RSS logo rss  |  Вхід: Вхід в Молодий Буковинець
Головна | Війна з Росією | Допомога захисникам | ПРО ЧЕРНІВЦІ | Афіша | Історія успіху | Історія успіху Редакційна політика | Про нас | Підпишись Приєднуйся до читачів Приєднуйся до читачів Приєднуйся до читачів
  Новини: Чернівців | України | Світу | » Політика | » Економіка | » Культура | » Спорт | » Здоров'я | » Кримінал | » Життя | » Фото | » Відео |
Молодий буковинець » Публікації » Як Януковичу «шили» другий строк

Як Януковичу «шили» другий строк


Масова пропаганда, використання адмінресурсу, підкуп виборців та "зараження" електорату методом "піраміди" – це ще не весь перелік методів, якими Янукович мав перемогти на виборах-2015 на Буковині
та в Україні загалом.

"Готуй сани влітку" – приблизно так можна охарактеризувати роботу буковинських регіоналів, які планували масштабну операцію з "протягуванням" Януковича на другий термін президентства 2015 року. Виборчі штаби почали формуватися по всій території області ще влітку минулого року. Такі висновки випливають із документів, знайдених у чернівецькому офісі ПР. Їхні копії журналістові "МБ" надали представники Громадянської мережі "Опора".

Очевидно цілі регіоналів мали би передбачати неймовірне фінансування виборчих заходів із наших із вами гаманців.

Які дороги – така й партія

Ще в червні 2013 року регіонали області отримали вказівки "згори" – про створення місцевих груп та мережі "старших" на виборчих дільницях. Згідно із планами партії, ці люди повинні були формувати списки прихильників ПР у своєму селі чи місті. Крім того, вони мали вносити до списків усіх своїх знайомих, які перебувають у межах виборчої дільниці. А ще "старші" мали створювати списки із прізвищами своїх знайомих, які проживають за межами області.

"Старшими" були звичайні мешканці буковинських сіл та міст: учителі, виховательки, місцеві лікарі тощо. Тобто ті, хто в селі/місті викликають довіру серед людей і не мають "заплямованої" репутації через членство в котрійсь із політичних партій.

За планом база прихильників Партії регіонів мала оновлюватися кожні кілька місяців. "Старші" повинні були збирати інформацію про життєво необхідні та нагальні потреби для мешканців "своєї" території. Їхнім завданням мало бути "інформування односельчан" про те, що "регіони" – то рушійна сила, а Янукович – то ледь не Всевишній.

Регіонали "перетягували ковдру" на себе, демонструючи виборцям те, як за бюджетні кошти роблять "глянц" у їхньому селі. Мовляв, "он вам дороги, он вам благоустрій у селі – це все зроблене завдяки Януковичу!" І справді, однією з технологій впливу на електорат, викладеною у документах, є таке: "Створення позитивного іміджу партії шляхом вчинення конструктивних дій локального характеру: на підставі наданих старшими на дільницях даних, здійснити ремонт доріг або дахів, фінансування невідкладної медичної допомоги, сприяти обгрунтованому розгляду скарг на органи влади та управління".

Однак які дороги й дахи – така й партія. Від літа минулого року буковинці навряд чи відчули суттєве "пакращення", яке планували здійснити на підставі цього документа. Згідно із цілями, які запланував місцевий осередок ПР, на день виборів президента-2015 якісні показники бази прихильників Януковича на Буковині мали би сягнути більше 165 тисяч виборців.

"Йдеться далеко не про тисячі й не десятки тисяч гривень"

Кошторис витрат регіоналів на реалізацію плану "друге президентство Януковича" на Буковині наразі ще опрацьовується. Депутат облради й керівник Антикорупційної комісії при Народній раді Микола САЛАГОР пообіцяв журналістам "МБ" згодом надати цю інформацію.

Водночас Салагор запевнив: у документах, які є в його розпорядженні, йдеться далеко не про тисячі й не десятки тисяч гривень.
Раніше депутат оприлюднив розрахунки витрат напередодні парламентських виборів 2012 року, які були знайдені в чернівецькому офісі ПР. Працівники регіонального виборчого штабу сумарно отримували 218 тисяч гривень за місяць. Водночас витрати на виборчі штаби на території Буковини сягнули приблизно півмільйона гривень за місяць. 
Микола КОБИЛЮК

Думка
"Це старі методи, які були відомі ще в 1930 роках"
Ігор БАБЮК,
директор Буковинського центру виборчих технологій:

Досвід виборів 2012 року яскраво продемонстрував те, що Партія регіонів планувала використовувати адмінресурс і в майбутньому. Те, що "Опора" оприлюднила по виборах 2010 і 2012 років, показало, що чимало чиновників працювало на штаб провладної партії. При чому ці люди досі обіймають відповідні посади в органах місцевого самоврядування та у виконавчій владі в районах. Вони ще й за це гроші отримували, що є грубим порушенням закону про державну службу. Тому, гадаю, якби залишилася ця система, то однозначно нині, напередодні виборів, грубо використовувався би адмінресурс.

Створення пропагандистської вертикалі, партійна "піраміда" – це методи впливу на свідомість виборців, методи впливу на людей, яких дуже легко можна купити. Це старі методи, які були відомі ще в 30-х роках, коли виборцям давали не гроші, а одяг та їжу за голосування. Нині це дуже поширено й цей метод вважається дуже ефективним. Ефективність його й полягає в тому, що залучаються люди, які бажано є непартійними, але мають авторитет у населення. Гадаю, у виборчі комісії теж мали б "сунути" людей, які були б політично незаангажованими, але працювали би на явного лідера "регіоналів".
14-03-2014, 17:06
Коментарів 0 Переглядів 1 941

• Новини партнерів
купити айфон 15 у Львові, ціни в Україні

ФОТОРЕПОРТАЖ Переглянути всі фоторепортажі

Вранці температура повітря становить -1°


Чому всі заздрять українцям? Блог Ярослава Волощука
Не знаю, чи робив хтось дослідження, хто у світі найбільше задоволений своєю владою
Замість саміту миру – варіанти капітуляції. Блог Ярослава Волощука
Ви помітили, що останніми днями на єдиному марафоні поменшало розмов про другий та наступні саміти миру?
ВІДЕО Переглянути все відео

Уже цієї неділі – 24 листопада – у Чернівцях, за сприянням "Словацько-Українського культурно-освітнього товариства", відбудеться зустріч із представниками освітньої програми Free Student.

22 серпня 2023 року Президент України підписав закон, що стосується обов’язкового облаштування бомбосховищ у новобудовах. Як відреагували на ці зміни забудовники й що вони вважають пріоритетним у процесі зведення своїх новобудов, ми поцікавилися у Василя Воєвідка, генерального директора відділу продажів будівельної компанії "Родоліт".

Провайдер INTELEKT пропонує декілька надійних способів залишатися онлайн незалежно від перебоїв з електропостачанням.

В Україні є чимало компаній, що працюють в галузі архітектурного проєктування та дизайну. У міру того, як між ними зростає конкуренція, підвищується і професійний рівень архітектурних бюро. Про особливості роботи одного з таких чернівецьких бюро ми розпитали у Дарії Олексюк, операційного директора бюро архітектури та дизайну DAR group&partners.