17 та 20 травня спільнота NE:Urban провела весняний підрахунок велосипедистів в Чернівцях. Для цього були вибрані 13 вузлових точок, а також в’їзди до міста. В заході взяли участь 19 волонтерів.
Про результати підрахунку
йдеться на фб-сторінці спільноти, пише molbuk.ua
Зокрема, у середу, 17 травня, підрахунок відбувався в період з 17:00 до 19:00, тобто у вечірній пік.
За 2 години волонтерам вдалось зафіксувати 1140 велосипедистів та користувачів персонального електричного транспорту. З них 133 (11,7%) були жінками, та 1007 (88,3%) — чоловіками.
Це свідчить про те, що наразі інфраструктура не є безпечною. Практика показує, що існує кореляція між безпечністю велоінфраструктури та кількістю користувачів жіночої статі.
Варто зазначити, що з 1140 зафіксованих осіб 842 (73,9%) користувались велосипедами, 284 (24,9%) — самокатами, решта 14 (1,2%) — іншими видами транспорту (моноколесами, гіроскутерами тощо). У шоломі вулицями міста рухалось 75 осіб, що становить 6,6% від загальної кількості зафіксованих велосипедистів. У велосипедному спортивному одязі було 4% користувачів. Потрібно додати, що 7,6% зафіксованих велосипедистів складали кур’єри.
З 1140 осіб, підрахованих в середу 17 травня 2023 року, 74,8% рухалися тротуарами, 19% — проїжджою частиною і 6,2% — велоінфраструктурою.
"Потрібно зробити ремарку щодо того, що в Чернівцях майже відсутні велодоріжки та велосмуги. Велоінфраструктура частково була лише на 5 з 13 досліджуваних локаціях. Проте варто розуміти, що її якість — не найкраща. Ями, відсутність зв’язності мережі, затерта розмітка та використання поганого мощення призвели до того, що виїзд на велодоріжки в окремих локаціях — це не свідоме рішення велосипедистів, а випадковість", - зауважують дослідники.
У суботу, 20 травня, підрахунок здійснювався в період з 15:00 до 17:00, тобто у обідній пік.
"За 2 години нашій команді вдалось зафіксувати 1293 велосипедистів та користувачів персонального електричного транспорту. З них 188 (14,5%) були жінками, та 1105 (85,5%) — чоловіками. Таким чином, у вихідний день (суботу) кількість користувачок велотранспортом дещо більша, ніж в будній (середу)", -йдеться в дописі.
Варто зазначити, що з 1293 зафіксованих осіб 876 (67,8%) користувались велосипедами, 395 (30,5%) — самокатами, решта 22 (1,7%) — іншими видами транспорту (моноколесами, гіроскутерами тощо). В шоломі вулицями міста рухалось 84 особи, що становить 6,5% від загальної кількості зафіксованих велосипедистів. У велосипедному спортивному одязі було 5,6% користувачів.
Потрібно додати, що 7,6% зафіксованих велосипедистів складали кур’єри.
З 1293 осіб, підрахованих в суботу 20 травня 2023 року, 71,3% рухались тротуарами, 20% — проїжджою частиною і 8,7% — велоінфраструктурою.
"З цікавого: під час підрахунку на перехресті проспекту Незалежності та вулиці Небесної Сотні сталось велоДТП на тротуарі. Це було обумовлено тим, що велопереїзди через проїжджу частину є, але біля входу до ТЦ Формаркет вони не поєднані між собою велодоріжками. Таким чином, першопричина цього ДТП — відсутність інфраструктури", - зазначають у дослідженні.
Порівняння з попередніми роками
Під час весняного підрахунку велосипедистів у 2018 році за 2 дні було зафіксовано 1490 осіб. У 2023 році ця цифра зросла до 2433, тобто на 63,3%. Варто також звернути увагу на зростання кількості велосипедистів на певних локаціях:
вул. Комарова — вул. Воробкевича: 114 в 2018 році проти 200 у 2023 році;
п-т Незалежності — вул. Небесної Сотні: 100 в 2018 році проти 245 у 2023 році;
п-т Незалежності — вул. Героїв Майдану: 76 в 2018 році проти 146 у 2023 році.
Окремо треба сказати і про легкі електричні транспортні засоби. Адже важко не погодитись з тим, що самокати за останні роки стали невід’ємною частиною багатьох міст України. Чернівці — не виключення. Якщо влітку 2020 року їхня частка у велотрафіку становила 3,34% у будній день та 2% у вихідний, то в 2023 році ці показники виросли до 24,9% та 30,5% відповідно.
Відтак, дослідники з'ясували, що найбільший трафік велосипедистів в Чернівцях сконцентрований на півдні: в межах проспекту Незалежності та готелю "Черемош". На 4 локаціях цього району зафіксовано 58,9% та 59,3% велосипедистів в будній та вихідний день відповідно.
"На жаль, під час реконструкції проспекту Незалежності, завершеної у 2021 році, не були виконані велодоріжки і відремонтований тротуар. Цю проблему потрібно вирішувати в найближчому майбутньому, адже це може значно покращити комфортність пересування містом, безпечність та сприяти впровадженню концепції сталої мобільності Чернівців.
Результати підрахунку розвінчують міф щодо того, що велосипеди та самокати — це транспорт не для Чернівців, адже статистика показує, що кількість користувачів ними тільки зростає", - підсумовують члени спільноти NE:Urban.
Читайте новини "МБ" у Facebook | Telegram | Viber |
22-05-2023, 21:59
0
1 256