Радники неіснуючого мера отримували зарплату з цільового фонду соціально-економічного розвитку міста (тобто з грошей, які місто мало би використовувати на свій розвиток), хоча їм повинні платити гроші з міського бюджету. Цифри вражають: у 2013 році чиновники у такий спосіб отримали майже мільйон гривень.
Зарплату із зароблених містом грошей отримували навіть радники міського голови – ті, кому ці гроші мали би виплачувати з іншого джерела – міського бюджету. То наскільки ця ситуація правильна і хто стоїть за цим?
"Радник мера за відсутності мера –
це порушення логіки"796 тисяч гривень – така сума вказується в пункті "оплата праці згідно з трудовими контрактам" звіту міськради про використання коштів з фонду соціально-економічного розвитку міста у 2013 році. Традиційно цей пункт стосувався буквально кількох працівників мерії та установ, які підпорядковуються міськраді: кілька сотень гривень за місяць отримував опалювач музею Георга Дроздовського, трохи більшу зарплату мав сурмач, який щодня на ратуші виконує "Марічку".
Проте торік до переліку тих, хто отримував гроші з цільового фонду, додали кількох службовців – зарплату одержували спеціалісти різних відділів та управлінь ратуші, зокрема прес-служби, а також троє радників міського голови.
Ми надіслали інформаційний запит до Чернівецької міськради з проханням роз’яснити, хто і за що отримував гроші з фонду соціально-економічного розвитку.
І ось що нам відповіли у фінансовому управлінні: найбільше з цих грошей отримували радники міського голови. Так, на зарплату одному раднику виділяли 3600 гривень на місяць за "координування і контроль виконання окремих розпоряджень і доручень міського голови, аналіз вхідної документації та інформаційно-аналітичну роботу". Другий радник неіснуючого мера отримував зарплату такого розміру за "вивчення та аналіз матеріалів за напрямками організаційно-методичного та правового забезпечення діяльності міськради". А ще третій радник мера мав зарплату розміром 3850 гривень за "забезпечення вчасного виконання робіт з контролю за капітальним будівництвом та ремонтом установ, що належать комунальній власності міста".
Чи мали право радники отримувати гроші саме з цього фонду? Звертаємося до депутата міськради Олексія КАСПРУКА, який за часів правління мера Миколи Федорука деякий час був його радником.
– Те, що за відсутності мера у міськраді понабирали радників міського голови, вважаю порушенням логіки, – каже
О. Каспрук. – Є чимало питань щодо цих людей, і ми їх вивчаємо. Наприклад, щодо надання їм житла, оплати навчання, вирішення різних побутових речей за рахунок міського бюджету. Люди радили "товаришу секретарю", як "правильно" розправлятися з місцевим самоврядуванням. Тепер ми бачимо, що вони нарадили.
– Коли я був радником міського голови, я працював як посадова особа місцевого самоврядування і кошти я отримував з бюджету, а не за трудовим договором, – каже Каспрук. – Я виконував функції із забезпечення діяльності міського голови. А тут виходить така ситуація: міського голови немає, але радники в нього є. Що вони робили – то велике питання.
"Я отримував там копійки"Не погоджується з тим, що радники мають отримувати гроші з окремої міської "панчохи", і народний депутат та колишній мер Микола ФЕДОРУК.
– За мого керівництва містом радникам не виплачували зарплати із цільового фонду соціально-економічного розвитку міста, – каже "МБ" Микола Федорук. – Там є певна кількість радників, які мають бути державними службовцями. Радник не може отримувати гроші з цього фонду. Гадаю, цією справою мала би зацікавитися фінансова інспекція – чому так трапилося і хто в цьому винен?
Поцікавились ми думкою про це і в екс-радника міського голови Бориса РУСНАКА. І ось що почули:
– По-перше, цей фонд – це також бюджет, – каже він. – По-друге, я не був чиновником. Чиновник – це службовець місцевого самоврядування. Я таким не був. Я був просто службовцем – таким, як прибиральниця, як водій… А фонд соціально-економічного розвитку – це складова бюджету, це також бюджет. Інших грошей у міськради нема. Це колись були позабюджетні фонди, а зараз їх вже немає.
– Ви так примітивно ставитеся до цього питання, – продовжує Б. Руснак. – У нашій міськраді є цілий відділ радників. Відділ три роки був вакантним, і ті гроші економилися, бо там мали бути чиновники, але їх не було. І вони зарплату не отримували, її економили. Там зарплата значно більша, ніж ті гроші, які платили мені як службовцю. Тоді ці кошти перевитрачалися чи економилися? Дивіться ширше на це питання.
– Я кажу це, як той, хто розуміється на цьому: шкоди жодної не завдавалося, – каже
екс-радник. – Я там отримував копійки. Я не йшов у міськраду заробляти гроші. Я прийшов туди приносити користь.
Микола КОБИЛЮК
Що кажуть
в інших містах
Геннадій МІНАЄВ,
колишній міський голова Сум:
"Це ганьба, щонайменше. І злочин по суті. Було рішення міськради з цього приводу? Ні? Тоді це злочин! В положенні про цей фонд (затверджується міською радою) повинні бути прописані і затверджені відповідні пункти видатків (в цьому разі – на зарплату, преміювання й інші види матеріального заохочення). Якщо такого рішення немає або таких пунктів немає у положенні про цільовий фонд, це не тільки фінансові порушення, це справді злочин. У вас що, у Чернівцях КРУ немає?".
Василь ПАВЛЮК,
секретар Львівської міської ради:
"Вони не мали права цього робити. З цих фондів вони не мають права брати гроші на зарплату. З інших резервів можна брати, але точно не з фонду соціально-економічного розвитку міста. У Львові зарплату радників мера виплачують із тих коштів, які були закладені в бюджеті. Звісно, нині безгрошів’я всюди, і у Львові також воно є. Отже, якщо казначейство не виплачує гроші, то їх на зарплату службовцям ми беремо з інших джерел. Проте пізніше ми покриваємо їх із цих бюджетних статей, які були закладені. Але такі речі, як у Чернівцях – це дуже серйозне порушення". n
10-04-2014, 12:11
0
3 483