Міністерство охорони здоров'я розробило новий законопроект, який обмежує рекламу лікарських засобів.
Про це повідомила в Фейсбуці в.о. міністра охорони здоров'я Уляна Супрун.
"Реклама - поганий порадник. Особливо, коли це реклама ліків, а її бачить не фахівець сфери охорони здоров'я, а людина, яка шукає спосіб легкого і миттєвого одужання", - написала вона.
Супрун зазначила, що в способі і подачі реклами ліків Україна дуже відстає від країн Заходу, де є чіткі правила і норми, які дозволяють поширювати таку рекламу.
"Уявіть, більш ніж 50% усього ринку спожитих ліків у 2017 році становлять ліки без доведеної клінічної ефективності! З 10 найпопулярніших препаратів, які купували українські пацієнти минулого року, тільки три належать до категорії основних, усі інші - симптоматичні та супутні препарати, або такі, які не мають достатньої бази ефективності... Найгірше, що люди, які їх купували, могли відмовитися від дійсно необхідного лікування", - зазначила вона.
За даними Нацради з питань телебачення і радіомовлення, від 30% до 50% загальної кількості реклами на українському телебаченні - реклама лікарських препаратів і медичних виробів.
"Реклама також підживлює і таке явище, як "лікування по телевізору" і google-терапію. Майже 69% українців займаються самолікуванням, не звертаючись по допомогу до лікарів. Наслідки, на жаль, часто є непоправними для здоров'я", - додала Супрун.
"Тому наша команда розробила законопроект, який повинен встановити чіткий контроль за змістом реклами ліків. Головна мета - уникнути маніпулювання інформацією про препарат і його властивості, а також гармонізувати чинне законодавство з нормами ЄС", - пояснила в.о. голови МОЗ.
Вона також перерахувала декілька основних пунктів законопроекту: обмеження змісту реклами відповідно до директив ЄС: заборона реклами цілительства і нетрадиційної медицини; заборона залучення до реклами конкретного препарату відомих людей, акторів, що зображують медпрацівників; заборона інформації про те, що ліки призначені винятково для лікування дітей; зміст реклами має відповідати інструкції для застосування лікарського засобу.
Також передбачено чітке визначення професійних медичних видань, де дозволена реклама ліків.
Функції контролю та моніторингу буде виконувати МОЗ.
16-05-2018, 15:00
0
1 005