Україна планує запустити рух поїздів зі Львова до Польщі залізницею з європейською шириною колії. Про це повідомив заступник міністра інфраструктури Віктор Довгань 26 жовтня на VII міжнародному форумі "Дні польського бізнесу в Україні". Йдеться про будівництво залізниці європейського стандарту на напрямку Львів – Рава-Руська – Варшава. У листопаді цього року профільні міністерства України та Польщі обговорять технічні деталі проекту. Будівництво можуть почати вже наступного року, пише mind.ua
У чому особливість проекту? Стандартна ширина залізничної колії в Україні – 1520 мм, в ЄС – 1435 мм. Саме така ширина і буде у магістралі, яку обіцяють побудувати між Польщею та Україною.
Євроколія пролягатиме через прикордонний перехід Хребенне (Hrebenne) – Рава-Руська. Це найкоротший шлях між Варшавою і Львовом – близько 335 км.
Скільки кілометрів шляху потрібно побудувати? Європейська колія проходить територією Польщі та 7 км територією України, до міста Рава-Руська. Будувати, за словами Івана Груника, керівника Львівської залізниці, потрібно буде ще 58 км шляху до селища Брюховичі, розташованого на околиці Львова.
Рухомий склад з парку УЗ не розрахований на колію шириною 1435 мм. Як розповів Mind Віктор Довгань, на євромагістралі працюватимуть поїзди польської залізниці PKP.
Як це відбуватиметься? До залізничної станції в Брюховичах забезпечать підвезення пасажирів – залізницею та громадським міським транспортом. Для пасажирів, які відправляться в дорогу новою магістраллю, на Львівському залізничному вокзалі побудують окремий вихід. Передбачається, що пасажир у Львові проходитиме паспортний контроль і їхатиме без пересадок до Варшави.
Для вантажних поїздів планують побудувати перевантажувальний термінал.
Для чого потрібна така магістраль? Пасажирське сполучення між Україною і Польщею користується попитом. Але найбільше значення ця колія має для вантажоперевезень – розвитку прямих поставок і транзитних вантажів через нашу країну. Наприклад, зараз частина вантажів з України до ЄС доправляється через морські порти – прямі поставки залізницею будуть вигіднішими як в частині витрат на логістику, так і за часом.
Скільки грошей потрібно? Вартість 1 км залізниці, якщо будувати по рівній поверхні, – близько мільйона доларів. "Але якщо рельєф буде складний, потрібно буде вести електрифікацію і будувати додаткову інфраструктуру – ціна може зрости в декілька разів", – уточнює Олександр Завгородній, в. о керівника ПАТ "УЗ" (з липня 2015 по березень 2016 року).
На Львівській залізниці проект оцінюють в 50 млн євро. Якщо судити із заявленою суми, йдеться про те, щоб використовувати (переобладнати) діючу залізничну інфраструктуру, а не будувати євроколію заново. У 50 млн євро не входить будівництво перевантажувального терміналу.
Де візьмуть гроші? У будівництві такої магістралі та супутньої інфраструктури зацікавлена і Польща. У МІУ кажуть про інтерес до цього проекту серед приватних інвесторів, наприклад, з Китаю. Віктор Довгань у бесіді з Mind також назвав одним з можливих інвесторів німецьку залізницю Deutsche Bahn.
Читайте найоперативніші новини "МБ" у Facebook і Telegram
1-11-2017, 08:56
0
1 548