
Тенденції харчування 2026 року розкривають потреби споживачів відповідно до часу та обставин всередині країни. Помітно, що ми рухаємося до більш свідомого споживання, сміливіших смакових поєднань і глибших культурних зв’язків через їжу.
Про це пише NV.
Якою на вашу думку є їжа майбутнього? Щось в тюбиках, пюреподібне, дуже корисне? Щодо останнього ви точно ваша правда. Утім, як показують сучасні тенденції, які й передбачають наступні треди, ми рухаємося дещо в інший бік.
Згідно з останнім звітом про тенденції Whole Foods Market, 2026 рік буде присвячений додаванню клітковини до комор, замороженим продуктам, які виглядають вишукано, та впровадженню яловичого жиру на більшій кількості домашніх кухонь, і це лише деякі з майбутніх тенденцій. NV FOOD дослідив це та додав власні передбачення, засновані на сучасних трендах. Погляньмо на них.
1. Оцет
Класичний продукт кожної комори стане зіркою наступного року. І це оцет. Whole Foods зазначають, що хоча оцет ніколи не зникав з домашньої кулінарії та кухонь, покупці зараз "шукають преміальні варіанти крафтових виробників, сміливі нові смаки та інноваційні формати, які покращують все: від домашніх страв до авторських коктейлів та моктейлів у ресторанних меню".
Згідно зі звітом про тенденції, пікантна сила оцту буде широко представлена на полицях супермаркетів у багатьох категоріях продуктів, включаючи гострі майонези, заправки і пряні напої. французька дієтологиня Джессі Іншоспе зробила яблучний оцет зіркою кухонь та глянцевих журналів, і цей тренд не відходить на задній план, а привертає увагу до інших представників оцтового ряду.
2. Яловичий жир чи смалець
Хоча яловичий жир переживає сплеск інтересу в соціальних мережах, цей вічний інгредієнт далеко не новий. Часто покупці почали цікавитися тим, що вони вважають "їжею предків", і шукають альтернативні кулінарні олії для смаження. Тож, цей продукт цілком може стати звичним у вашому холодильнику вже в наступному році завдяки своєму природному походженню, ароматичним властивостям та навіть можливій користі для шкіри.
3. Заморожені ресторанні страви
Настав час попрощатися з тією самою сумною замороженою піцою, яка сумнівно смакуватиме на вечерю. Приймати посередні заморожені страви — це пережиток минулого. Наступного року смачні пропозиції з морозильної секції стали тим, чого багато хто з нас справді чекає на вечерю. Покупці супермаркетів все частіше шукають заморожені страви, в яких акцент робиться на високоякісних інгредієнтах і представленні світові кухні. Це можуть бути пасти, лазаньї, рамени або аранчіні.
4. Страви і напої швидкого приготування
Незалежно від того, чи це коробка макаронів із сиром (хоча це більше стосуються американської кухні), чи розчинна кава, зручність готових продуктів харчування та напоїв означає, що майже всі ми час від часу до них звертаємося. Але найкраща новина, коли ми дивимося на наступний рік, полягає в тому, що ми побачимо нову хвилю продуктів швидкого приготування, які зосереджуються на харчовій цінності та високоякісних інгредієнтах. Це можуть бути супи з високим вмістом білка, пакетики з матчею.
5. Матча
До речі, про матчу. Це ще один тренд, який ми помічаємо вже кілька років, адже попит зростає. Він вийшов за межі Японії завдяки американцям близько 20 років, але пили там спочатку дуже повільно. Зараз матча на кожному куті і в самій Японії навіть можна відчути нестачу цього чаю, тому що тренд пішов, наче сніжний ком. Кав’ярня, які мали б спеціалізуватися а каві, стали майстернями матчі, а прості кафе пропонують десерти й солоні страви з додавання порошку матчі. І оскільки тренд лиш кілька років вирує просторами України та Європи, то можемо очікувати й подальший розвиток цього чаю в кулінарній сфері. Ба більше, девайси для приготування чаю стали необхідними атрибутами кухонь. Їх, відповідно, треба буде використовувати й пити напій не лише в кав’ярнях, а й в домашній атмосфері.
6. Вишукане масло
Ця тенденція почала набирати обертів цього року, оскільки споживачі схилялися до "маленьких розкошів" як засобу підняття настрою у важкі часи. Масло також виграє від тенденції "повернення до справжнього", до витоків. Продукт втілює простоту, надійність і мінімалізм, водночас торкаючись ностальгії та відродження домашньої кулінарії та випічки. Сюди ж згадки про квадратне печиво зі шматочком масла до чаю, булку плетінку, щедро ним намащену та политу варенням, чи аромат домашнього пирога, форму для якого перемастили шматочком масла. Прикметно, що масло стало простішим, але складнішим: до нього додають різноманітні трави, спеції, приправи, соуси тощо. На його честь відкривають заклади, а також створюю прикраси. Утім, в Україні деякі виробники масла припиняють свою роботу, адже ціни на продукт різко падають. Після активного літнього експорту склади виробників почали переповнюватися, тоді як внутрішній попит помітно знижується.
7. Хліб і все на заквасці
Усі ще захоплюються закваскою, і немає жодних ознак сповільнення. В тренді все, від піци на заквасці до круасанів на заквасці, і люди навіть шукають курси, щоб навчитися пекти власний хліб вдома. NV FOOD пропонує кілька рецептів від українських шефів, які допоможуть здобути практичні знання з приготування. Ця стійка тенденція відображає наше прагнення до автентичності та майстерності. Хліб на заквасці символізує повільну їжу у швидкому світі. У харчових трендах 2026 року відзначається це прагнення до традиційних технік. Та й куди ж намазувати трендове масло, чи не так?
8. Квашена капуста
Від традиційної української до французького шукруту, німецького зауеркрауту, корейського кімчі — ферментована капуста не відпускає увагу дієтологів, шефів і любителів смачної та здорової їжі. Це ще один знак того, як ми поступово повернемося до їжі, яку їли наші ще не далекі пра-. Капуста з діжки від вашої бабусі може стати вишуканою закускою для будь-яких гостин і щоденним елементом вашої тарілки.
Читайте новини "МБ" у Google News | Facebook | Telegram | Viber | Instagram







