Уряд України зобов'язався до листопада 2017 року завершити впровадження директив ЄС щодо водійських посвідчень.
Загалом це стосуватиметься 10 мільйонів українських водіїв. Згідно з директивою 2006126EC, посвідчення водія не мають бути довічними, а видаватися на максимально 15 років, повідомляє ТСН.
"Це необхідно, щоби оновлювати інформацію і посилити захист від підробок", - сказала одна з авторів дослідження організації "Український центр європейської політики" Світлана Майструк.
За її словами, під час отримання нових посвідчень має бути і обов'язковий медогляд водія, який відбувається в Євросоюзі за спрощеною процедурою під час візиту до одного лікаря. Але для водіїв вантажівок та автобусів термін дії прав має бути скорочений до 5 років, а медогляд може бути більш прискіпливим.
"Для всіх водіїв віком від 50 років може також бути запроваджений обов'язковий медогляд кожні 5, чи навіть 3 роки, залежно від того, як вирішить сама країна", - повідомила експертка.
Вагомішою для виконання має бути директива 2003/59/ЄС, яка стосується професійних водіїв, водіїв вантажівок та автобусів. Якщо директива 126 має рекомендаційний характер, і деякі її положення можуть бути проігноровані національними урядами, то директива 59 зобов'язує уряди пильнувати кваліфікацію та стан здоров'я водіїв великих транспортних засобів.
Міністерство внутрішніх справ України пропонуватиме Верховній Раді затвердити 15-річний термін дії нових посвідчень водія для непрофесіоналів і 5-річний для професійних водіїв автобусів та вантажівок. Про це заявив начальник головного сервісного центру МВС України Владислав Криклій.
"Ми також пропонуємо встановити в посвідченнях мікрочипи. Наші сервісні центри вже забезпечені всім необхідним обладнанням, це убезпечить людей від підробок", - сказав Криклій. Натомість Світлана Майструк стверджує, що мікрочип не є обов'язковою вимогою директиви 126.
"Наскільки це потрібно Україні - треба досліджувати. Європейські країни інтегровані у систему обміну даними, але чи буде у неї інтегрована Україна - це ще питання", - зазначила експертка.
Але Владислав Криклій відповів, що майбутнє за впровадженням кібертехнологій, і що у багатьох країнах ЄС водійське посвідчення це також документ для ідентифікації особи. За його словами, доопрацьовані проекти законів будуть передані на розгляд парламенту у вересні.
Читайте найоперативніші новини "МБ" у Facebook і Telegram
6-07-2017, 16:39
0
2 967