C&C. Всього на частку 18 компаній припадає 80% роздрібного ринку Києва (дані на вересень 2011 року-ред.). Отримати коментарі в АМКУ поки не вдалося.

Комітет звинувачує ритейлерів у тому, що правила, встановлені ними для роботи з постачальниками, призвели до зростання цін на продукти. У повідомленні йдеться, що, згідно з даними Держстату, протягом 2010-2011 років індекс споживчих цін зріс лише на 13,5%. Тоді як у роздрібних мережах Києва зростання цін на основні продукти харчування становило 22-38%, а на деякі продукти на 50-70%.

У відомстві впевнені, що подорожчання було спровоковано тим, що ритейлери вимагали від постачальників оплати різних додаткових послуг (реклама, бонуси тощо), які становлять 5-10% від вартості поставленого товару. Окрім того, компанії вимагали від постачальників оплати товару з відстрочкою, яка могла досягати до 120 днів. "Це фактично є безвідсотковим кредитуванням мереж за рахунок постачальників",- наголошується в документі, пише Коммерсант-Украина.

Офіційно постачальники спростовують існування подібних вимог від мереж, проте менеджер одного з виробників продуктів харчування на правах анонімності підтвердив, що подібні вимоги дійсно існують на ринку.

"За цими правилами багато мереж працюють і зараз. Наприклад, у нашій компанії маркетингові відрахування становлять близько 2 мільйонів гривень на рік. З них 50% витрат - це наші прямі договори з мережами, ще 50% - це всілякі негласні бонуси за товар",- каже співрозмовник.

Довести узгодженість дій АМКУ буде складно, зазначають юристи. Складність кваліфікації полягає у необхідності довести узгоджений характер таких дій. До того ж відомству необхідно буде спростувати доводи компаній про наявність об'єктивних економічних причин для підняття цін.
Шановний відвідувач, Ви зайшли на сайт як незареєстрований користувач. Ми рекомендуємо Вам зареєструватись або зайти на сайт під своїм ім'ям.

0 коментарів

Ваше ім’я: *
Ваш e-mail: *
Код: Натисніть на зображення, щоб оновити код, якщо він нерозбірливий
Введіть код:
Читають Коментують