На дороги насувається зима. Минулорічний досвід показав, що вона може на кілька днів і навіть тижнів паралізувати рух транспорту та відрізати села від цивілізації. Як же до цього готуються відповідні служби?
Рятувальники, працівники ДАІ та дорожники вже визначили перелік проблемних ділянок, де можливе утворення заторів через ожеледицю та снігові замети. Рятувальники готують пункти обігріву та техніку, а дорожники думають, де взяти солярку та як привести до ладу техніку для боротьби з негодою.
У гірських районах дороги закривають – Під час проведення осіннього комісійного обстеження шляхів області виявили чимало порушень, – розповідає інспектор з організації дорожнього руху управління ДАІ в області Михайло ТУРИК. – Наприклад, у Вижницькому та Путильському районах є шість потенційно-небезпечних ділянок. Із 5 листопада вони закриті. Служба автомобільних доріг, за погодженням із ДАІ, прийняла рішення про закриття руху з 1 листопада по 1 квітня через перевали "Німчич" та "Шурдин" та на деяких інших ділянках доріг Вижницького району. Там встановлено відовідні дорожні знаки. Розроблено маршрути об’їздів тих місць, де минулоріч були затори та перемети. Це стосується доріг регіонального та державного значення. Зокрема дороги "Данківці – Вартиківці – КП "Сокиряни".
Щодо поганого стану дорожнього покриття, то підвищену ямковість протяжністю 150-200 метрів виявлено на дорогах "Чернівці – Заставна" у Малому Кучурові, "Берегомет – Шепіт – КПП "Руська" поблизу Долішнього Шепоту. Там стався зсув проїзної частини більше чотирьох метрів. Також є просадки проїжджої частини на дорогах державного значення. Це стосується мосту на трасі "Житомир – Чернівці" поблизу села Рингач, "Ковель – Чернівці – Тереблече" поблизу села Грушівка. На тій аварійній ділянці утворилися "напливи". Також на дорозі "Усть – Путила – Сторожинець – Чернівці" поблизу Кам’яної на підйомі теж підвищена небезпека.
На усунення цих недоліків інспектори видали понад 20 вимог та приписів керівникам дорожньо-комунальних організацій.
Ями лататимуть, але не більшеДорожники кажуть, що ями латати в листопаді ще будуть, а ось виконувати глобальніші ремонти – ні, бо немає сенсу, і регламент не дозволяє.
– Надійшли приписи на виконання різних видів робіт, – розповідає заступник начальника з експлуатаційного утримання автдоріг та штучних споруд Служби автодоріг в області Юрій БУЧКА. – Вони стосуються ямкового ремонту, розмітки, дорожних знаків. Терміни їхньої ліквідації різняться. Одні – до 15 листопада. Інші – до кінця листопада. Якщо говорити про ямковий ремонт, його ще можна робити цієї пори року. А якщо говорити про деформації, так звані "напливи", просадки дороги, то в холодну пору року проведення робіт з їхньої ліквідації не регламентоване. Ямкові ремонти тривають і нині. Зокрема на трасі "Чернівці – Заставна".
Солі – повно, а солярки та запчастин немаєДорожники кажуть, що із піском та сіллю – жодних проблем, а ось солярки та бензину немає.
– Із пальним справді є проблеми, – продовжує Юрій Бучка. – У районах не створено десятиденний незменшувальний запас пального. Є великі борги перед РДА за попередні роки. Щодо сипучих матеріалів, то ми готові майже повністю. Піску заготовлено 13 314 тонн. За планової заготівлі на сезон 15 000 тонн. Солі заготовлено 2 803 тонни за потреби 2 500. Із досвіду можу сказати, що десятиденний незменшуваний запас пального становить 35 тонн солярки та 30 тонн бензину.
Наразі вивозять матеріали на підйоми та спуски, небезпечні ділянки. Проблему з пальним вирішуватимуть за рахунок оборотних коштів облавтодору. Облавтодор закуповуватиме пальне і за рознарядкою роздаватиме кожному району мінімальну кількість. Також є проблема зі заміною шин та акумуляторів. (Згідно з інформацією МБ, на повне приведення техніки в "бойовий" стан, потрібно майже один мільйон гривень, – авт.).
Більшість техніки поки що не переобладнано, бо ще рано. Зараз самоскиди працюють на вивезення піску на підйоми та небезпечні ділянки. Але піскорозкидачі вже переобладнано. Їх 20 одиниць.
Маємо 112 машин, два ротори, один із яких зараз перебуває в ремонті, навісне обладнання – 50 одиниць, бульдозери – 22, солерозподілювач – один. Але дуже гостро постає питання шин та акумуляторів. Одне слово, щодо сипучих матеріалів, то ми готові, а ось із технікою та пальним є проблеми.
Михайло Салітра
Поради водія
Що потрібно возити взимку в автоВзимку, їдучи за місто, із собою слід возити саперну чи іншу невеличку лопатку, – розповідає водій Олег. – Нею можна і відкопатись із замету, і поносити посипку з купок під колеса. Також треба мати трос для буксира, зо дві пачки солі – вона не завадить.
Не забудьте про тепле взуття, шапку, рукавиці та термос із гарячим чаєм.
Хто керує мікроавтобусами із заднім приводом, може кинути мішок піску назад. Також добре мати із собою додаткове пальне у каністрі про всяк випадок".
11-11-2013, 17:18
0
2 223