Спірні запитання до тестових завдань у ЗНО-2015 - це високого рівня складності завдання. Так розтлумачила комісія скандал довкола окремих запитань у ЗНО з української мови та літератури. Зокрема це стосується запитань до тексту Галини Пагутяк (на фото).
Зазначимо, що сама ж авторка розкритикувала ці завдання і у своєму відкритому листі зізналася, що вона також не знає відповіді на тестові запитання до її тексту.
"Це складний філософський текст, який можна по-різному інтерпретувати, але повелися з ним дуже непрофесійно, – написала Пагутяк. - Якби питання були сформульовані коректно і зрозуміло, не виникло б такої хвилі обурення в суспільстві. Подібний конфлікт з’являється в умовах байдужості влади до якості освіти, ігнорування і непошанування державної мови і набуває політичного забарвлення".
Зокрема Г.Пагутяк вважає, що "жодне з питань не передає суті цитати, яку слід розглядати в контексті", "варіанти відповідей частково синонімічні, невиразні, і взагалі не мають права на існування.
А у запитанні про те, що "люди розумніші за комах", пані Галина зазначила, що "це взагалі абсурд і наруга над авторським текстом".
Водночас, комісія Українського Центру оцінювання якості освіти назвала неоднозначні завдання із кількома варіантами відповідей - завданнями високого рівня складності, а учасники тестування не здатні їх виконувати:
"У зв’язку з неоднозначним трактуванням рішення апеляційної комісії щодо оцінювання завдань № 29-33 тесту з української мови і літератури роз’яснюємо таке.
У міжнародній практиці використання тестових технологій під час педагогічного оцінювання достатньо часто трапляються випадки, коли за результатами виконання учасниками робіт окремі завдання тестів виявляються такими, що мають незадовільні психометричні характеристики. Причинами незадовільних характеристик можуть бути помилки в завданнях, високий рівень складності та ряд інших.
У подібних випадках задля забезпечення справедливості всім учасникам або зараховується однакова кількість балів (незалежно від наданого варіанта відповіді), або вилучаються проблемні завдання з тесту. Такі рішення не впливають на місце абітурієнта в кінцевому рейтингу, тому що застосовуються до всіх учасників.
Подібні випадки в попередні роки також мали місце в українській системі зовнішнього оцінювання. Тоді всім учасникам тестування зараховувалася однакова кількість балів за окремі завдання з незадовільними психометричними характеристиками. Аналогічною виявилася ситуація і цього року, коли три завдання в тесті з української мови і літератури отримали незадовільні психометричні характеристики.
Поява незадовільних психометричних характеристик у тесті з української мови і літератури, на думку експертів, зумовлена тим, що учасники оцінювання не були готові до виконання подібних завдань, хоч вони повністю відповідають вимогам державних стандартів і програмі зовнішнього оцінювання", йдеться у повідомленні Центру.
12-05-2015, 22:55
0
2 729