RSS logo rss  |  Вхід: Вхід в Молодий Буковинець
Головна | Війна з Росією | Допомога захисникам | ПРО ЧЕРНІВЦІ | Афіша | Історія успіху | Історія успіху Редакційна політика | Про нас | Підпишись Приєднуйся до читачів Приєднуйся до читачів Приєднуйся до читачів
  Новини: Чернівців | України | Світу | » Політика | » Економіка | » Культура | » Спорт | » Здоров'я | » Кримінал | » Життя | » Фото | » Відео | » Новини читачів |

Чернівчанка Оксана ЛУПУЛЯК цього року поведе до школи трьох дітей-першокласників. Близнята Павло та Іван мали відзначати свято Першого дзвоника ще торік. Але мама вирішила віддати їх до першого класу разом із наймолодшою донечкою Любою. Так Люба не повертатиметься додому зі школи сама – лише у супроводі своїх братиків. Всього ж до загальноосвітньої школи №22 ходитимуть шестеро маленьких членів сім’ї Лупуляків. Найстаршому сину Степанові – 15 років, цього року він вступив до музичного училища.

– Дітей психологічно готую до школи, – розповідає Оксана Лупуляк. – Даю настанови, щоби були чемні, слухали вчителів. Також займаюся з дітьми підготовкою до навчання. Павло вже читає по складах, а Іван – цілими реченнями. Наймолодша Люба – творча натура, дуже любить малювати.

Оксана Лупуляк стверджує, що саме від батьків залежить, чи зможуть їхні діти вранці вставати до школи, чи капризуватимуть та показуватимуть своє невдоволення.

– Батькам потрібно бути відповідальними, щовечора вкладати спати малечу о 21.00. Тоді жодних проблем із підйомом не виникатиме, – переконана мама. – Батьки повинні дбати і про шкільні сніданки дітлахів. Я, наприклад, надаю перевагу здоровій їжі, а не напівфабрикатам. Звечора готую молочні та інші каші. Вони за ніч настоюються і зранку – саме те, що потрібно дітям. 
Олеся Длужанська

ПОРАДИ БАТЬКАМ

 Останній вечір канікул. Від того, як ви проведете останній вечір канікул, залежатиме настрій і бажання дитини навчатися. Нехай цей вечір буде спокійний. Не докоряйте і не лайте дитину: "Усі канікули відпочивав, а про завдання забув!", "Навіть портфель сам не можеш зібрати!". Приділіть дитині час, приготуйте смачну вечерю.

 Допоможіть дитині зібрати портфель. Це не значить, що ви повинні зробити це замість неї.

 Підготуйте разом одяг, який завтра потрібно одягти. Продумайте все до дрібниць, повісьте всі речі на стілець, щоби першого ж ранку нового навчального року не потрібно було нервово шукати колготки, спідниці і жакети по всій квартирі.

 Постарайтеся, щоби дитина захотіла піти до школи завтра. Чудово, якщо ви останнього літнього дня побували, наприклад, на цікавій екскурсії. Прекрасно, якщо дитина завтра розповість про це друзям! Дочка отримала в подарунок гарні черевички, про які мріяла? Нехай одягне їх завтра! Налаштуйте дитину так, щоби вона подумала: "А непогано, що завтра в школу!" 

Коментар педіатра

"Потрібно більше жвавих ігор
та занять спортом"


Валентина КОСТЮК,
заступник головного лікаря з лікувальної роботи міської дитячої поліклініки

– Під час профілактичного огляду дитини обов’язково здійснюють пробу Руф’є, щоби визначити фізкультурну групу, до якої належить школяр.
Якщо першокласник не відвідував дитсадок (у дитсадку здійснюють планові медогляди), його повинні оглянути педіатр, невропатолог, лор, офтальмолог, ортопед, хірург, стоматолог, логопед. Обов’язково потрібно виміряти вагу, зріст, артеріальний тиск та здійснити лабораторне обстеження.

Діти шкільного віку найчастіше страждають від очних хвороб. Тому перед початком навчального року обов’язково потрібно визначити гостроту зору дитини. Слабкий зір з’являється внаслідок сидіння перед комп’ютером та телевізором. Батьки повинні звернути увагу на освітлення в кімнаті, в якій займається дитина, і зменшити тривалість перебування перед комп’ютером або телевізором до години, максимум – двох на день.

На другому місці – ендокринологічна патологія. У нас дуже велика кількість дітей із дифузним зобом першого ступеня. Тому з профілактичною метою практично цілий рік потрібно вживати препарати йоду: "Йодомарин", "Антиструмін". І не потрібно забувати про харчові продукти, які містять йод (риба, морепродукти).

Недуги верхніх дихальних шляхів (аденоїди, захворювання мигдаликів) – на третьому місці за поширенням серед школярів.
Четверте місце посідає ортопедична патологія (порушення постави). Цю проблему також викликає "сидячий" спосіб життя. Дітям потрібно більше жвавих ігор, занять спортом. 

Коментар дієтолога
"Снідати найкраще кашею та молочними продуктами"

Микола МИГАЛАТЮК,
лікар-гастроентеролог, фітотерапевт

– Один із принципів раціонального харчування полягає в тому, що їжу потрібно приймати не менше 3-4 разів на день. Перерва між прийомами їжі не повинна бути більшою, ніж 4-5 годин, оскільки протягом цього часу закінчується перетравлюванні їжі в шлунку і кишечнику і з’являється перший сигнал голоду – апетит. При чотириразовому харчуванні перший сніданок має становити 25%, другий – 15%, обід – 45% і вечеря – 15% загальної калорійності добового харчового раціону.

Для сніданку найкраще підійдуть каші. Зокрема манну кашу виготовляють із пшениці, у ній багато крохмалю (70%) і білків, калорійність – 338 ккал. Вівсяна крупа – найбільш поживна, порівняно з іншими крупами, вона багата на магній, фосфор, кальцій, залізо, вітаміни. Гречана крупа має багато білків, менше вуглеводів, містить найбільше вітамінів групи В і мінеральних солей, особливо магнію. Рис багатий на вуглеводи. Перлова і ячмінна крупи багаті на клітковину.

Молоко і молочні продукти – цінні завдяки високій поживності. Молоко – основне джерело кальцію, який засвоюється краще, ніж з інших продуктів.

Домашній сир – важливе джерело білків. У ньому містяться вітаміни групи В та вітамін А, кальцій і фосфор. Дуже корисні молочнокислі продукти – кефір, кисле молоко, ряжанка, у них підвищений вміст вітамінів групи В. Крім того, завдяки молочнокислим бактеріям вони пригнічують гнилісні процеси в товстому кишечнику.

Овочі і фрукти – важливе джерело вітамінів (С, Р, К, групи В), мінеральних солей, мікроелементів, органічних кислот, вуглеводів. Висушені овочі і фрукти багаті на легкозасвоювані мінеральні солі, серед яких найбільше значення мають солі калію, заліза, міді та йоду.
У плодах цитрусових, цибулі, часнику містяться фітонциди, які пригнічують хвороботворні бактерії, попереджаючи застудні захворювання. Вживання цих продуктів сприяє очищенню порожнини рота від мікроорганізмів.

Овочі і фрукти стимулюють апетит, покращують перетравлювання інших продуктів і засвоєння білків, жирів і вуглеводів. Поживну цінність мають узвари із сухофруктів, в яких міститься велика кількість калію і магнію.

Для підтримання імунної системи використовують чай із шипшини, в якому міститься найбільше вітаміну С серед рослин усього світу. Також корисно давати дітям в осінньо-зимовий період чай з ехінацеї. (Л. Токарюк) 

"Розмовляйте зі своїми дітьми"
Оксана РОГОЗИНСЬКА,
психолог Центру практичної психології і соціальної роботи

Школяреві у будь-якому віці потрібна підтримка батьків. Насамперед батьки повинні розмовляти зі своїми дітьми, розпитувати і чути їх. Тоді вони будуть не тільки в курсі проблем свого чада, але й зрозуміють їхні причини.

Першокласникові – гра і навчання

Адаптація першокласників – можливо, найскладніший період у шкільному житті дітей. Адже вони повністю змінюють свій стиль життя, коло спілкування, види діяльності. Для дітей 6-річного віку провідною діяльністю залишається гра, а навчання в школі має свої особливості. Їм фізіологічно важко висидіти 35-45 хвилин на уроці. Діти надто рухливі – їм важко зосереджуватися, сидіти на одному місці, виконувати одну і ту саму дію протягом тривалого часу, тому вони втомлюються. Це зовсім не пов’язано із труднощами дисципліни. І якщо вчителі не готові підтримувати дитячу активність чи батьки сварять дитину, вимагають бути чемною, вона починає примушувати себе щось робити, а через це виникає додаткове навантаження на нервову систему. Дитина починає капризувати, стає дратівливою, у неї проявляються агресивні реакції, впертість і негатив.

Дітям легше адаптуватися, якщо у них сформоване позитивне ставлення до навчання і до майбутнього вчителя.
Не менш важливий момент – соціальний аспект адаптації: дитина пристосовується до взаємодії з незнайомими людьми.

Не таємниця, що діти ставляться до своїх однокласників у початковій школі так, як до них ставиться вчителька. Тобто саме від вчителя залежить мікроклімат шкільного колективу в початковій школі, бо для молодших школярів авторитетом є перший вчитель. Мама і тато відходять на другий план. Батьки повинні бути готові до того, що дитина може сказати: "А Марія Василівна сказала, що має бути так!" Це нормально для цього віку.

Але сам вчитель не впорається без допомоги батьків. І завдання батьків – взаємодіяти з учителем у вихованні дитини, її адаптації у класному колективі.

П’ятикласникові –
розуміння


Не менш складна адаптація й п’яти­класників. Вони змінюють не вид діяльності, а форму – починають взаємодіяти з різними вчителями. У п’ятому класі для дитини авторитетом ще є вчитель. Але тут вчителів надто багато, тож дітям доводиться докладати багато зусиль, щоб навчитися взаємодіяти з кожним вчителем. Це складно і не завжди вдається. І батьки повинні зрозуміти, що дитина має навчитися спілкуватися в житті з різними людьми, і допомогти їй адаптуватися до нового аспекту її життя.

Батьки мають бути зацікавлені, знати труднощі, які виникають у дитини, і допомагати впоратися з ними. Це не означає, що слід ходити до вчителів і скаржитися чи намовляти дитині на вчителя. Це означає, що потрібно допомогти дитині зрозуміти, що з нею відбувається: її тривоги, злість, занепокоєння чи безпорадність.

Щоб допомогти школяреві виконувати уроки, окрім чіткого розпорядку дня, батьки повинні радити дитині, коли які уроки робити, які завдання виконувати насамперед, а які можна після прогулянки. Спочатку потрібно вирішувати легші завдання, потім – складніші, закінчувати – знову легшими. Найзручніший час для виконання домашніх завдань – від 16.00 до 18.00. Дитина не повинна протягом кількох годин сидіти і тільки готувати уроки. Обов’язково мають бути паузи між виконанням завдань.

Старшокласникові – мотивацію до навчання

У середній школі у школяра на першому плані – спілкування з друзями. Дитина повинна знати і розуміти, навіщо їй потрібно вчитися. Батьки повинні створити довірливі стосунки з дитиною і більше розмовляти з нею.

Якщо школяр час від часу приносить погані оцінки, карати за них його не варто. Він і сам хвилюється, розуміє, що це погано. Тому достатньо поговорити з дитиною і пояснити, чому це недобре і до чого це може призвести. Одиничні випадки поганих оцінок можуть стати також мотивацією до кращого виконання завдань.

Небажання відвідувати школу після канікул – цілком зрозуміле і нормальне. Але школярів може приваблювати спілкування з однокласниками чи улюбленою вчителькою. Якщо ж небажання іти до школи виникає щодня, це свідчить про те, що дитина почувається некомфортно у школі. У цьому разі варто звернутися до шкільного психолога. (Г. Муринюк) 

Матусям на замітку

Морквяна запіканка із сиром
1 кг моркви,
125 г вершкового масла,
1/2 ч. л. солі,
5 яєць,
500 г домашнього нежирного сиру,
50 г борошна,
150 г сметани,
цукор за смаком.
Моркву помити, почистити, натерти на тертці, залити водою, щоб ледь покрила. Покласти на малий вогонь, довести до кипіння, додати вершкове масло, сіль і цукор. Варити до готовності моркви 30 хв. Тоді злити воду й остудити моркву.
Жовтки відокремити від білків, збити, додати перетертий сир і перемішати. Додати моркву, борошно, перемішати. Обережно додати збиті із сіллю білки.
Приготовлену суміш викласти в застелену пергаментним папером і змащену вершковим маслом форму. Випікати 40 хвилин за 180 °С. 

Вівсянка
150 г молока, 75 г води,
35 г вівсяних пластівців, кілька штук фундука, мигдалю, родзинок, по 2-3 великі ягоди полуниці, ожини, чорниці, 1/2 зеленого яблука, 20 г солодкого варення, 1 ст. л. цукру.
Родзинки замочити у теплій воді. Нарізану половину яблука обсмажити у столовій ложці цукру. Змішати воду з молоком і нагріти до 70 °С, додати пластівці, цукор і сіль за смаком і варити 2-3 хвилини. До готової каші додати родзинки і горіхи. Розкласти у тарілки, прикрасити карамелізованими яблуками, варенням, ягодами. 

Пишний омлет
10 великих яєць,
0,5 л молока,
сіль за смаком.
Яйця змішати з молоком і сіллю виделкою. Форму змастити вершковим маслом, присипати кукурудзяним борошном. Вилити омлетну суміш і покласти в нагріту до 180-200 °С духовку на 30 хвилин. Чим менше за діаметром форма для випікання, тим вищим буде омлет. 
23-08-2011, 17:34
Коментарів 0 Переглядів 2 931

Теги -


Захисник загинув під час контрнаступальної операції на Донеччині
Великописарівська громада Сумської області перебуває під сильним обстрілом
• Новини партнерів
купити айфон 15 у Львові, ціни в Україні

ФОТОРЕПОРТАЖ Переглянути всі фоторепортажі


Захисник загинув під час контрнаступальної операції на Донеччині


Вирок суду – читати класику. Блог Юлії Пацаранюк
Чоловіка, який обікрав сестру, зобов'язали прочитати "Кайдашеву сім’ю" І.Нечуя-Левицького
“Красиве, спокійне, проєвропейське місто”. Блог Галини Олійник
Віталій Кім поділився враженнями від Чернівців та поміркував, на що зараз слід витрачати бюджетні кошти.
Кому дісталися гуманітарні швидкі допомоги – секрет: чому посадовці на Буковині не готові це розказати
Державні відомства приховали інформацію про отримувачів дорогих авто з Італії під приводом "обмеженого доступу"
ВІДЕО Переглянути все відео

До церкви приходьте на всю Великодню службу, щоби відчути велич свята, радить єпископ Феогност

Міжнародна програма з ефектом особистої присутності за участі європейських артистів цирку та героїчного артиста, що отримав поранення під Бахмутом.

Alterra School – це територія іншого навчання. Тут поєднуються академічні студії з проєктною діяльністю. Цінностями школи є демократичний підхід, екологічність та практичність. Тьютори школи здійснюють індивідуальний супровід кожної дитини. Допомагають школярам ставити цілі та досягати їх. Сприяють розвитку емоційного інтелекту та формуванню так званих soft skills у дітей.

У "Магістраль" ви будете навчатися з висококваліфікованими інструкторами, які підготують вас до будь-яких дорожніх ситуацій. Наші автомобілі відповідають найвищим стандартам безпеки, а навчання проводиться за сучасними методиками, що забезпечує вам не лише отримання водійського посвідчення, але й практичні навички, необхідні для безпечного водіння.