Наприкінці квітня буковинські експортери зможуть експортувати товари до Європейського Союзу за пільговим режимом.
20 березня Європарламент підтримав скасування 98 відсотків імпортних мит на українські товари. Європейські експерти вже підрахували, що це дасть можливість українським виробникам заощаджувати до 487 мільйонів євро на рік.
Урядовий уповноважений з питань європейської інтеграції Валерій П’ятницький під час зустрічі з представниками Європейської Комісії, які прибули до Києва для консультацій із владою, зазначив, що преференції з боку ЄС для України набудуть чинності наприкінці квітня – початку травня та діятимуть до 1 листопада 2014 року.
Втім, не всі групи товарів потрапляють до пільгового переліку. І як виявляється, такий крок не повинен викликати у бізнесу ейфорії.
Неля МАЛЬКО, директор Асоціації виробників Буковини:
– Стандарти Євросоюзу доволі високі і серйозно відрізняються від тих, до яких ми звикли. Вони пропонують ввозити товари без мита чи за зниженими ставками, але вони не кажуть про послаблення щодо якості, технології. Підприємства, які вже працюють із Європою, матимуть зиск. Зниження мит зробить продукцію більш конкурентною. Але зниження мит не означає, що кордони відкриють. Проблема в тому, щоб знайти ринок збуту. Тому значною мірою ця пропозиція – швидше декларативний жест Євросоюзу.
Павлина ЛЯГУ, заступник директора сторожинецького підприємства "Скіф", яке виготовляє дерев’яні кухонні куточки, табуретки, столи, стільці:
– На меблярів зниження мит за цими пропозиціями європейців не розповсюджуються. Але головне питання в тому, що складно потрапити на європейський ринок меблів – він дуже перенасичений. У ЄС дуже високі вимоги і до якості, і до цін. Тобто якість має бути високою, а ціни низькими. Тут багато підприємств не може вклинитися через надто високі вимоги. А мита для нас не є актуальним питанням, бо їх до нашої продукції не застосовують. Це стосується усіх країн, не лише України. Якщо виробники зможуть потрапити на євроринок, то це вже великий бонус.
Наше підприємство постачає продукцію в Австрію, Швецію, Німеччину, ніде не вимагають мит. Щодо тих груп товарів, які мали мита і скасовані, то ефект виробники-експортери відчують. Я для себе цікавилася цим питанням і переглядала табличку. Тож помітила, що найбільше знизили мита на тютюнові та алкогольні вироби. Але в Україні немає таких потужних виробників тютюнових виробів, які насправді можуть конкурувати з світовими брендами. Перед ними стоїть насамперед питання вийти на європейський ринок, знайти свою нішу, щоби хотіли розмовляти з постачальником. Якщо фабрика має збут, то їй вигідне нинішнє зменшення мит. Якщо підприємства лише у пошуку партнерів, то їм більш важливо увійти на ринок. А це не так просто, оскільки ринок насичений, там все поділено та захоплено. Скасування мита ще не гарантія того, що Україна швидко займе належне вагоме місце на ринку Європи, що нас там чекають.
Ліна НАГІРНЯК
28-03-2014, 14:48
0
2 009