Уявіть, що біля вашого будинку зненацька з’явилася табличка "Паркуватися заборонено. Окрім транспорту гостей Іванова І. І.". Територія, де ви мешкаєте, – спільна, а комусь захотілося так виявити себе. Явище, коли магазини, банки, державні установи "захоплюють" ділянки під облаштування парковок для "своїх", – не поодиноке в місті.
І якщо приватні структури ще можна змусити платити за користування землею, відведеною під парковку, то відомства – ні. Чому звичайні "смертні" не мають права припарковувати свої авто на "заборонених" парковках, з’ясовувала кореспондент "МБ".
Біля управління СБУ "чужим" – засьУ центрі міста найбільша парковка для "своїх" – біля управління МВС в області. Вулиця Чайковського розбита на 35 місць для паркування. На вулиці Головній навпроти відомства також облаштовано парковку. Встановлено знак "Стоянку заборонено. Крім транспорту УМВС"
Черговий ізолятора тимчасового тримання при УМВС Олександр КАУЛЯ саме від’їжджав із парковки вранці 14 грудня.
– Завжди паркую тут машину, – каже міліцонер. – Парковка для працівників міліції, але й звичайні водії можуть тут залишити авто. Якщо є вільне місце – будь ласка, паркуйтесь! Але на вулиці Чайковського паркуватися не можна – там місця тільки для працівників міліції.
– Ця парковка тільки для працівників міліції, – сказав нам співробітник УМВС, паркуючи авто на вулиці Чайковського. – Парковка відомча, тому стороннім паркувати машину не можна.
Ще одне місце, де залишають автівки лише співробітники відомства, – це територія на вулиці Шевченка, 1, навпроти управління СБУ в області. Там пішли далі – встановили шлагбаум. Пропускають лише "свої" авто. "Чужим" – зась.
– Років із вісім-десять тому тут можна було припаркувати машину. Шлагбаума не було, – пригадує водій Олег, який так і не знайшов парковочного місця біля управління СБУ. – Їхав на ринок "Центральний", міг авто залишити тут. А тепер чомусь заборонено.
– Це відомча парковка. Вона погоджена з міською владою, – прокоментував, чому не можна заїжджати авто звичайним чернівчанам за шлагбаум, прес-секретар управління СБУ Павло ДЕЙНЕКО. – Проїзд заборонено тільки в робочий час. А в позаробочий час проїзд завжди відкритий. Справді, проблема існує, бо транспортна інфраструктура міста розвивається повільно й місць для паркування не вистачає.
На вулиці Комарова також є "своя" парковка на п’ять місць. Власники салону встановили табличку "Парковка тільки для клієнтів дизайн-салону". Власниця салону Тетяна ЛИСЮК стверджує, що має на це право: "Чернівецька міська рада надала дозвіл на облаштування автопарковки біля салону. Дозвіл нам дали ще 2004 року.
Хто ж має право облаштовувати парковки в місті?Дороги й тротуари в будь-якому населеному пункті належать територіальній громаді. Тоді ж чому з’являються знаки, які забороняють використовувати спільну територію?
За словами старшого інспектора управління ДАІ в області Івана ДОБРОВОЛЬСЬКОГО, Правилами дорожнього руху це робити дозволено.
– Знак "Стоянка заборонена. Крім транспорту УМВС" дозволено Правилами дорожнього руху, – каже старший інспектор.– Це дорожній знак згідно зі стандартом, його використання законне. Якщо парковку призначено для службового транспорту УМВС, то "інший" водій не має права там зупинятися.
Комерційні структури також мають право облаштовувати парковки, але лише в разі, якщо взяли в міста землю в оренду й сплачують за це орендну плату.
– Парковки оформлюють двома шляхами. Якщо це не проїжджа частина, ділянку беруть в оренду й таким чином роблять парковку, – каже Ярослав КУШНІРИК, заступник директора департаменту житлово-комунального господарства міськради. – Парковки на проїжджій частині такі, як мають міськШЕП, ринок "Буковинський", Калинівський ринок – це відведені місця для паркування. Вони сплачують не орендну плату, а податок на землю за використання її під парковку.
Лише шість організацій мають право в місті облаштовувати парковки. Це міськШЕП, Калинівський ринок, ринок "Буковинський", МКП "Газкомплектприлад", "Буковинаекоінвест", ТОВ "Формарекет".
– Лише ці організації уповноважені організовувати парковки. До бюджету вони сплачують збір за парковку, – каже Світлана АДАМОВИЧ, заступник начальника фінансового управління міськради. – Магазини, банки, інші комерційні структури не мають права організовувати парковки. Тоді це не парковка, а стоянка.
Відомчі парковки кваліфікують як стоянки, пояснює С. Адамович. Зі стоянок збір за паркування до бюджету не стягують. Тож відомства вільно користуються землею, яка належить територіальній громаді, та встановлюють загородження й обмежувальні знаки.
Відомства змусять платити за парковкиВирішити проблему й змусити відомчі структури зважати на пересічних городян можна. У департаменті містобудівного комплексу та земельних відносин міськради вже готують проекти відведення земельних ділянок, якими користуються відомства. З наступного року для них встановлять плату за користування міською землею.
– Земля у вільному користуванні відомств – вони нічого не сплачують до бюджету. Але, згідно з новим законом, відомства з нового року мають сплачувати до бюджету плату за метр квадратний землі. Нині виготовляють проекти відведення, – повідомив Сергій ГОМОНОВИЧ, головний архітектор міста. – За відомствами закріплюватимуть земельні ділянки, визначатимуть площу, і відомства будуть платити за площу парковочних місць. Вартість квадратного метра залежатиме від місця. У центрі земля, звичайно, буде дорожчою.
Проте скільки точно відомствам доведеться сплачувати до бюджету, поки що в міськраді порахувати не можуть. Так само, як і порахувати, скільки місто втрачає через те, що відомства не сплачують до бюджету за користування землею, облаштованою під парковки для автівок своїх співробітників.
– Потрібно буде зробити грошову оцінку землі. Треба мати перелік, метраж. Тоді й можна буде щось конкретніше говорити, – каже Світлана Адамович. – Треба буде визначитися, чи це буде плата за землю, чи збір за парковку? Бо ці два платежі взаємовиключні. Швидше за все, це буде плата за землю. Скільки платитимуть відомства, важко сказати. Адже ставки земельного податку різні.
Ольга Гнідан
15-12-2011, 11:06
0
9 189