RSS logo rss  |  Вхід: Вхід в Молодий Буковинець
Головна | Війна з Росією | Допомога захисникам | ПРО ЧЕРНІВЦІ | Афіша | Історія успіху | Історія успіху Редакційна політика | Про нас | Підпишись Приєднуйся до читачів Приєднуйся до читачів Приєднуйся до читачів
  Новини: Чернівців | України | Світу | » Політика | » Економіка | » Культура | » Спорт | » Здоров'я | » Кримінал | » Життя | » Фото | » Відео |

На монополіста управа є

Одна з найбільших проблем буковинських підприємців – господарські відносини з підприємствами-монополістами. Йдеться про обленерго, "Чернівцігаз" та водоканал. І жителі, і підприємства не мають іншого вибору – змушені користуватися послугами лише цих структур. А ті часто зловживають своїм становищем.

"Ми вимушено сплатили борг іншого підприємства"

– У всьому світі є альтернатива: якщо не подобаються умови одного надавача послуг, можна звернутися до іншого. А в нас створили такі умови, що ми всі змушені погоджуватися на будь-які умови монополіста, – розповідає Наталя БАТРАКОВА, оператор інформаційної гарячої лінії міського центру захисту приват­них підприємців та підприємств малого бізнесу – громадської організації, яка захищає підприємців. Але й сама виявилася безсилою через дії монополістів.

– Хоча самі працівники підприємств-монополістів визнають, що правила, встановлені їхніми організаціями, не досконалі, – каже пані Наталя. – Так звані типові договори, які вони пропонують, написані саме під інтереси однієї сторони, а інша не може нічого змінити. Ми змушені приймати умови їхньої гри.

Влітку 2012 року громадська організація переїхала в інше приміщення, яке до цього використовували також як офіс. Цільове призначення цього приміщення не змінилося. Але для обленерго все одно був привід пограти м’язами.

– Нас змушували складати документ із новими технічними умовами використання цього приміщення. Інакше ми змушені платити так, як попереднє підприємство. Це абсурд, – розповідає Н. Батракова. – Також нас змусили сплатити борг (добре, що відносно невеликий – до 300 гривень) організації, яка працювала тут до нас. Підприємство ліквідували, а борг залишили. Таким чином заборговані кошти обленерго повернуло – за наш рахунок. Інакше нам не дозволяли розпочинати свою господарську діяльність, доки ми не сплатимо чужі борги.
Є чимало й інших питань до компанії. Наприклад, всі підприємства зобов’язані кожні три роки переукладати нову угоду. А якщо умови не змінилися? Чому б не внести відповідний пункт в угоду – за умови відсутності змін угода продовжується – і не морочити всім голову?

"Монополісти влаштували свавілля – і жодної відповідальності"

Такі самі проблеми мають підприємці і з іншими монополістами. Сама держава поклала у безвихідь малі та великі підприємства, оскільки інших організацій, які надають ті ж послуги, просто немає.

Чимало буковинських підприємців скаржиться на дії монополістів до владних структур: прокуратури, Антимонопольного комітету. Однак віз і нині там.

– Підприємці скаржаться, але зрушень жодних, – обурюється Степан ТЕРНОВЕЦЬКИЙ, заступник голови Федерації роботодавців Буковини. – Хочу запитати: де прокуратура, Антимонопольний комітет? Чому немає реакції на наші скарги? Підприємства-монополісти відкрито влаштували свавілля – і жодної відповідальності. Наприклад, чому підприємців за надміру використану електроенергію штрафують у трикратному розмірі? Якщо у правилах НКРЕ чітко зазначено, що за спожиту енергію понад заявленого підприємство зобов’язується сплатити подвійну вартість енергії.

Так само штрафують підприємців за перевикористання газу.

У виробництві не завжди можна спланувати кількість та обсяг замовлень і час їхнього виконання. Підприємець створив робочі місця, сплачує податки за кожного працівника, виробляє продукцію, у нього великий обіг, йому ніколи стежити за лічильниками. Не зупиняти ж виробництво через те, що обсяг замовленого вже вичерпався, а календарний місяць ще не завершився.

– Підприємець не зобов’язаний знати всі внутрішні закони і правила компаній. Він має свої професійні завдання, сплачує за куплений товар: газ, воду, електроенергію, утримує працівників, сплачує податки – йому є про що думати. Він не повинен бути ще й юристом, перевіряти, чи дозволяє законодавство його оббирати. Виходить, що кожен підприємець повинен підозрювати кожного чиновника в тому, що його намагаються ошукати, – каже пан Степан. – Підприємства-монополісти – це держава в державі. Сам собі господар. Ніхто не може вплинути на них. Влада нічим не може допомогти.

Залишається лише допомагати собі самому. Підприємці радять іншим колегам ретельніше, незважаючи на зайнятість, стежити за показниками лічильників.
Ліна НАГІРНЯК

Думка
Оксана ПРОДАН,
голова об’єднання малого та середнього бізнесу "Фортеця":
– Усі підприємці повністю залежать від монополістів у галузі енергопостачання. Згідно із законом регулювання їхньої діяльності покладено не тільки на Антимонопольний комітет, але й на комісію, яка здійснює регулювання у галузі енергопостачання. Рішення НКРЕ є обов’язковими для виконання монополістами, тож саме вона визначає обов’язкові послуги, умови підключення та того, хто повинен встановлювати лічильники на газ, воду, світло – постачальник чи споживач.

Коментар

За порушення законодавства підприємства сплачують великі штрафи

Віктор МОТУЛЯК,
голова обласного територіального відділення АМКУ:
– Справді, вибору у стосунках споживачів та зокрема суб’єктів господарської діяльності з підприємствами-монополістами немає. Але діяльність підприємств природних монополій обмежується законом про природні монополії й антимонопольним законодавством, тобто законами про захист економічної конкуренції. Зокрема підприємства-монополісти не мають права зловживати монопольним становищем, відмовляти у наданні послуг. Наприклад, до нас звернулися дві чернівецькі комунальні медичні установи, які мають соціальне значення. За їхніми заявами ми розпочали розглядати справи щодо ознак зловживання монопольним становищем обленерго. А саме щодо перевищення лімітів споживання електроенергії. Обленерго нарахувало цим підприємствам великі штрафні санкції. Наразі триває слідство, але ознаки зловживання є.
З початку року від споживачів ми отримали понад 10 скарг на дії обленерго.
За наслідками розслідування ми накладаємо штрафні санкції і зобов’язуємо не здійснювати такі дії у подальшому щодо підприємств, які поскаржилися. Штрафи ми призначаємо чималі: до 10 відсотків від виручки підприємства-порушника за минулий рік.
Ще є скарги на видачу технічних умов. Нині здійснюємо перевірку щодо правомірності видачі цих технічних умов, чи не нав’язують споживачам підприємства-монополісти здійснювати роботи, які не стосуються проектної документації. Таку саму перевірку здійснюємо й стосовно "Чернівцігазу". На них також є скарги, особливо з районів.
Скарг на водоконал не було.
Наші нормативні документи передбачають розгляд письмових скарг. Тому, якщо суб’єкти господарської діяльності зазнали зловживань з боку підприємств природних монополій, потрібно надати письмову заяву в регіональне відділення Антимонопольного комітету, а також докази неправомірних дій.
Також контролюють правомірні дії обленерго й інші установи. Наприклад, НКРЕ та Державна інспекція з енергетичного нагляду. Тому скаржитися паралельно можна й цим організаціям. Вони мають навіть більше можливостей, ніж Антимонопольний комітет. 
7-09-2012, 11:27
Коментарів 0 Переглядів 4 229

Теги -
Фото ілюстративне

Понад 15 країн світу є споживачами продуктів із нашого краю


Внаслідок аварії кермувальник загинув на місці події, а пасажир отримав травми
• Новини партнерів
купити айфон 15 у Львові, ціни в Україні

ФОТОРЕПОРТАЖ Переглянути всі фоторепортажі

Олена Рєпіна – випускниця Міжнародної програми "Капеланська академія"


«По ліки їду дев’ять кілометрів». Блог Людмили Осадчук
Як живуть мешканці села Чорнівка, яке приєднали до Чернівецької територіальної громади
Долар не буде вищим за 47 гривень. Блог Богдана Сторощука
Які будуть ціни, курс долара та інфляція у 2025 році
ВІДЕО Переглянути все відео

Паровоз не курсував уже понад 60 років

Чернівецька філія Державного підприємства "Івано-Франківський науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації" — це надійний партнер із забезпечення точності вимірювань, сертифікації продукції та відповідності стандартам. Філія запрошує до співпраці місцевих виробників, організації та фірми, які займаються виробництвом, експортом та імпортом, реалізацією продукції.

"Профі-Центр" — це не стереотипне середовище для вивчення іноземної. Насамперед це осередок, який має не тільки ефективну навчальну базу, яку може запропонувати студентам, а й відповідні підтвердження цьому.

Кожен маленький гість отримає солодкий подарунок за віршик чи талант. Варто лиш продекламувати віршик чи розповісти, яким чемним був цього року.