Парламент зробив щедрий подарунок автолюбителям. Він знизив ставки акцизного збору на імпорт автомобілів з пробігом. Завдяки цьому їх вартість всередині країни може знизитися на 20-40% в залежності від обсягу двигуна, повідомляє biz.nv.ua
31 травня 2016 року Верховна Рада ухвалила у другому читанні і в цілому законопроект №3251, згідно з яким на період до 2019 року знижуються ставки акцизного збору на імпорт б/у автомобілів. Вони будуть поширюватися на автомобілі випущені не раніше 2010 року, крім тих, що ввозяться з країни-агресора. За пільговою ставкою можна буде ввезти не більше одного автомобіля на рік. У разі зміни власника протягом цього року, необхідно буде сплатити повну суму акцизного збору.
Зокрема, у законопроекті йдеться, що для автомобілів з бензиновим двигуном об'ємом 1 л ставка знижується в 10 разів; для 1-1,5 л – в 22 рази; 1,5-2,2 л – в 6,2 рази; 2,2-3 л – у 8 разів; більш 3 л – в 1,5 рази. Ставки для дизельних і напівдизельних двигунів знижуються в 2-10 разів.
Зниження акцизних ставок зробить автомобілі з пробігом досить привабливими для українських споживачів. Наприклад, німецький седан BMW третьої серії 2010 року випуску з дволітровим бензиновим двигуном досі можна було придбати в Україні за 17 тис. євро. Після вступу в силу нових ставок, ринкова ціна може впасти до 12 тис. євро.
"В цілому здешевлення автомобілів не старше 2010 року випуску становитиме 20-40%, в залежності від обсягу і марки", – пояснює голова правління Віді Автосіті Артем Ткаченко. Але через те, що в країну будуть ввозити набагато більше автомобілів з пробігом, ціни можуть просісти більше, вважає директор з маркетингу групи компаній АІС Сергій Боровик.
У цій ситуації вкрай невигідному становищі опиняться продавці нових автомобілів нижньо- і середньоцінового сегменту. Боровик пояснює, що, наприклад, митна вартість Renault Megane 2016 року з дизельним двигуном становить близько 3 тис. євро. З цієї суми 600 євро – ПДВ і 300 євро – мито. В Україні така нова машина коштує близько $10 тис., з її покупки в бюджет надходить близько 4 тис. євро. "Якщо обсяг імпорту б/у іномарок буде значний і ціни впадуть, то можна спрогнозувати смерть низькобюджетного сегменту", – каже Боровик.
При цьому продавцям дорогих автомобілів побоюватися нічого. “Ті, у кого є гроші завжди орієнтовані на покупку нового дорогого автомобіля, – пояснює Боровик. – Купувати п'ятирічний мерседес для них немає сенсу".
Відзначимо, що в кінцевий варіант закону були внесені зміни, які зменшили його вплив на ринок нових автомобілів. Директор з маркетингу і комунікацій компанії Рено Україна Оксана Борейко, каже, що завдяки тому, що в рік за пільговою ставкою можна ввезти тільки один автомобіль, падіння ринку становитиме близько 20%, без цього ринок міг обвалитися і на 40%.
Підписуйтесь на новини "МБ" у соцмережах: VK, Однокласники, Facebook