RSS logo rss  |  Вхід: Вхід в Молодий Буковинець
Головна | Війна з Росією | Допомога захисникам | ПРО ЧЕРНІВЦІ | Афіша | Історія успіху | Історія успіху Редакційна політика | Про нас | Підпишись Приєднуйся до читачів Приєднуйся до читачів Приєднуйся до читачів
  Новини: Чернівців | України | Світу | » Політика | » Економіка | » Культура | » Спорт | » Здоров'я | » Кримінал | » Життя | » Фото | » Відео |
Молодий буковинець » Публікації » Автомайстри – на вагу золота

Автомайстри – на вагу золота

Таксист дорогою з автовокзалу плює на дорогу через відчинене вікно.

– Після війни, мабуть, дороги кращі були, – знервовано каже, крутячи ручку склопідіймача. – Минулими роками повністю ходову перебирав, то майже на рік вистачало. А після Нового року повністю зробив – березень, а "передок" вже вбитий. Мільйони вони виділяють...

У боксі станції технічного обслуговування на Маловокзальній стоїть вусатий чоловік. Він усміхнено дивиться на свій білий бус на підйомнику. На ньому виставляють розвал-сходження. Окремо від буса лежить відірвана гофра.

– Біля виїзду на Садову зловив "прекрасну" яму, – каже Борис. – Повертав ліворуч і не побачив, бо вона була залита водою. От і маю... Дороги просто "супер".

Майстер Іван у сусідньому боксі показує побиті автомобільні шини. Просуває два пальці у вибиту на шині дірку.

– Це ще нічого, – каже. – Бувають і зовсім порвані, що й ремонтувати нічого. Із дисками – те саме. Приїжджає клієнт із погнутим диском, вставляємо його у верстат, щоб порівняти, а він настільки ушкоджений, що розпадається на дві частини. Тоді віддаємо їх на зварювання. Але сезон ще не розпочався. За тиждень-два піде "жара".

Клієнтів побільшало на третину

– Згідно із нашими записами, за лютий-березень до нас звернулося автомобілістів на 30 відсотків більше, ніж у грудні-січні, – розповідає менеджер компанії Vianor Віктор ШАДНИЙ. – На обслуговування та ремонт люди записуються за день-два. Щодня до нас заїжджає понад півсотні автомобілів. Більшість із них – через несправності в ходовій частині та пошкоджені колеса. Найбільше водії звертаються через побиті автомобільні диски та шини – доріг немає, погода така, що ям не видно. Доводиться багато рихтувати та навіть зварювати диски. За гарантією також звертається багато людей. Ми обслуговуємо їх безкоштовно. За січень-лютий та березень довелося замінити понад 20 коліс тільки за гарантією. Із ходовими частинами теж побільшало звернень. Під час ударів об ями постійно збивається розвал-сходження, згинаються важелі.
Юристи стверджують, що стягнути гроші за ушкодження машини можливо.

– Для того, щоб виграти суд та отримати таке відшкодування, необхідно довести наявність шкоди, неправомірну бездіяльність дорожніх служб та причинно-наслідковий зв’язок між ними, – каже партнер юридичної компанії "Правова допомога" Володимир ГУРЛОВ. – Тому, якщо ви потрапили в аварію через поганий стан дороги, і бачите, що заподіяний автомобілю збиток досить суттєвий, слід обов’язково викликати ДАІ. Ті повинні вказати, які саме ушкодження було завдано автомобілю внаслідок ДТП і що саме стало причиною ДТП (наприклад, потрапляння колеса у яму). Доповнивши такі відомості квитанцією про сплату послуг з ремонту отриманих ушкоджень, а також (за необхідності) – квитанціями про оплату послуг з відновлення здоров’я, отримаємо докази завдання шкоди.

Бездіяльність дорожніх служб з підтримання нормального стану дороги неправомірна в силу закону. Згідно зі статтею 9 закону "Про дорожній рух" саме вони як уповноважені органи власника дороги в особі держави або територіальної громади повинні забезпечувати безпечний рух на дорозі, усувати пошкодження на ній, забезпечувати інформацією про аварійність дорожнього покриття. Вони ж зобов’язані компенсувати збитки, якщо ДТП сталося з причин незадовільного експлуатаційного стану доріг. Тому в багатьох випадках залишається довести лише причинно-наслідковий зв’язок між завданими збитками і неправомірною бездіяльністю, для підтвердження якої буває достатньо висновків ДАІ про причини ДТП.

Але за наявності будь-яких попереджувальних знаків (від дорожніх знаків "Вибоїна", "Об’їзд" до "лежачих поліцейських") суд може визнати, що провини дорслужб у ДТП немає, і в задоволенні позову відмовити. Тому перед подаванням позову слід переконатися у відсутності таких знаків і бажано, щоб ДАІ вказала цей факт у довідці.

Зібравши докази провини дорслужби в завданні шкоди, необхідно буде ще правильно визначити відповідача. Згідно з постановою КМУ від 30.03.1994 №198, дороги державного значення перебувають у сфері управління служб Укравтодору, тоді як за місцеві дороги, які перебувають у комунальній власності, відповідають комунальні дорожньо-експлуатаційні організації. При цьому зазначені служби, як правило, перекладають обов’язки з ремонту та утримання доріг на комерційні структури, а ті – на свої дочірні підприємства. А тому спочатку слід визначити, кому саме (державі або територіальній громаді) належить дорога, після чого викликати в суд відповідну службу з усіма її підрядниками.

Та подібних випадків на Буковині поки що не було.

Довести провину дорожників важко

– Були випадки, коли наші колеги хотіли судитися з дорожниками за відшкодування збитків через погані дороги, – розповідає голова Чернівецької обласної організації Всеукраїнської спілки автомобілістів Іван МЕЛЬНИЧУК. – Але отримати протокол про те, що машина ушкоджена саме з провини дорожників, досить складно. На місці ДТП або ушкодження машини потрібно викликати працівників ДАІ, страхової служби та дорожників. Викликати останніх практично неможливо. Вони просто не приїдуть на виклик. Один із наших колег потрапив у таку ситуацію: страховики приїхали, працівники ДАІ теж, а дорожники не з’явилися. За таких умов неможливо скласти протокол, бо без присутності дорожників він не є дійсним.

У спілці автомобілістів вже пригрозили протестними акціями. Щоправда, не зараз.

– Поки що ми протестні акції не влаштовували. Вони відбудуться ближче до травня, якщо протягом квітня стан доріг не покращать. Зараз це робити немає сенсу, бо ефекту від цього не буде. Це нічого не дасть, бо відповідні служби практично не можуть зараз усунути недоліки на дорогах через погодні умови.
Михайло Салітра

Що каже влада

Ігор ГАХ,
начальник служби автомобільних доріг в області:

– На дорогах загального користування ліквідували 30 відсотків ямковості. Наголошую, що це аварійний ямковий ремонт. Ямковість – це процес, який постійно прогресує. Останні чотири дні йде дощ. Вночі мінусова температура, а вдень – плюсова. До встановлення постійної плюсової температури процес виникнення ямковості не припиниться. Кількість переходів температури через "0" у кілька разів перевищила кількість таких переходів за попередні роки. Така погода дається взнаки. Зараз ми практично ліквідували аварійну ямковість у хмельницькому напрямку. Також пріоритетним є ліквідація ямковості на тернопільському та івано-франківському напрямках. Також у напрямку в бік Порубного. Щодо відшкодування збитків через стан доріг ніхто не звертався. Всі випадки ДТП, які виникають через стан дороги, перебувають під постійним контролем як служби автодоріг, так і ДАІ.

На експлуатаційне утримання доріг в області цьогоріч виділили 54 мільйони гривень. Сюди входять і роботи зі встановлення дорожніх знаків, і ямковий ремонт, і профілювання.

Позиція ДАI

Іван ДОБРОВОЛЬСЬКИЙ,
старший інспектор управління ДАІ в області:

– Автоінспектори розуміють ситуацію, яка нині складається у зв’язку з поганим станом доріг. Деколи водій, щоби вберегти свою машину від ушкоджень, просто змушений перетинати суцільну смугу. У випадках, коли водій рухається із мінімальною швидкістю і не створює небезпеки для інших учасників руху, за подібні "вимушені" порушення не карають. Зараз на дорогах потрібно бути особливо уважними, дотримуватися мінімальної швидкості руху, витримувати дистанцію. Також – запастися терпінням і чекати, доки дороги відремонтують.
13-03-2013, 11:00
Коментарів 0 Переглядів 2 650

• Новини партнерів
купити айфон 15 у Львові, ціни в Україні

ФОТОРЕПОРТАЖ Переглянути всі фоторепортажі

Вранці температура повітря становить -1°


«Зараз найгостріша фаза». Блог Ігоря Буркута
Зараз найактивніша фаза російсько-української війни, яка розпочалася ще у 2014 році
Чому всі заздрять українцям? Блог Ярослава Волощука
Не знаю, чи робив хтось дослідження, хто у світі найбільше задоволений своєю владою
ВІДЕО Переглянути все відео

Уже цієї неділі – 24 листопада – у Чернівцях, за сприянням "Словацько-Українського культурно-освітнього товариства", відбудеться зустріч із представниками освітньої програми Free Student.

22 серпня 2023 року Президент України підписав закон, що стосується обов’язкового облаштування бомбосховищ у новобудовах. Як відреагували на ці зміни забудовники й що вони вважають пріоритетним у процесі зведення своїх новобудов, ми поцікавилися у Василя Воєвідка, генерального директора відділу продажів будівельної компанії "Родоліт".

Провайдер INTELEKT пропонує декілька надійних способів залишатися онлайн незалежно від перебоїв з електропостачанням.

В Україні є чимало компаній, що працюють в галузі архітектурного проєктування та дизайну. У міру того, як між ними зростає конкуренція, підвищується і професійний рівень архітектурних бюро. Про особливості роботи одного з таких чернівецьких бюро ми розпитали у Дарії Олексюк, операційного директора бюро архітектури та дизайну DAR group&partners.