Міськрада затвердила відкоригований Генеральний план Чернівців, розрахований до 2032 року. Про те, які зміни внесено до генплану і що нового з’явиться у місті – наша розмова з головним архітектором Сергієм ГОМОНОВИЧЕМ.
– Генеральний план розвитку міста був розроблений і затверджений у 2004 році, – розповів Сергій Гомонович. – Він передбачав збереження та розвиток виробничого потенціалу, приріст населення, великі обсяги житлового та громадського будівництва, освоєння нових територій для містобудівних потреб. Проте затяжна криза призупинила на невизначений термін розвиток міста і змусила переглянути основи його подальшого функціонування. Значних втрат і змін зазнала передусім сфера економічної діяльності. Більшість великих виробничих підприємств опинилося на межі банкрутства або взагалі припинило свою діяльність. На вільних і розпроданих виробничих площах з’явилася велика кількість дрібних приватних фірм, переважно торгово-складських.
Отож виникла необхідність переглянути функціональне використання територій міста, закладене попереднім генпланом. Крім цього, за останні десятиліття значно інтенсифікувалися процеси урбанізації на територіях сільрад, що прилягають до міста. А це вимагає розгляду питань планування на стадії проектування в межах містобудівної системи, яка активно зараз формується. Тому ми вирішили відкоригувати генплан Чернівців. Цим зайнявся колектив Державного інституту "Містопроект". Загальна кошторисна вартість робіт становила майже 980 тисяч гривень.
Багатоквартирне житло займатиме 84 відсотки – Які зміни внесли до генплану?– Передусім щодо кількості населення міста. Колишнім генпланом на кінець 2020 року вона повинна була становити 250 тисяч осіб. Проте навіть зараз кількість чернівчан набагато більша. Отож передбачено, що до 2032 року в місті проживатиме орієнтовно 285,5 тисячі осіб. Внесені також зміни щодо житлового будівництва, закладів культурно-побутового призначення, розвитку інженерно-транспортної інфраструктури. У перспективі територію міста планують збільшити майже на 379 гектарів, зокрема за рахунок промислового району Магала. На території деяких колишніх підприємств і військових частин передбачена громадська забудова з офісно-торговими приміщеннями. Це, зокрема, вздовж південного промислового району на вулиці Головній – до заводу "Кварц" та вздовж Південно-Кільцевої. На місці цукрового заводу, що на вулиці Хотинській, планується багатоповерховий житловий квартал.
– Де ще будуть нові житлові квартали?– Далі будемо використовувати під будівництво територію на вулицях Руській, Червоноармійській, Сторожинецькій, Канівській, проспекті Незалежності. Передбачаємо вилучити сад дослідного господарства у районі вулиці Рівненської. Там дуже мальовничий район для житлової забудови. І, звичайно ж, розвиватимемо Садгору. Багатоквартирна забудова буде на вулицях Александрі та Лукіяновича. Також поступово освоюватимемо під житлову забудову потужні ділянки, які нині належать дослідному господарству. Загалом багатоквартирне житло займатиме у Чернівцях 84 відсотки. Натомість менше виділятиметься земельних ділянок під індивідуальну житлову забудову, яка нині переважає. Для садибної забудови використовуватимемо території садівничих товариств – їх у місті 222. 41 з них вже отримало статус житлової забудови. Можливо, до цього списку внесемо ще деякі товариства.
Основний акцент – на туризм– Що головне буде для міста?– Основний акцент ми зробили не на розвиток промисловості, а на туризм та обслуговуючу сферу. Хоча ще залишаються деякі промислові напрямки, скажімо, машинобудівна, харчова, деревообробна, хімічна, виробництво будівельних матеріалів. Проектом генплану передбачена рекреаційна зона на берегах річки Прут. Тут потрібно будувати розважальні та спортивні заклади, набережну, обладнати паркову зону. Першою ластівкою стане аквапарк, який треба добудувати. Відпочинкова зона буде також на території садівничо-дослідного господарства в районі озер.
– Чи передбачено в генплані вирішення транспортних проблем у Чернівцях?– Планується створення єдиної системи магістралей загальноміського значення з великим і малим внутрішніми кільцями, будівництво третьої черги об’їзної дороги, зелені хвилі руху транспорту. До малого кільця належатимуть вулиці Гагаріна. Нікопольська, Ставропольська, проспект Незалежності. До великого – Московської Олімпіади, Ізмайлівська, Калинівська, Хотинська, Александрі, Дунайська, Заводська, Галицький Шлях. Для розвантаження центральної частини міста передбачено організацію системи вулиць з одностороннім рухом. Це вулиці Богдана Хмельницького, Лесі Українки, 29 Березня, Пумнула, окремі ділянки вулиць Червоноармійської, Садової, Головної, Кобилиці, Руської, Сагайдачного. У перспективі планується закриття центральної частини міста для транспорту. А для цього потрібно відремонтувати та розширити вулиці, якими здійснюватиметься об’їзд. Також потрібно облаштувати мережу стоянок для машин за межами центру. Тобто під’їжджати до дверей офісів і паркувати там автівку вже не можна буде.
Надія БУДНА
30-04-2014, 09:52
0
4 496