Будинок на вулиці Поповича, 15, руйнується через те, що один із сусідів не дає доступу до своїх водопровідних мереж. Від цього потерпають мешканці нижньої квартири.
Проблему не можуть вирішити вже роками, йдеться у публікації "МБ".
Пенсіонер Флоріан Пентелейчук мешкає у квартирі №7. Саме у нього є проблема через невідремонтовані мережі.
В одному з коридорів чоловіка стоять два тазики, Флоріан Дмитрович пояснює: так живуть уже багато років.
– Ця проблема у нас виникла ще у 2016 році. Почала капати вода зі стелі. Ми звернулися до нашого сусіда зверху у квартирі №10 Руслана Ватаманюка, але він відмовився ремонтувати мережі. Свого часу він замінив унітаз, і саме у тій частині почало протікати. Чоловік тут не живе, квартиру здає, а доступу до мереж не дає, – скаржиться пан Флоріан
Через постійне заливання у квартирі чоловіка вже почала обпадати штукатурка. Зі стелі у коридорі обвалилася частина, і чорніють дошки, які прогнивають через вологу. Також штукатурка почала відпадати на стелі в іншому коридорі.
– Іноді вода капає, а іноді тече фонтаном зі стелі, – провадить пенсіонер. – І це вже стає небезпечним. Перед Новим роком у гостях була п’ятирічна онучка. Щойно вона пройшла коридор – зі стелі впали величезні шматки штукатурки. Усього кілька секунд раніше – і дитині б впало на голову. Вона дуже злякалася.
Приходили до нас майстри. Побачивши стелю у коридорі, сказали: якщо так буде тривати й далі, то стеля впаде нам на голову разом з унітазом.
За ці роки Флоріан Дмитрович оббив пороги багатьох інстанцій і написав десятки скарг у ЖРЕП, прокуратуру, поліцію, департаменти міськради, "Містосервіс". Він показує десятки паперів, але, скаржиться, ніде проблему вирішити не можуть.
– Наш триповерховий будинок руйнується — і усе через одну людину. Невже неможливо розв’язати проблему з однією людиною? – дивується чоловік. – Я дзвонив сусіду багато разів, а він просто не реагує. Просив дільничного на це вплинути. Він до нього ходив, чоловік ніби погодився дати доступ до квартири, але так цього і не зробив. Я вже звертався на гарячу лінію у Київ. Наприкінці року мені прийшло повідомлення від департаменту інфраструктури та благоустрою міськради, що воду відключили, але цього насправді не зробили, вона й далі капає.
Доки ми розмовляємо, справді видно, що зі стелі стікають краплі.
Робити ремонт Флоріан Дмитрович не може, адже стеля постійно мокра.
– Я звертався в управлінську компанію "Містосервіс", яка обслуговує наш будинок. Працівники прийшли, усе задокументували, але нічого зробити не змогли. Кажуть, що готові усе відремонтувати безкоштовно, зроблять це за кілька годин, але потрапити у квартиру сусіда не можуть, – бідкається чоловік. – Якби йому відключили воду, напевно, проблема вирішилася б швидше. Але цього ніхто не робить, тож ми чекаємо, коли стеля у нашій квартирі впаде. Проте тоді під загрозою опиниться увесь будинок.
У комунальній управлінській компанії "Містосервіс" розводять руками і радять звертатися до суду.
– Я пояснював мешканцю цього будинку, що він має звернутися до суду щодо завдання збитків приватній власності. Інакшого варіанту, на жаль, немає, – каже начальник комунальної управлінської компанії “Містосервіс” Роман Никифорук. – Ми складемо акт щодо пошкодження майна, тоді потрібно викликати поліцію, написати заяву і після цього звернутися до суду. Потрібно вказати, що це загрожує життю та здоров’ю власника майна. Суд розглядає такі справи швидше. Тоді вже винуватець відшкодовуватиме збитки.
Комунальники застерігають, якщо і далі так піде справа, без квартир залишаться і один, і другий мешканець.
Я розмовляв телефоном із власником верхньої квартири. Він пояснив, що справді замінював унітаз. У його квартирі нічого не тече, тож проблем він не бачить, а отже, доступу до стояка надавати не буде, бо у туалеті плитка. Виходить, що усунув несправність біля унітаза, але підключення до стояка, швидше за все, тече. Сам стояк у стіні під плиткою – от і все. Такі ситуації між сусідами дуже поширені.
Якщо так далі триватиме, то буде зруйнована квартира і в одного, і в іншого. Люди повинні розуміти, що це їхня спільна сумісна власність. Ми утримуємо внутрішньобудинкові мережі, і кожен співвласник має забезпечити доступ до мереж 24/7. Кардинальних рішень у цьому випадку вжити не можемо. Не маємо повноважень відключити воду в однієї людини. Можемо обмежити доступ до користування спільним сумісним майном. Наприклад, відключимо будинок від водопостачання, але тоді усі залишаться без води.
Читайте новини "МБ" у Facebook | Telegram | Viber | Instagram
13-01-2024, 20:33
0
4 932