RSS logo rss  |  Вхід: Вхід в Молодий Буковинець
Головна | Війна з Росією | Допомога захисникам | ПРО ЧЕРНІВЦІ | Афіша | Історія успіху | Історія успіху Редакційна політика | Про нас | Підпишись Приєднуйся до читачів Приєднуйся до читачів Приєднуйся до читачів
  Новини: Чернівців | України | Світу | » Політика | » Економіка | » Культура | » Спорт | » Здоров'я | » Кримінал | » Життя | » Фото | » Відео |

Чернівчанин колекціонує ретроавтомобілі


У 64-річного Володимира Орленка є три ексклюзивні ретроавтомобілі кінця 1930-х років: дві "Праги" і "Опель".

Із Володимиром Орленком ми зустрілися під час параду ретроавтомобілів на Соборній площі Чернівців. Біля його ексклюзивних машин вишикувалися черги охочих сфотографуватися. "Оце так машина! Такої я ще не бачив, – захоплювався 24-річний Олег, оглядаючи з усіх боків "Прагу". – Теж хотів би мати таке авто. Готовий заплатити за нього будь-які гроші".

– Мені неодноразово пропонували продати "Прагу", але я не погодився, –запевнив пан Володимир. – Для мене це не просто гарна машина, а улюблене дітище, яке я виплекав власними руками. Реставрував цю автівку протягом 20 років. Хотів зберегти її в оригіналі, бо найгірше для старої машини – це професійний майстер. Він може так її переробити, що це вже буде салат "Олів’є", а не ретроавтомобіль.

"В Україні є три "Праги"

– Хтось колекціонує марки, хтось – метеликів, а я займаюся старими автомобілями. Ми всі маємо в голові якихось тараканів, – жартує Володимир Іванович. – Це захоплення почалося ще з дитинства. Досі пам’ятаю, як чернівецькими вуличками їздили розкішні машини початку минулого століття. Як і всі мої однолітки, у молоді роки я зачитувався романами Ремарка і Фітцджеральда, де автомобіль був рівноправним членом описаних подій. Це було так захопливо і романтично! Почав цікавитися дизайном старих машин, їхньою історією. Хоча до механіки я не мав жодного стосунку. Навчався на математичному факультеті ЧНУ, потім перевівся на географічний. Працював у гідрометеослужбі, в управлінні екології.

Мати раритетну машину Володимир Іванович мріяв давно, але не було такої змоги. "Нарешті у 1984 році я придбав у чернівецького власника рідкісний автомобіль Praga Piccolo 1939 року випуску, – пригадує чоловік. – Заплатив за нього 2,5 тисячі карбованців. На той час це були досить великі гроші.

Я дізнався, хто їздив цією машиною починаючи з 1949 року, коли її поставили на облік у Чернівецькому ДАІ. Власників було п’ятеро. Автівкою їздили партійний працівник міськвиконкому і підполковник авіації. На найбільшій у світі Женевській автомобільній виставці Praga Piccolo отримала перше місце за елегантність. Протягом 1938 – 1941 років було випущено майже 4 000 таких автомобілів у тодішній Чехословаччині відомим концерном. Вони вважалися народними, і ними їздили прості люди. Нині в Україні їх залишилося тільки три. Я також придбав у Києві Praga Baby 1937 року випуску, яку хочу відновити. Для повної колекції мрію ще купити Praga Lady, яку випускали для середнього класу. Чекаю, доки господарі приїдуть з Італії, де вони зараз перебувають. У цій серії випускали ще інші машини для урядовців високого штибу та багатіїв, але вони дуже рідкісні. Хоча бачив у соціальній мережі, що їх продають у Росії. У мене також був американський військовий автомобіль Willys MB. Але його довелося продати, бо не знайшов для нього гаража".

"Маю найбільшу бібліотеку про раритетні машини"

У 2007 році Володимир Орленко придбав автомобіль Opel super 6 , випущений у Німеччині 1939 року. "Ця машина не настільки оригінальна, як "Прага", але теж досить рідкісна, – запевнив колекціонер. –Усього таких автомобілів було випущено до 50 тисяч. Нині їх залишилися одиниці".

Як ремонтувати старі автомобілі, Володимир Іванович не знав. "Це дуже складний, тривалий процес, – каже колекціонер. – Ще в молодості я почав збирати книги та журнали про раритетні автомобілі. Це зараз в соціальних мережах можна про все дізнатися. А тоді я купував літературу в "Букіністі", на руках, передплачував іноземні журнали. Зараз маю, напевно, одну із найбільших бібліотек у Західній Україні, присвячену старим автомобілям. Це книги, довідники, альбоми, журнали. Деякі видання досить ексклюзивні. Щоб прочитати їх, довелося навіть вивчати іноземні мови. Отож усі ремонтні хитрощі опановував самотужки".

– Правду кажучи, з 1935 року нічого нового в машинах не з’явилося, – запевняє пан Володимир. – Хіба що сучасні автівки напхали різною електронікою і почали випускати їх мільйонними партіями. Тому старі машини набагато цікавіші. "Прагу" я намагався залишити такою, якою вона була в оригіналі. Хіба що змінив схему постачання і додатково встановив сучасні прилади безпеки. Салон теж відновлював за старим зразком. Натомість для "Опеля" ходову частину і двигун взяв від сучасної машини "Волга" та повністю переробив салон.

На запитання, чи дорого обходиться колекціонування ретроавтомобілів, Володимир Іванович відповідає: "Недешево. Хоча вартість старої машини –відносна. Її можна придбати за безцінь, а можна і досить дорого. Та набагато дорожче обходиться відреставрувати таке авто. На це йде дуже багато грошей і сил. Відшкодувати їх – нереально. Але, як кажуть, за задоволення треба платити. Вранці прийду в гараж, протру машини до блиску, потішуся, поцокаю язиком (сміється, – авт.). Інколи "вигулюю" їх у вихідні, показую на парадах. Для мене вони – наче улюблені іграшки для дитини. Тому розлучатися з ними не хочу.
Надія БУДНА
10-12-2013, 10:52
Коментарів 0 Переглядів 2 665

• Новини партнерів
купити айфон 15 у Львові, ціни в Україні

ФОТОРЕПОРТАЖ Переглянути всі фоторепортажі

Олена Рєпіна – випускниця Міжнародної програми "Капеланська академія"


«По ліки їду дев’ять кілометрів». Блог Людмили Осадчук
Як живуть мешканці села Чорнівка, яке приєднали до Чернівецької територіальної громади
Долар не буде вищим за 47 гривень. Блог Богдана Сторощука
Які будуть ціни, курс долара та інфляція у 2025 році
ВІДЕО Переглянути все відео

Паровоз не курсував уже понад 60 років

Чернівецька філія Державного підприємства "Івано-Франківський науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації" — це надійний партнер із забезпечення точності вимірювань, сертифікації продукції та відповідності стандартам. Філія запрошує до співпраці місцевих виробників, організації та фірми, які займаються виробництвом, експортом та імпортом, реалізацією продукції.

"Профі-Центр" — це не стереотипне середовище для вивчення іноземної. Насамперед це осередок, який має не тільки ефективну навчальну базу, яку може запропонувати студентам, а й відповідні підтвердження цьому.

Кожен маленький гість отримає солодкий подарунок за віршик чи талант. Варто лиш продекламувати віршик чи розповісти, яким чемним був цього року.