* На правах реклами
Поняття “особистий бренд” з’явилося ще у 1990-их роках. Автором цього концепту вважають Тома Пітерса, автора книги The Brand Called You ("Бренд на ім'я Ти"). Пітерс підкреслював важливість персонального бренду, своєрідного індивідуального іміджу, в діловому світі.
Про особистий брендинг заговорили голосно, коли інфлюенсери почали заробляти великі гроші і показувати своє розкішне життя. Завдяки соціальним мережам і інструментам для їх просування, таким як
LikesAround.com, не обов’язково треба бути знаменитістю, щоб створити сильний особистий бренд і заробляти на ньому.
Що таке особистий бренд?
Особистий бренд — це те, як нас бачать інші, створений людиною образ, через призму якого її сприймають клієнти, роботодавці тощо. Мета не лише показати вашу компетентність і ваші сильні сторони, а й викликати позитивні емоції, довіру в оточуючих, щоб вони захотіли співпрацювати з вами. Якщо максимально спрощено описати, з чого він складається, то це: професійний досвід + навички + особисті погляди та цінності.
З чого почати просування особистого бренду?
1. 🗸 Визначте свої цілі
Тільки давши відповідь на питання: “ЩО є моєю ціллю? Для чого мені потрібен особистий бренд?”, ви зможете перейти до наступного, ключового, питання: “ЯК досягти цієї цілі? Що я можу зробити, щоб [...ціль…]?”
2. 🗸 Станьте спостерігачем
У соцмережах ви знайдете багато сторінок людей, яким вдалося успішно побудувати особистий бренд. Проаналізуйте, що так подобається їхній аудиторії, що особисто вас привело на цю сторінку і мотивує спостерігати за цією особистістю. Ви можете подивитися, як працюють ваші конкуренти, які канали вони використовують. Спостерігайте, аналізуйте, плануйте свою стратегію.
3. 🗸 Визначте свою цільову аудиторію
Пропонувати товар або послугу треба потенційно зацікавленим в них людях. Ці люди це ваша цільова аудиторія. Подібно і з особистим брендом — цільова аудиторія повинна мати інтерес до вас, вашої сфери діяльністі, захоплень, стилю життя.
4. 🗸 Заплануйте контент
Якщо ви знаєте свою ціль, обрали канал комунікації, окреслили загальний портрет своєї цільової аудиторії, можна приступати до планування і публікації контенту. Ключем до успіху на цьому етапі є систематичність і креативність.
5. 🗸 Будьте активними не тільки онлайн
Для розвитку особистого профілю важливо бути активним не тільки онлайн, але й офлайн. Наприклад, брати участь у галузевих заходах, фірмових зустрічах, виставках, навчальних курсах, конкурсах. Джерелом для корисного і цікавого контенту має бути офлайн життя: новий досвід, спілкування і т. п.
Найпопулярніші канали комунікації
Згідно з даними, розміщеними на порталі DataReportal, станом на січень 2024 року найпопулярніші соцмережі в Україні і кількість їх користувачів виглядали так:
Facebook — 13.85 млн користувачів
Instagram — 12.4 млн користувачів
TikTok — 16.47 млн користувачів
LinkedIn — 5.10 млн користувачів
Х(Twitter) — 4.55 млн користувачів
У звіті DataReportal їх нема, але варто також згадати про відносно популярні соціальні мережі Pinterest, Reddit, Threads.
Як вибрати канал для просування власного бренду
Найкращий канал для просування — там, де вас знайде ваша цільова аудиторія, де найбільше ваших потенційних клієнтів чи прихильників.
➤ Ситуація 1: Власник стартапу шукає професіоналів у свою команду, хоче розширити мережу бізнес-контактів, розвинути свій особистий бренд, ділячись власним досвідом молодого підприємця і стартапера.
✔️ Рішення: У цій ситуації більш ефективним може бути створення і розвиток профілю на LinkedIn, ніж в Instagram чи Facebook. Ця мережа дає змогу розміщувати вакансії, а також відправляти заявки на пропозиції.
➤ Ситуація 2: Молодий фотограф шукає платформу для розміщення своїх робіт. Його не цікавлять новини та суспільні обговорення. Він сконцентрований на своїй творчості і шукає натхнення.
✔️ Рішення: Pinterest — ідеальна платформа для фотографів, ілюстраторів, дизайнерів. Тут можна показувати і просувати свої роботи, шукати натхнення, охоплювати нову аудиторію та підтримувати зв’язок з професійною спільнотою.
Як створити особистий бренд в Інстаграм: 5 порад
➥ Знайдіть свій індивідуальний почерк і стиль, за якими вас впізнаватимуть і сторінка матиме привабливий вигляд.
➥ Не варто нехтувати хештегами, адже їх функцію в Інстаграм можна порівняти до ключових слів у браузері.
➥ Шапка профілю — ваша візитівка. Креативно представте себе.
➥ Взаємодійте з аудиторією. Відкриті питання в постах, відповіді на коментарі, кнопки та реакції в сторіс.
➥ Співпрацюйте зі своїми колегами, однодумцями, іншими експертами, щоб взаємно залучати ширшу аудиторію. Це можуть бути спільні ефіри, рекомендації, колаборації.
Приклади успішного персонального брендингу
Інстаграм має великий потенціал як майданчик, на якому можна ефективно просувати свою особистість. Приклади успішних персональних брендів багатьох українців є тому підтвердженням.
Наприклад, Маша Єфросиніна. Марія здобула популярність як телевізійна, а згодом YouTube ведуча. Але свій персональний бренд вона побудувала саме в Інстаграм. Її аудиторія становить 2 мільйони читачів.
З шапки профілю дізнаємося про сфери діяльності і соціальні ролі інфлюенсорки: мама, YouTube creator, активістка руху за права жінок, засновниця благодійного фонду, співвласниця бренду одягу, амбасадорка UNFPA (гендерна рівність, репродуктивне здоров’я). Хоч в кар’єрі Марії не обійшлося без репутаційних скандалів, її персональний бренд втримав свої позиції.
Успішно просунули практично з нуля свої особисті профілі в Інстаграм колишні учасники популярних телевізійних шоу, наприклад, “МастерШеф” (Євген Клопотенко, Ліза Глінська), “Холостяк” (Дарія Квіткова) та ін.
Помилки в роботі з персональним брендом
✘ Втрата власної автентичності, бажання видавати себе не тим, ким є насправді. Особистий бренд це не про штучну картинку, це про те, хто ви і у чому ваші реальні переваги.
✘ Відсутність систематичності. Ви маєте регулярно підтримувати зв'язок зі своєю аудиторією, щоб рівень охоплень не падав.
✘ Неправильно визначена цільова аудиторія.
✘ Спрощення поняття персонального профілю тільки до соціальних мереж. Ваш особистий бренд — це те, що люди думають і говорять про вас, і це виходить далеко за межі інтернету.
✘ Очікування швидких результатів і відповідно розчарування, коли їх немає.
✘ Небажання звертатися за допомогою або професійною консультацією, коли в цьому є потреба.
✘ Нерозуміння своїх сильних сторін.
Чи може кожен створити свій особистий бренд?
Не лише знаменитості, актори, футболісти можуть мати сильний особистий бренд. Не обов’язково мати мільйонну чи навіть багато тисячну аудиторію. Якщо ви професіонал у своїй галузі, навіть дуже вузькій, ваш особистий профіль має всі шанси на успіх. Завдяки персональному бренду можна голосно заявити про себе, виділити себе на тлі конкурентів, сформувати позитивний імідж, стати трендсеттером у своїй сфері діяльності. Створення особистого бренду — це процес тривалий. Але пам’ятайте: спочатку ви працюєте на особистий бренд, а потім він працює на вас!
23-04-2024, 17:20
1
1 572