Майже щомісяця правоохоронці отримують заяви від людей старшого віку про те, що з них шахрайським способом виманили гроші.
Довірливі пенсіонери дуже часто потрапляють на гачок до шахраїв.
У бабусі для "онука" виманили дев’ять тисяч78-річній чернівчанці зателефонував "онук", який мешкає в іншому місті, та попросив велику суму грошей на лікування. Звістка про хворобу онука налякала пенсіонерку, жінка не звернула уваги ні на незнайомий номер телефону, ні на змінений голос "онука".
Жінка побігла до найближчого відділення банку й переказала на рахунок, який їй продиктував псевдоонук, усі свої збереження – дев’ять тисяч гривень. Лише після цього почала з’ясовувати, де ж саме перебуває онук. Тоді й з’ясувалося, що він не хворий і не телефонував бабусі. Але кошти вже потрапили до рук шахрая. Жінка звернулася до правоохоронців, як повідомили в обласному управлінні міліції.
Випадки телефонного шахрайства – нині одні з найпоширеніших. Людям телефонують переважно вночі або під ранок, змінюють голос, залякують.
Найпоширеніші випадки шахрайства Окрім виманювання грошей по телефону, поширений вид шахрайства – це зняття навроків. До квартир пенсіонерів часто приходять люди, розповідають, що власнику квартири пороблено, й так виманюють гроші.
Видурють гроші й псевдосоціальні працівники. Такі випадки в області були минулого року. Шахраї представлялися працівникам соціальних служб, повідомляли, що пенсіонерам підвищено пенсію, й виманювали гроші, вимагаючи здачі з великої суми.
– Скарги від громадян про шахрайство отримуємо приблизно раз на місяць. Торік затримували громадян, які скоювали шахрайства. Ці справи скеровані до суду. Але є низка справ, які не розкриті, і над ними працюємо, – каже заступник начальника управління карного розшуку обласного управління МВС, майор міліції Микола Лазорко.
Щоб не стати жертвою такого шахрайства, обов’язково перевіряйте інформацію, яку вам повідомляють по телефону. Поцікавтеся в рідних, чи справді хтось потребує допомоги. І не біжіть одразу перераховувати кошти.
Якщо бачите перед дверима ромів, просто не відчиняйте їм двері й не впускайте.
У соціальних працівників запитайте документи, назву організації і її телефон. Передзвоніть туди і з’ясуйте, чи справді є такий працівник.
Найбільша сума, яку виманилиПонад 60 тисяч гривень виманили шахраї торік у сім’ї із Глибоцького району. Телефоном батькам повідомили, що син потрапив у ДТП, і необхідно 60 тисяч гривень для залагодження питання. Батьки з переляку надіслали кошти на банківський рахунок. Уже після зателефонували синові і з’ясувалося, що він удома спить у кімнаті на другому поверсі.
"Ловляться" на телемагазиниВ інспекції прав захисту споживачів часто отримують скарги про шахрайства з товарами. Зазвичай пенсіонери "купуються" на товари з телемагазинів та реклам по радіо. В інспекції можуть розповісти чимало історій про такі покупки.
У телемагазині пенсіонерка купила швейну машинку за чотири тисячі гривень. Товар їй справно надіслали, але машинка зробила лише один стібок. Вона виглядала, як іграшкова. Повернути машинку назад не змогла, бо не було адреси.
Одна бабуся по рекламі на радіо купила масажер для ніг. Товар принесли і навіть із чеком, але там лише була написана назва товару, а хто продав і як називається фірма, не вказано. Бабця не могла розібратися, як користуватися масажером, бо не було інструкції. Коли звернулася до фірми за інструкцією, їй сказали, що вона платна. Через певний час поцікавилися, чим покращився стан жінки, вона сказала, що ні. Тоді їй порадили купити ще ліки. Лише після цього жінка зрозуміла ситуацію.
Часто на вулицях пропонують купити вікна та двері. Навіть пропонують оформити безвідсотковий кредит. Великими літерами в договірі вказують п’ять тисяч гривень і десь унизу "прихована" загальна сума з відсотками 10 тисяч гривень. Пенсіонери цієї суми на бачать, тож погоджуються на дешевший товар. А зрештою суми виходять кругленькі.
– Перш ніж купувати щось за нетиповими формами купівлі, зверніться спочатку до інспекції захисту прав споживачів за консультацією на гарячу лінію 52-72-02, 52-52-68, 52-33-67, – радить заступник начальника обласної інспекції захисту прав споживачів Надія Кутиніна. – Повернути гроші за неякісний товар практично неможливо, бо окрім телефонів, зазвичай жодної інформації. А телефони часто змінюються.
Навіть якщо вирішили купили товар у телемагазині, зважте, що там має бути поштова адреса. А якщо є лише номер телефону – це вже пастка для пенсіонера.
Найбільша сума, яку виманили15 тисяч гривень витратив чоловік на псевдоліки від тиску, які купив за радіорекламою. Їх приймав тривалий час, ліки не допомагали, а із чоловіка далі тягнули гроші, пропонуючи препарати. Зрештою на фірмі повідомили, якщо результату немає, тоді потрібно сплатити лікування в їхній клініці в Києві. Сума була така, що можна було лікуватися за кордоном. Лише після цього чоловік припинив перераховувати гроші.
Людмила ОСАДЧУК
14-01-2014, 16:05
0
2 567