Одяг, косметика, побутова техніка, мобілки, сантехніка, меблі, предмети декору... Все це нині купують не лише у магазинах та на ринках, але й сидячи вдома – через Інтернет. Через Інтернет-магазини часто можна придбати товари за меншими, ніж у торговельних об’єктах, цінами.
Одяг через Iнтернет – вгадайте з розміромБухгалтер Наталя ДІДУХ вже два роки разом із братом замовляє одяг з Європи через Інтернет-магазин Neckermann.
– Я замовляю сукні, брат – футболки та джинси, – розповідає 23-річна Наталя. – Купуємо одяг якісний і дешевший, ніж на ринку. Востаннє за дві сукні заплатила 400 гривень. Щоправда, трохи б’є по кишені оплата послуг "Укрпошти", яка бере за посилку 5-6 відсотків від її вартості. Основне при замовленні одягу через Інтернет-магазин – вгадати розмір, адже у Європі інша система розмірів. Стикалася і з неприємностями. Наприклад, торік у посилці отримала не те, що замовляла. Крім одягу, там був бюстгальтер гігантського розміру. Вирішила не повертати товар, бо оформляти поштою пересилку дорого.
Крім цього випадку, Наталі кілька разів не приходив товар, замовлений через Інтернет-магазин. Тоді його не було на складі. Та, незважаючи на це, Наталя каже, що і надалі замовлятиме речі через Інтернет-магазини.
За побите дзеркало повернули лише частинуКолишня вчителька Ольга КАКОВЧУК замовляла через Інтернет-магазин предмети декору.
– Серед іншого мені сподобалися статуетка та декоративне дзеркало, – каже Ольга Василівна. – Зателефонувала на номер, вказаний на сайті Інтернет-магазину, щоби домовитися про післяплату. Хотіла попередньо поглянути, за що сплачую. У відповідь мені заперечили: за товар треба розрахуватися через банк до отримання покупки. Коли прийшла посилка, дзеркало було розбите. Зателефонувала до працівників Інтернет-магазину. Вони повідомили, що це не їхня провина, а "Укрпошти". Після тривалої розмови повернула дзеркало. Але за нього мені віддали лише мізерну суму.
24-річна Наталя МАРКІТАН півроку працювала в Інтернет-магазині. Тому знає цю "кухню" зсередини. Дівчина перекладала інформацію на сайті польської фірми, яка продавала білизну відомих фірм-виробників.
– Покупцям варто звернути увагу на зміст сайту Інтернет-магазину, – стверджує Наталя. – На ньому мають бути вказані положення та правила продажу. У них – місце знаходження компанії, номер контактного телефону, банківські реквізити Інтернет-магазину, адреси стаціонарних магазинів цієї фірми. Можна спробувати зателефонувати до Інтернет-магазину чи надіслати запитання на e-mail. Якщо відповіді не буде – це недобрий знак. Також покупцю варто переглянути відгуки на сайті Інтернет-магазину та інших.
Щоб замовити товар, треба зареєструватися на сайті. Потім обрати спосіб доставки – "Укрпоштою" чи кур’єрською службою. На сайті має бути вказано вартість доставки та спосіб оплати. Наталя не радить сплачувати аванс за товар. "Це вбереже від отримання неякісного товару", – стверджує дівчина.
Як повідомила Наталя Маркітан, надійний Інтернет-магазин підтверджує замовлення протягом 24 годин.
Олеся ДЛУЖАНСЬКА
Купуючи товар через Iнтернет-магазин, зверніть увагу… На сайті має бути вказана поштова адреса та контактний телефон.
У випадку придбання несправного товару покупець може звернутися до управління у справах захисту прав споживачів за місцем знаходження Інтернет-магазину.
Інформація на упаковці товару має бути українською мовою.
З посилкою вам мають надіслати гарантійний талон.
Низька ціна часто свідчить про погану якість, недовгий термін експлуатації або завезення товару поза митним контролем.
КоментарНадія КУТИНІНА,
в. о. начальника управління у справах захисту прав споживачів:
До нас надходять скарги на якість товарів, придбаних через Інтернет-магазини. Найчастіше – на мобільні телефони, побутову та комп’ютерну техніку. Наприклад, до управління звернувся чоловік, який купив неякісний товар через Інтернет-магазин і, щоби повернути його, змушений був за свій рахунок їхати до Вінниці”.
Пам’ятайте! Непошкоджений та неношений товар, незалежно від його вартості, можна повернути за 14 днів. При цьому до Інтернет-магазину треба переслати чек або накладну. Споживачу зобов’язані повернути гроші за товар. За послуги пересилки кошти не повертають. Заміна товару також безкоштовна.
Поверненню не підлягають: білизна, продукти харчування, ліки, друковані видання, парфумерно-косметичні вироби, засоби особистої гігієни, товари побутової хімії в аерозольних упаковках.
2-09-2011, 10:50
0
5 259