Держміграційна служба зазначає, що банки порушують законодавство. Фінустанови не приймають клієнтів з ID-картками замість паспорту. Банкіри апелюють – вони технічно ще не готові до цифрових паспортів.
Українці скаржаться органам, які опікуються випуском ID-карток та обміном їх із стандартних паспортів. Державна міграційна служба України, у відповідності до скарг, звернулася до Національного банку України.
У листі зазначено, що працівники банківської системи часто відмовляють клієнтам у наданні банківських послуг чи продуктів, якщо останні надають ID-картки. Мова переважно йде про видачу споживчих кредитів, зокрема, в торгових мережах побутової техніки та про розрахунково-касові операції.
У відповідь на звернення, Нацбанк направив листи своїм підопічним із нагадуванням щодо необхідності підвищити обізнаність персоналу при роботі з клієнтами. Та нагадав, що з 10 лютого 2017 року ID-картку необхідно вважати повноцінним аналогом класичного паспорта громадянина України.
"Щоб уникнути негативних наслідків і непорозумінь при роботі з клієнтами, НБУ вважає необхідним для банків вжити відповідних заходів щодо ознайомлення працівників із змінами законодавства. Зокрема, це стосується використання клієнтами ID-картки, яка є повноцінним паспортом громадянина України", — йдеться в листі регулятора за підписом першого заступника голови НБУ Якова Смолія.
Нагадаємо, з 1 листопада 2016 року в Україні розпочали добровільну заміну книжечкових паспортів на ID-картки. Відповідне розпорядження ухвалив Кабінет Міністрів України.
Як зазначають самі банкіри, громадяни України з початку 2016 року отримують банківські послуги та продукти, на підставі ID-паспортів. "Звернувшись до відділень банку, клієнти можуть вільно оформити поточні, ощадні, депозитні, карткові рахунки та карткові пакети, або виплати коштів ФГВФО. Так само з ID-паспортом можна оформити послуги чи продукти, які доступні онлайн", – коментують у прес-службі Альфа-Банку Україна.
На сьогодні, за даними фінустанови, 1,5 тисячі українців обслуговуються у банку, проходячи ідентифікацію по ID-картках.
Проблеми зазвичай виникають саме тоді, коли клієнт із цифровим паспортом намагається придбати в кредит який-небудь товар у торгових точках. Адже щоб оформити кредит на товар або кеш-кредит, банку потрібна підтверджена інформація про місце реєстрації клієнта. На картках вона "зашита" в чіп. І якщо точка оформлення кредиту не обладнана рідером для зчитування інформації, то банківський працівник не в змозі провести повноцінну ідентифікацію клієнта.
Для банківської системи нові ID-паспорти поки проблема, зазначають у фінустановах. "В Україні банки, як правило, поки що технічно не готові масово обробляти новий документ в точках оформлення кредитів і у відділеннях. Для роботи з новим документом для оформлення кредитів банки доопрацьовують IT-системи, вносять зміни в ризик-політики, навчають персонал", – пояснює директор департаменту з продуктів роздрібного бізнесу ПУМБ Дмитро Поліщук. Також потрібно закупити рідери, оснастити ними роздріб банку тощо.
В іншому разі банк, щоб оформити кредит клієнту з новим документом, змушений попросити довідку про реєстрацію, що незручно для клієнта. "Сьогодні клієнтам, які мають ID-паспорт та хочуть оформити послугу/продукт в банку, потрібно підготувати довідку встановленого зразка про місце проживання та ІПН", – розповідають в Альфа-Банку. І такі правила діятимуть до того часу, поки банки не вирішать технічні питання.
Підписуйтесь на новини "МБ" у соцмережах: VK, Однокласники, Facebook
20-04-2017, 22:42
0
1 470