У Чернівцях немає окремого бюро знахідок. А дарма. Люди гублять чимало речей. Серед них досить дорогі та цікаві. Про них розповіли таксисти, які організували свою службу знахідок.
Буковинці щодня гублять десятки речей у таксі. Іноді вдається знайти, іноді річ зникає безслідно. В одній із чернівецьких служб таксі загублені речі практично не зникають – тут облаштували таке собі бюро знахідок. Кореспонденти "МБ" завітали до офісу чернівецьких перевізників. Тут і справді є кілька товстих журналів – винятково із записами загублених речей. У них занотовано тисячі випадків. Кожен описаний детально: коли і що загублено, яка машина везла пасажира, звідки і куди добирався клієнт, контактні номери телефонів. Поруч із кожним записом зазначено, чи знайшлася річ і чи повернуто її власникові.
Порядність водія – понад усеЗгідно із записами у журналах, найчастіше чернівчани гублять у таксі мобільні телефони. Про них у службі можуть розповісти десятки історій. Часто вдається віддавати телефони відразу. Власник повідомляє диспетчерові, якою машиною звідки і куди добирався, якщо телефон і справді у машині – його повертають.
– Одного разу водій приніс до офісу дуже дорогий телефон. Хто і коли загубив – невідомо, бо ніхто із пасажирів не скаржився. Ми записали цю знахідку у журнал і виставили інформацію на сайт. Лише через три місяці нам подзвонила дівчина. Коли ми пересвідчилися, що це справді її річ – повернули. Виявилося, що цей телефон коштує 10 тисяч гривень – їй батьки подарували. На день народження, коли отримала подарунок, сідала в таксі і відразу ж загубила його, – розповідає Ілля ВЕЛИЧКО, співвласник служби таксі "Чернівці".
За його словами, водій таксі не несе відповідальності за загублені речі. Фактично турбота про загублене залежить лише від моральних рис водія.
– Ми пишаємося тим, що у нас всі працівники чесні, – говорить пан Ілля. – Порядність – це головна ознака нашої служби. Ми ревно дотримуємося цього правила. Звісно, людський фактор присутній. Кілька років тому був випадок, коли один із водіїв притримав загублений мобільний телефон і нікому про це не сказав. Коли пасажири почали його шукати, він назвав суму винагороди, за яку знахідку віддасть. Люди погодилися, телефон було повернуто. Але ми цього водія відразу звільнили. Такому працівникові не місце у нашому колективі.
Гублять долари тисячами Також, згідно із записами, частенько чернівчани залишають у машинах документи, гаманці та ключі. Водій Олег розповів, що знайшов на сидінні ключі. Побачив їх відразу, як вийшла з авто жінка з дитиною. Передзвонив операторові. За свіжими слідами знайшли пасажирку і ключі повернули.
– Трапився випадок з нашою абоненткою, яка їхала в таксі іншої служби, – наводить приклад І. Величко. – У ньому дівчина знайшла гаманець іншої нашої абонентки, оскільки у ньому була наша дисконтна картка. Тож за даними, які були у нашій службі, ми змогли по-вернути річ, яку наша абонентка загубила навіть не в нашому
таксі.
До офісу регулярно телефонують люди, шукаючи загублене. Оператори з’ясовують: звідки їхали, куди, як виглядає річ. Зв’язуються з водієм. Якщо річ і справді загублена у таксі, людина отримує її назад. Часто трапляється, що водій сам приносить загублену річ в офіс. Дані заносять у журнал знахідок. І розпочинається пошук пасажира. Так, через три місяці таксисти знайшли пенсіонерку у Вижницькому районі, яка загубила своє посвідчення. Кажуть, що навіть довелося залучати міліціонерів.
Трапляються і досить коштовні знахідки.
– Якось таксист відвіз за певною адресою пасажира і наприкінці робочого дня не звернув увагу на невеликий целофановий пакет, який лежав у багажнику, – приєдналася до розмови Наталя ПІНДУС, співвласниця служби таксі. – Поклав поруч ще свої речі і поїхав у справах. Лише через тиждень пасажир згадав про свій пакет. Зателефонував на фірму. Ми знайшли машину і водія. Подивилися у багажник – справді, пакет є. Пасажир швидко приїхав. Коли він його відкрив, всі були шоковані – усі ці дні таксі возило "нічийними" п’ять тисяч доларів. Ще й водій заробив сто доларів – пасажир на радощах віддячив.
Вдячні роззявиЧасто пасажири і не знають, що загубили особисту річ саме у таксі.
– Коли водій пилососив машину, під переднім сидінням знайшов водійські права. Сам пасажир не повідомляв про втрату. Водій почав згадувати, хто з чоловіків міг їх загубити. Вирахував кількох людей, один із них справді був власником цих документів. Коли ми повідомили йому, що права у нас, він так зрадів, що прийшов із шампанським та солодощами. Для нього це було дуже важливо, бо права були міжнародними і він саме збирався в дорогу, – розповідають керівники служби.
Таксисти можуть розповідати подібні історії безкінечно – одна цікавіша за іншу. Наприклад, якось водій знайшов у машині барсетку. Відкрив, а там чимало закордонних паспортів та багато грошей. Пасажир був трохи (чи не трохи) хмільний, тож сам не пам’ятав, де загубив її. Таксистам довелося самим вираховувати роззяву. Коли приїхали до пасажира, чоловік був мало не в траурі, бо ж не знав, де загубив документи. На радощах, що віднайшлася втрата, щедро подякував водієві.
Бували і сумні випадки. Одна дівчина розшукувала спідницю, яку також загубила в таксі. Де сідала і куди їхала, вона не пам’ятала. Допомогти їй не вдалося.
У журналах про загублені речі безліч різноманітних записів. Загублено чешки, іграшка "машинка", пакет з куркою, флешки, одяг: шапки, шарф, рукавички, а також годинники, сумки, парасольки і дощові, і пляжні.
Чимало є записів про загублені коштовності. Наприклад, загублено каблучку або золоту сережку у вигляді метелика. Такі знахідки виявити непросто, бо ж дрібних розмірів. Скажімо, щоб знайти сережку, водію довелося знімати сидіння.
Ліна НАГІРНЯК
13-09-2014, 17:15
0
4 364