Антимонопольний комітет провів розслідування на ринку і пред'явив звинувачення компаніям у тому, що вони вимагають від постачальників оплати додаткових послуг, а також великої відстрочки платежів за товар. Юристи вважають, що довести провину ритейлерів буде непросто.
Антимонопольний комітет підозрює 18 великих продуктових рітейлерів у змові, яка призвела до підвищення цін на продукти харчування у 2010-2011 роках у Києві. Справа розглядалася комітетом з травня минулого року. Серед великих мереж вказані "Сільпо", "Фора" (обидві входять у Fozzy Group), "АТБ-маркет", Auchan, "Фуршет" і Metro C&C. Всього на частку 18 компаній припадає 80% роздрібного ринку Києва (дані на вересень 2011 року-ред.). Отримати коментарі в АМКУ поки не вдалося.
Комітет звинувачує ритейлерів у тому, що правила, встановлені ними для роботи з постачальниками, призвели до зростання цін на продукти. У повідомленні йдеться, що, згідно з даними Держстату, протягом 2010-2011 років індекс споживчих цін зріс лише на 13,5%. Тоді як у роздрібних мережах Києва зростання цін на основні продукти харчування становило 22-38%, а на деякі продукти на 50-70%.
У відомстві впевнені, що подорожчання було спровоковано тим, що ритейлери вимагали від постачальників оплати різних додаткових послуг (реклама, бонуси тощо), які становлять 5-10% від вартості поставленого товару. Окрім того, компанії вимагали від постачальників оплати товару з відстрочкою, яка могла досягати до 120 днів. "Це фактично є безвідсотковим кредитуванням мереж за рахунок постачальників",- наголошується в документі, пише Коммерсант-Украина.
Офіційно постачальники спростовують існування подібних вимог від мереж, проте менеджер одного з виробників продуктів харчування на правах анонімності підтвердив, що подібні вимоги дійсно існують на ринку.
"За цими правилами багато мереж працюють і зараз. Наприклад, у нашій компанії маркетингові відрахування становлять близько 2 мільйонів гривень на рік. З них 50% витрат - це наші прямі договори з мережами, ще 50% - це всілякі негласні бонуси за товар",- каже співрозмовник.
Довести узгодженість дій АМКУ буде складно, зазначають юристи. Складність кваліфікації полягає у необхідності довести узгоджений характер таких дій. До того ж відомству необхідно буде спростувати доводи компаній про наявність об'єктивних економічних причин для підняття цін.
23-07-2013, 14:00
0
1 268