RSS logo rss  |  Вхід: Вхід в Молодий Буковинець
Головна | Війна з Росією | Допомога захисникам | ПРО ЧЕРНІВЦІ | Афіша | Історія успіху | Історія успіху Редакційна політика | Про нас | Підпишись Приєднуйся до читачів Приєднуйся до читачів Приєднуйся до читачів
  Новини: Чернівців | України | Світу | » Політика | » Економіка | » Культура | » Спорт | » Здоров'я | » Кримінал | » Життя | » Фото | » Відео | » Новини читачів |


Дівчина навчається в 11 класі Дніпровського ліцею №129. Рік тому через війну дівчина переїхала до Чернівців. Тут прожила рік.

Про це йдеться в публікації "МБ".



"Коли приїхала сюди в березні 2022 року, вступила в Чернівецький ліцей №1. Це дало мені дуже багато можливостей для розвитку. Це місто дало мені поштовх, – розповідає школярка. – У порівнянні з Дніпром Буковина мені більше подобається. Саме тут я зацікавилась історією. Чоловік, в якого ми тут жили, багато розповідав про війни, мені це подобалося. Коли я пішла в школу, то там також дуже цікаво навчали. Можливо, це тоді в мене вперше промайнула думка створити сайт, де публікувати статті про історію України".

Допомогла розробити платформу про історію України сестра Марії Анна.

"Розробляла сайт разом із сестрою. Ми зібрали команду волонтерів за допомогою "Української волонтерської служби". У нашій команді є історики, автори, перекладачі. Наш сайт перекладений п’ятьма мовами: українською, іспанською, португальською, арабською та англійською", – говорить дівчина.

Створювала сайт команда у Чернівцях.

"Розробляли сайт близько двох місяців. Уже в серпні 2022 року він був готовий і запрацював, – провадить Марія. – Цієї зими я познайомилася з організацією Stem is fem, яка займається освітою для молоді. Вона допомогла мені розповсюдити наш сайт про історію".

Двадцять тисяч нових користувачів на сайті щомісяця – така статистика проєкту 11-класниці. Головна мета, яку переслідувала команда, – розвінчати російські наративи та запобігти суперечкам.

"Українська історія була дуже спаплюжена російськими історіографами. Тому я хотіла розвінчати міфи, які й досі побутують. У нашій країні є попит на історію", – каже М. Аршиннікова.

Ознайомитися з сайтом можна тут!

Читайте новини "МБ" у Facebook | Telegram | Viber | Instagram
22-04-2023, 17:07
Коментарів 20 Переглядів 4 910

Теги -
Hаписав: Чернівчани, Коментарів: 0, Новин: 0, 23 квітня 2023 15:29
В новині:
Як зворушливо! У перше чуємо щось хороше про школи та ліцеї Чернівців від інших людей.
Чернівці то маленький Париж, то маленький Відень, то маленька Швабія.
Перша мова якою у нас вчили була Німецька.
Потім Німецька та Українська.
Потім Румунська та Українська
Потім Російська та Українська.
У нас тут одвічні дискусії про те, як було добре за Австрії. І як жили з Румунами.
Інколи згадуємо СРСР. Особливо пенсіонери, які купували ковбасу за 25 коп.
Якщо хочеш працювати у ЄС, треба йти в ЧНУ.
Так, так ЧНУ Федьковича. І паралельно досконало вчити іноземну мову.

Hаписав: колишні випускники ЧНУ, Коментарів: 0, Новин: 0, 23 квітня 2023 15:49
В новині:
Історичний рекомендуємо !
Факультет іноземних мов рекомендуємо!
ІФТКН рекомендуємо!
Педфак рекомендуємо!
Філологічний рекомендуємо!

Там і освіту дадуть, і людьми навчать бути.
Це не маловажно.

Hаписав: освітянка та керівник, Коментарів: 0, Новин: 0, 23 квітня 2023 20:23
В новині:
Проблем з дипломом ЧНУ не має жодних, а ні і Україні, а ні за її межами.
Проблеми є у головах певних людей, які зовсім далекі від законодавства у сфері регулювання вищої освіти.
Якщо пройтися по останніх законах, то тільки у 2022 році були накази МОНУ, щодо розміщення державного замовлення та присвоєння професійних кваліфікацій за спеціальностями галузі знань "Освіта".
І навіть наявність таких наказів найближчим часом нічого не змінить.
Як пройшла акредитація до цього наказу, так 5 або 10 років будуть фахівців випускати.
Стосовно атестації вчителів, так само не має жодних проблем.
Стандарт педагогічної освіти виконали.
Освітню кваліфікацію присвоїли.
Спеціалізацію записали.
Якщо ОПП подвійна, як на факультеті іноземних мов, Освітню програму записали.
Тобто юридично засвідчили, що людина має додаткову спеціальність.
У додатку право працювати вчителем записали. Для факультету іноземних мов це має велике значення, оскільки їм акредитували ОПП Англійська мова та друга іноземна мова ( без назви самої мови).
В принципі проблеми може створювати тільки математичний факультет.
У Франківську, Дрогобичі, Тернополі, інших ВНЗ
присвоюють кваліфікації за другою спеціальністю ОПП, а математичний факультет тільки за першою.
Вони і раніше постійно чимось були невдоволені, але це все краще ігнорувати.
На матфаці роки випускали магістрів математиків і не писали кваліфікацію вчителя математики. Коли директор брав в руки диплом то не знав брати людину на посаду, чи ні.
В додатку звісно було написано право на викладацьку діяльність.
Але проблема в тому, що педзаклади у тому самому додатку писали вчитель математики.
Різниця дуже велика.
Вони роки за рік перекваліфіковували будь-кого на вчителя інформатики. Але коли з тим диплом йшли до відділу освіти, то начальник мовчки дивився і махав головою.
Одним словом не найкращі спогади.
І стосовно вступу на цей факультет не однозначні рекомендації.

Hаписав: Чернівчанка, Коментарів: 0, Новин: 0, 24 квітня 2023 00:32
В новині:
І правильно робив начальник відділу освіти, що мовчки дивився і махав головою.
Юридично за рік перекваліфікувати на вчителя вони мали право тільки з непедагогічних спеціальностей. "інформатика". А там не будемо розповідати, по якому принципі, йшли всі хто хотів.
Юридично перекваліфікація з однієї спеціальності на іншу триває 1 рік 10 місяців, чи 2 роки.

Hаписав: Чернівчанка, Коментарів: 0, Новин: 0, 24 квітня 2023 00:40
В новині:
І навіть тепер в деяких ВНЗ є декілька ОПП за однією спеціальністю.
Для тих в кого відсутній бакалаврський диплом про педагогічну освіту, а також відсутня фахова підготовка з предмету - 1 рік 10 місяців, а також для тих в кого є педагогічна освіта та фахова підготовка-1,5 року. Це юридично правильно. В майбутньому до такої категорії випускників не має виникати жодних запитань.

Hаписав: гості міста, Коментарів: 0, Новин: 0, 25 квітня 2023 09:24
В новині:
ЧНУ робить все правильно!
У дипломі можна записати що завгодно, але чи пройде такий диплом випробування часом?
У ЄДЕБО вноситься спеціальність і ОПП від моменту акредитації.
Тобто ці відомості відповідно до закону обов'язково мають вноситися в диплом.
Те, що педагогічні вищі навчальні заклади пишуть освітню кваліфікацію Магістр середньої освіти, а після того вчитель предмету, цього не має у сертифікаті про акредитацію.
Професійна кваліфікація присвоюється обов'язково у тому випадку, якщо спеціальність не входить у перелік спеціальностей галузі знань "Освіта".
Наявність/відсутність професійної кваліфікації для спеціалістів галузі освіти, нічого не змінює.
Працевлаштування, атестація, сертифікація відбувається за спеціальністю!!!
Відповідно фахівці "дошкільна освіта" мають право працювати у ДНЗ.
"початкова освіта" 1-4 клас
"середня освіта" 5-11 клас, та заклади де надаються можливості здобути середню освіту.
Раніше відповідно до першої редакції закону про освіту, ОПП записували в дипломі тільки в тому випадку, якщо вона була подвійна.
Основна та додаткова спеціальність.
Цілком законо , коли у дипломі запишуть
Спеціальність "Середня освіта" та спеціалізацію за предметом у випадку ЧНУ.
Стосовно висловлення про різні терміни навчання у магіструрі, то все правильно.
Для непедагогічних бакалаврських дипломів - 120 кредитів. 1 рік 10 місяців.
Це стосується також тих хто раніше здобув спеціальність на якій була відсутня підготовка з предмету.
Решта 90 кредитів.
Наскільки ми розуміємо ВНЗ тут взагалі в стороні. Кожен давав собі звіт, який в нього диплом і куди йде вчитися.

Hаписав: Освітяни, Коментарів: 0, Новин: 0, 26 квітня 2023 10:13
В новині:
Ми не вміємо шукати, чи старі ОПП математично факультету видалили з сайту.
На інших факультетах вони є.
Причому навіть 6 річної давності.
У інших ВНЗ їх також ніхто не видаляє.
Для нас це не має значення. Але виглядає дивно.

Hаписав: Тернопіль і ми гості, Коментарів: 0, Новин: 0, 26 квітня 2023 19:29
В новині:
Якщо ОПП пройшла акредитацію після наказів МОН про присвоєння професійної кваліфікації за спеціальністями галузі 01, ВНЗ повинен її присвоїти.
Але і тут є винятки.
Закон вимагає також педагогічної освіти , а спеціальності "Середня освіта" та "Початкова освіта" це вже педагогічна освіта.
Дискусію можна продовжувати довго. Але якщо проблема тільки в тому, що ВНЗ не присвоює професійну кваліфікацію за другою спеціальністю, то сидіть тихенько і мовчіть .
Ви собі уявити не можете що твориться у інших ВНЗ.
Закон про вищу освіту вимагає обов'язкового запису в дипломі : спеціальність , спеціалізація за основним предметом, освітня програма (останні роки)
Деякі ВНЗ спеціалізацію взагалі не пишуть.
Тобто порушують закон.
Кваліфікація буває освітня та одна або декілька професійних (колись і так закон дозволяв)
ВНЗ пишуть освітню і знову пишуть слова кваліфікація, але не зазначають професійна.
Тобто аж дві освітні кваліфікації.
Але закон пише освітня або освітня та професійна.
Знову порушення закону.
Ви зрозумійте. Почалася війна.
ОПП складали , як знали. Ніхто над усіма законодавчими нормами не задумувався.
Порада. Можливо варто утримуватися від магістратури до того часу поки все стане спокійно. Диплом бакалавра дозволяє викладати. Диплом бакалавра дозволяє атестуватися навіть на 1 категорію.
Добто проблем не має жодних.

Hаписав: Кияни, Коментарів: 0, Новин: 0, 26 квітня 2023 20:51
В новині:
Як взагалі можна визначити, чи освіта є педагогічна?
В ідеалі беруть диплом/дипломи, а далі шукають педагогіку, психологію, педагогічні ВНЗ викладають педмайстерність. У дипломах європейського зразка обов'язково пишуть педагогічну практику. Добре, якщо є інклюзія.
Якщо кредити з методики десь можна було додати в іншу фахову дисципліну, то перелічені предмети ні.
Вони мають бути обов'язково.
Має бути спеціальність галузі "Освіта".
Якщо спеціальність інша то обов'язкова наявність професійної кваліфікації вчитель/викладач.
Сукупність усіх перелічених компонентів дає право стверджувати, що людина має педагогічну освіту.

Hаписав: Киянка, Коментарів: 0, Новин: 0, 28 квітня 2023 13:03
В новині:
Якщо ІППО не буде виконувати сумлінно свої обов'язки , ДОН свої , відділи освіти свої - треба ставити питання про заміну керівництва чи реорганізацію.
Якщо навіть війна не навчала людей відповідально працювати, то для чого таких організацій?
Психологічний тиск, булінг, приниження це методи окупантів і людей які на них працюють.

Hаписав: Чернівчанка, Коментарів: 0, Новин: 0, 6 травня 2023 17:59
В новині:
Я так само від щирої душі раджу цій дівчині йти до ЧНУ.
Нехай тільки одна кваліфікація - освітня, але це буде по всіх вимогах кваліфікація.
Франківськ, Тернопіль, решта вищі педагогічні і не педагогічні ВНЗ, там в одиничних випадках ОПП відповідає усім вимогам закону.
А яка ОПП, такий диплом.
Які ще можуть бути запитання.
Педагогіка з елементами педмайстерності, психологія, педпрактика все у дипломі записують.
Педпрактику записують як дипломі бакалавра так магістра.
У цій непростій ситуації, ЧНУ один з небагатьох ВНЗ, які зуміли втриматися на пплаву. Зокрема через те, що Україна та Румунія підписали угоду про спільне визнання документів про освіту.
Для ЧНУ принципово важливо дотримуватися вимог закону, оскільки між нашим ВНЗ і ВНЗ Румунії існуя давня дружба та співпраця.
І не тільки Румунії, але і іншими ВНЗ Європи.
Тепер вартує йти в ЧНУ лише навіть тому, що вони в дипломі пишуть те, що по закону мають писати.
Вирішувати звісно їй, але перед тим як робити вибір все треба добре зважити.
З часом можна трохи вивчити румунську.
Це важливо щоб комфортно себе почувати серед інших студентів.
Паралельно треба вчити англійську і польську або німецьку.
Якщо вивчити німецьку можна буде поїхати у Германію чи Австрію. Там з відкритими руками приймають наших студентів.
Можливо через історичну спадщину.
ЧНУ дає можливість обдарованим студентам себе розвивати.

Hаписав: Анонім Чернівці, Коментарів: 0, Новин: 0, 7 травня 2023 13:15
В новині:
Ви взагалі нічого не розумієте.
На матфаці бакалаврська програма умовно акредитована. Це означає, що вона дійсна певний термін. Зазвичай рік .
Колишній фізфак поринув по вуха у інженерію. Там просто перестали робити набір на фізику педагогічного спрямування.
Натомість випускають інженерів фізиків.
Бо на вчителя ніхто не хоче вчитися.
Поскільки ми розуміємо магістерська ОПП інформатика - матфах, взагалі не є акредитована. Так пише на їх сайті.
Тут як як пазли не складай, а повної педагогічної освіти з усіма компонентами тепер майже не має де отримати.
Раніше наші умільці закінчували бакалавра на фізичному, а магістрату на матфаці. Були і такі, які робили навпаки, хоча на матфаці фізику взагалі не викладали.
Вже як було, але і там, і там викладали педагогіку, психологію, педмайстерність.
Тобто вступ відбувався з педагогічної на педагогічну спеціальність.
Тепер, те що відбувається у всіх решта ВНЗ.
Війна і на цьому кінець розмові.

Hаписав: гості міста, Коментарів: 0, Новин: 0, 12 травня 2023 18:23
В новині:
Дипломи перехресного вступу треба визнавати тільки у тому випадку, якщо у дипломі бакалавра є кількість годин підготовки за основною спеціальністю не менше 500 годин, якщо вступ відбувся на магістерську ОПП подвійну то за додатковою не менше 375 годин.
Закон окрім педагогіки і психології вимагає фахової підготовки.
Залишилося встановити тільки кількість годин.
Виникає питання.
Які предмети брати до уваги?
Давайте за приклад візьмемо напевно інформатика. Дуже поширена у цей час наука.

Загальними предметами, тобто ті які можна взяти до уваги є.
Комп'ютерні технології в освіті
Використання ПК у закладах освіти
Основи роботи з ПК.

Прикладними предметами є:
Програмування у математиці
Використання ІКТ на уроках біології
Комп'ютерні технології на уроках української мови.

500 годин і 375 це не багато.

ВНЗ за основною спеціальністю вичитують більше 1000 годин, додатковою більше 750 за 5,5 років.

ВНЗ, які пишуть у дипломі бакалавра вчитель інформатики, математики вичитують 450 годин вищої математики, або окремих її розділів на таку саму кількість годин чи більше.

Менше, ніж 500 і 375 вже не має куди опускати.
Дипломи звісно ніхто не буде вважати фальшивими, але працевлаштуватися з ними буде складно або через деякий час не можливо.

Hаписав: Тернопільчани, Коментарів: 0, Новин: 0, 12 травня 2023 20:57
В новині:
Правильно буде вчинити так.
Встановити загальний обсяг годин, який має бути у дипломі бакалавра та магістра разом.
Наприклад 1000 годин за основною спеціальністю і 750 додатковою.
А тут ВНЗ вже сам буде думати, з яким диплом приймати і як викласти необхідну кількість годин.
Це звісно щоб після перехресного вступу влаштуватися на роботу.
Бо статистика перехресного вступу зашкалює.
Якщо ОПП була подвійна, то тоді окремо обчислювати кількість годин основної та додаткової спеціальності.
Придмети прикладного характеру у 1000 та 750 на годин не можуть входити і не будуть входити. Тільки загальні предмети, які можна віднести до конкретної спеціальності.
В одному ВНЗ на спеціальності "біологія" викладають
Технології дистанційного навчання на уроках біології
Використання комп'ютерних засобів навчання на уроках біології
Використання Інтернету на уроках біології.
Такі предмети дійсно прикладного значення і вони ніде не можуть бути враховані окрім біології.
А якби писало
Технології дистанційного навчання
Використання комп'ютерних засобів у освітньому процесі
Інтернет та онлайн засоби навчання,
тоді їх можна зарахувати до будь-якої дисципліни.

Hаписав: освітяни, Коментарів: 0, Новин: 0, 13 травня 2023 22:31
В новині:
Те що написано у коментарі вище зовсім не справедливо!!!
Треба виходити з ситуації по цілій країні.
Кількість годин педагогіки і психології варто опустити і не прописувати.
Раніше навіть деякі педагогічні заклади освіти вичитували 54 години одного і 54 години іншого предмету.
Звісно закон, наказ зворотньої дії не має, але краще це не чипати.
От що дійсно можна брати до уваги - це фахові предмети.
500 і 375 це напевно самий кращий варіант для всіх.
Стосовно тих педагогів, які викладають не по фаху, були прийняті до 2017 і мають вищу освіту, то норму 375 на годин зберегти для усіх предметів, що вони викладають.
Якщо не має звідки взяти 375 годин навіть на один предмет, то по всіх предметах що вони мають в навантаження їм треба буде проходити курси в обсязі 90 годин з кожного предмету.
Якщо людина має декілька дипломів бакалавра/магістра то при вирахуванні годин повинні брати загальну кількість з усіх дипломів. По інакшому не може бути. Головне щоб вчитель тримав додаток біля себе. Сам додаток можуть сказати надати тільки для обчислення годин. Успішність кожної людини - її приватна інформація.
Предмети звісно можуть бути різними, які ВНЗ хоче такі вводить.
Але, як правильно підмітили усі вони мають стосуватися конкретної науки і мати загальний зміст.
Виходячи з усього багато написаного можна зробити висновоки.
1. Порядок прийняття на роботу людини після перехресного вступу.
Коли диплом бакалавра і магістра різні.
З основної спеціальності 500 і якщо є додаткова 375.
2. Людина взагалі може не викладати по фаху.
У такому випадку брати до уваги додаток.
З якого предмету є 375 годин, з того можна буде пройти курси раз на 5 років.
З якою не має. На 5 років 90 годин.

Hаписав: Чернівчани, Коментарів: 0, Новин: 0, 13 травня 2023 23:04
В новині:
Якщо ці норми колись вступлять в дію, то усім педагогам і адміністрація варто знати те, що оцінки людини - це особиста інформація.
Адміністрація може сказати показати додаток, чи він є.
А якщо диплом після 2012 року, то вчитель має повне право відмовитися надавати додаток.
Оскільки дійсність диплому легко перевірити у ЄДЕБО.
Якщо справа дійде до обчислення годин, то на 5 хвилин вчель предмети показав і додаток назад забрав.

Hаписав: Чернівчани, Коментарів: 0, Новин: 0, 13 травня 2023 23:15
В новині:
Перепрошуємо .
Якщо ці норми колись вступлять в дію, то усім педагогам і адміністраціям варто знати те, що оцінки людини - це особиста інформація.
Адміністрація може сказати показати додаток, чи він є.
А якщо диплом після 2012 року, то вчитель має повне право відмовитися надавати додаток.
Оскільки дійсність диплому легко перевірити у ЄДЕБО.
Якщо справа дійде до обчислення годин, то на 5 хвилин вчитель предмети показав і додаток назад забрав.

Раніше так само тільки по своїй волі людина могла показувати додаток.
Зокрема у тому випадку коли треба підтвердити знання предмету чи предметів, які викладалися.

Hаписав: Елена Герца, Коментарів: 0, Новин: 0, 13 травня 2023 23:47
В новині:
Загубили додаток і все.
А якщо треба додаток, то його несуть всі, а не ті над ким директор хоче знущатися.
Для деяких людей легше додаткового пройти 90 годин курси, ніж потерпати від принижень.
Хочуть перевірити на дійсність, то нехай перевіряють в ЄДЕБО. Перевіряла усе там є.
Якщо наша влада хоче накалу ситуації під час війни, то нехай директори вимагають додатки.
10 років учитель відпрацював, а тепер треба звільнити місце і давай шукати з якої сторони підійти.
Проблема только в одном мы мчимся только за теми ценностями ЕС, которые в отдельных случаях выгодны.
А на самом деле у нас по отношению людей булинг, издевательство, унижение, нарушение прав и закона.
Мне лучше показать додаток министру образования, чем моему директору.
С той причины, что все в школе знают уровень его лицемерия, безнравственности и постоянное догожание любимчикам.

Хочу ещё раз обратиться к власти!!!
Никакого насилия по отношению учителей!!!
Только все добровольно.

Hаписав: освітянка і керівник Чернівці, Коментарів: 0, Новин: 0, 14 травня 2023 13:23
В новині:
Сказати відверто я особисто боюся остаточного переходу навчання тільки на основі знань предмету.
І навіть скажу чому так вважаю.
Взяти будь-якого інженерна програміста чи комп'ютерні технології, телекомунікації і радіотехніка, прикладні комп'ютерні науки...
У будь-якого з них ви знайдете не менше 750 годин дисциплін чистої науки інформатики. По знаннях вони інколи навіть випереджують фахівців середня освіта (інформатика).
Але для того щоб чесно викладати навіть у ПТУ чи ВНЗ має бути принаймні якась педагогіка, методика, психологія.
Без цього всього їх не можна вважати такими що можуть викладати, навіть з магістерськими дипломами.
Колись дійсно не писали в дипломах кваліфікацію, але все одно у дипломі має бути психолого-педагогічний блок або психолого-педагогічні компетентності якими має володіти викладач того самого ПТУ, коледжу чи ВНЗ.

Беремо таку ситуацію.
Інженер електроніки вступив на ОПП "Фізика, інформатика" Кам'янець-подільського педуніверситету.

Під час попереднього навчання він не слухав педагогіку і психологію. Навіть вищої школи.
Більше того! Якщо ЧНУ на 5 курсі давав біля 450 годин предметів, які відносяться до науки інформатика, то Івана Огієнка третину того.
Далі такому педагогу пишуть право викладати фізику та інформатику.

По закону це вчитель! Але без необхідних компетентностей.

Приклад взятий із однієї, не будемо називати школу, нашої області.

У таких випадках треба брати до уваги 500 годин основного предмету, 375 годин додаткового.
А також те, чи вивчала особа за період поточного або попереднього навчання психолого-педагогічний блок.
У законі не прописали, яка там має бути педагогіка чи психологія. Отже у загальному випадку педагогіка і психологія вищої школи підійде повністю. Краще ніж нічого.

Перехресний вступ це по європейськи.
Але наше завдання усе внормувати таким чином, щоб зберегти усі ключові компетентності вчителя.

А ВНЗ перед тим як приймати студентів за перехресним вступом, декілька разів подумають брати його чи ні.

Hаписав: Кияни, Коментарів: 0, Новин: 0, 14 травня 2023 17:48
В новині:
Людина вступила користуючись умовами перехресного вступу і їй присвоїли кваліфікацію вчителя математики та інформатики.
Якщо перевести предмети кожної спеціальності то там далеко не має 500 і 375.
В той час в школі працює магістр комп'ютерних наук.
Який досконало знає інформатику.
У сучасних умовах отой в кого в дипломі пише вчитель першими претендує на навантаження.
Це не допустимо!
На нашу думку має бути розроблено порядок розподілу навантаження/довантаження вчителя і тільки на основі професійних якостей.

1. Педагогічна освіта бакалавра і магістра за одним фахом.
2. Вища освіта. Кількість годин загальних дисциплін відповідної науки не менше 500.
3. Вища освіта. Кількість годин загальних дисциплін відповідної науки не менше 375.
4. Педагогічні працівники, які не мають відповідних компетентностей.
5. Решта.


Стосовно курсів підвищення кваліфікації.
З одно боку додаткових 90 годин, ідея гарна.
Але розумійте іде війна. Ми не можемо знати, які навчальні заклади залишаться працювати завтра і чи доцільно буде утримувати ІППО.
Тому на рахунок таких ідей треба висловлюватися обережно.


Організаторка виставки запрошує охочих на Фестиваль писанкарства, який відбудеться в суботу, 20 квітня, в Центрі культури "Вернісаж"

Ярослав Чала здобув перемогу в таких дисциплінах як присідання (з вагою 160 кг) і станова тяга (205 кг)

Загалом до генерального плану внесли 14 пунктів пропуску на кордоні з Румунією
• Новини партнерів
купити айфон 15 у Львові, ціни в Україні

ФОТОРЕПОРТАЖ Переглянути всі фоторепортажі

Організаторка виставки запрошує охочих на Фестиваль писанкарства, який відбудеться в суботу, 20 квітня, в Центрі культури "Вернісаж"


Вирок суду – читати класику. Блог Юлії Пацаранюк
Чоловіка, який обікрав сестру, зобов'язали прочитати "Кайдашеву сім’ю" І.Нечуя-Левицького
“Красиве, спокійне, проєвропейське місто”. Блог Галини Олійник
Віталій Кім поділився враженнями від Чернівців та поміркував, на що зараз слід витрачати бюджетні кошти.
Кому дісталися гуманітарні швидкі допомоги – секрет: чому посадовці на Буковині не готові це розказати
Державні відомства приховали інформацію про отримувачів дорогих авто з Італії під приводом "обмеженого доступу"
ВІДЕО Переглянути все відео

До церкви приходьте на всю Великодню службу, щоби відчути велич свята, радить єпископ Феогност

Міжнародна програма з ефектом особистої присутності за участі європейських артистів цирку та героїчного артиста, що отримав поранення під Бахмутом.

Alterra School – це територія іншого навчання. Тут поєднуються академічні студії з проєктною діяльністю. Цінностями школи є демократичний підхід, екологічність та практичність. Тьютори школи здійснюють індивідуальний супровід кожної дитини. Допомагають школярам ставити цілі та досягати їх. Сприяють розвитку емоційного інтелекту та формуванню так званих soft skills у дітей.

У "Магістраль" ви будете навчатися з висококваліфікованими інструкторами, які підготують вас до будь-яких дорожніх ситуацій. Наші автомобілі відповідають найвищим стандартам безпеки, а навчання проводиться за сучасними методиками, що забезпечує вам не лише отримання водійського посвідчення, але й практичні навички, необхідні для безпечного водіння.