50 років тому у космос літали Білка і Стрілка

Півстоліття тому із Землі в космос вперше були запущені живі істоти, які вдало повернулися назад.

19 серпня виповнилося 50 років з того дня, як в орбітальний політ на радянському кораблі "Супутник-5" відправилися безпородні собаки Білка і Стрілка.
Метою експерименту із запуску тварин в космос була перевірка ефективності систем життєзабезпечення в космосі і дослідження впливу космічного випромінювання на живі організми.

Собаки Білка та Стрілка стали першими живими істотами, які благополучно повернулися на Землю після орбітального польоту (раніше - 28 травня 1959 року - короткочасний суборбітальний космічний політ здійснили шимпанзе Ейбл і Бейкер, відправлені з мису Канаверал у США).

Через кілька місяців після польоту у Стрілки народилися шість здорових щенят. Одного з них попросив особисто Микола Хрущов. Він відправив його в подарунок Каролін Кеннеді, дочці президента США Джона Кеннеді.

На борту космічного корабля з Білкою та Стрілкою також були двоє білих щурів і 40 мишей, 28 з яких загинули на орбіті.

"Супутник-5", на якому літали Білка і Стрілка, став прототипом першого пілотованого космічного корабля "Восток", на якому 12 квітня 1961 року в космос відправився Юрій Гагарін.

Першою ж у світі собакою-космонавтом стала дворічна Лайка, яка відправилася на орбіту 3 листопада 1957 року на радянському кораблі "Супутник-2". Її повернення на Землю не планувалося. Через кілька годин після старту собака загинула від перегріву.

Нещодавно про Білку і Стрілку в Росії зняли 3D мультфільм (кадр на фото).
19-08-2010, 10:51

Мільйонні підряди для «Рідного міста»: Продан не вбачає конфлікту інтересів
Чиновник вважає, що не зобов’язаний перевіряти документи фірм-претендентів на підряди на предмет близькості власників до партії "Рідне місто"
Чернівці без води: робітники кажуть, що пошкодження труби надто серйозне - відео
Комунальники скаржаться на нестачу інструментів для ліквідації неполадків
Не прив’єзаний Йван і «кума, ти жива». Блог Мостіпаки
Про головні події минулого тижня у блозі Олександра Мостіпаки
Перший Центр Дитячого Зору відкрив свої двері для маленьких чернівчан (на правах реклами)

У середу, 10 жовтня, на Соборній площі, 1, відкрився перший у Чернівцях Центр Дитячого Зору "Люксор Kids", що став довгоочікуваним поповненням у великій родині "Оптики Люксор"
Буковинцям пропонують автомобілі Renault в кредит на особливих умовах (прес-реліз)

Жителі Буковини мають змогу придбати нові автомобілі Renault на акційних умовах- від 1% річних.
ПриватБанк збільшив термін кредитування на придбання нових автомобілів до 7 років (прес-реліз)

Акційні умови кредитування на придбання нових автомобілів включатимуть в себе відсоткову ставку від 0,01% річних, аванс від 10% вартості авто та подовжений строк кредиту - 7 років
Апартаменти чистого повітря чекають на своїх мешканців (на правах реклами)

На околиці Чернівців, подалі від міської метушні, розташувався новий сучасний житловий комплекс "GARDEN HALL", який відрізняється зручним плануванням квартир, якістю будівництва і доступною ціновою політикою
Солодке задоволення у Чернівцях (на правах реклами)

А ви знали, що солодощі сприяють вашому щастю? Ні? Тоді мерщій до найсолодших місць у Чернівцях, що вразять не лише смаком десертів, але й їх естетичним оформленням.