Фото з фб-сторінки КП "Містосервіс"
З першого квітня для чернівчан, яких обслуговує комунальне підприємство "Містосервіс" (обслуговує 710 багатоквартирних будинків, а це майже 17 тисяч особових рахунків), підвищилася вартість послуг з управління багатоквартирними будинками.
Відповідні оголошення підприємство надіслало мешканцям.
Про це йдеться у публікації "МБ" від 13 квітня, пише molbuk.ua
"Можете обрати іншого управителя або створити ОСББ"
"З огляду на економічну ситуацію, зростання інфляційних індексів, здорожчання будівельних та паливно-мастильних матеріалів комунальне підприємство "Містосервіс" не може виконати заплановані роботи в межах кошторису, оскільки різниця вартості витрат з управління перевищує 50% від зазначеної ціни на послуги, передбачені договорами 2019-2020 років. У зв’язку з цим попереджаємо про підвищення вартості послуг з управління багатоквартирними будинками з 1 квітня 2023 року", – йдеться в оголошенні.
Тим, хто не погоджується з підвищенням цін, пропонують інші варіанти управління будинком.
"Ви, як співвласники, маєте право і можливість обрати будь-якого іншого управителя чи створити власне ОСББ. Утім, спершу пропонуємо порахувати, у скільки обходиться утримання будинку й вивчити тарифи інших управителів", – зазначили у "Містосервісі".
Пізніше на
фб-сторінці підприємства подали детальніші роз’яснення.
"65% будинків утримуються за тарифом, який затвердили ще у 2018 році (під час ліквідації ЖРЕПів). Йдеться про 1,68 – 2,1 грн за метр квадратний. За такого розміру внесків наше підприємство може виконувати лише функцію аварійної служби, а не якісного управління. Іншими словами, якщо ліквідувати аварійну ситуацію ми можемо, то поточний ремонт мереж чи інших елементів будинку, повірка димовентканалів, дератизація та дезінсекція нам уже не по кишені", – пояснили у "Містосервісі".
"Левову частку внесків з’їдає зарплата"
Як розповів керівник "Містосервісу" Роман Никифорук у коментарі "МБ", тарифи зміняться у кожного по-різному. Наприклад, для мешканців старих забудов в історичній частині міста ціна підвищиться наполовину.
"Десь 50% від теперішньої вартості. Тобто якщо ви платили дві гривні з квадратного метра, тепер будете три. Але це для кожного по-різному. Є будинки, підвищення яких взагалі не торкнеться, бо мешканці вже самі переглянули тариф і виділяють трішки більше коштів на утримання, – каже Р. Никифорук.
Він наголошує, що, згідно з законом, за утримання спільного сумісного майна багатоквартирного будинку відповідальний саме співвласник.
"Якщо співвласники обрали форму управління, наприклад, за допомогою "Містосервісу", то підприємство відповідальне за утримання вашого майна в межах того договору. І якщо воно із вас збирає сто гривень на рік, то відповідальне рівно на сто гривень".
Співрозмовник пояснює: чим більше коштів виділять мешканці, тим вигідніше для них, адже тоді управлінська компанія зможе виконати більше робіт.
"Утримання будинку складається з двох основних частин: це зарплата працівників і матеріали, які потрібно закласти у ваш будинок. За сто гривень ми можемо вам раз на рік замінити одну лампочку. Але навіть для того, щоби замінити одну лампочку, я все одно маю утримувати електрика на мінімальну зарплатню. Тож виходить, що заміна тієї лампочки для вас виходить дуже дорого. Тому, щоб електрик не просто сидів і чекав, треба грошей хоча б на 10 лампочок. Якщо тариф не переглядати, левову частку ваших внесків з’їдає тільки зарплата працівникам".
З підвищенням тарифів перелік послуг розшириться, проте не кардинально.
"Люди мають розуміти, що це не просто наша забаганка, а можливість трохи краще утримувати будинки, бо все дуже подорожчало. Але про якісь кардинальні роботи точно не йдеться, як-от, заміна покрівлі чи фарбування під’їзду.
Для порівняння, у 2018-му році лампочка-"економка" коштувала 18-20, зараз – 70 гривень. Лист бляхи – 180-200, зараз – 720 гривень. Я вже не кажу про пальне для трактора. Те ж стосується і зарплатні. Коли формували розмір внеску 1,9-2 гривні, закладалася мінімальна зарплатня працівникам 3700 гривень. А зараз вона становить 6700 гривень", – перелічує Р. Никифорук.
"Ми не волонтерська організація"
Приватне підприємство "Регіон-К" підвищило тарифи ще у травні минулого року на 10-15 відсотків. Там це також аргументують зростанням цін на все. "Підвищилися ціни на будматеріали, пальне, енергоносії. Також зросла мінімальна зарплатня, що теж впливає на формування тарифу, – пояснює керівник "Регіон-К" Олександр Мельничук. – Тих будівельних матеріалів, які ще рік тому можна було придбати за кошти, які сплачують мешканці, зараз навіть 30% не можемо купити. Тому підвищили тариф".
Незгодним із цим кроком О. Мельничук також пропонує інші шляхи.
"Я всім кажу: не подобається управитель будинком – створюйте ОСББ, управляйте своїм будинком самі. Утім, охочих зовсім небагато. З 2004 року, відколи наше підприємство утримує житловий фонд, у нас створили лише два ОСББ. Просто воно невигідно. Адже тут переважно старий житловий фонд, зі ще австрійськими мережами, свинцевими трубами. А чим менший будинок, тим менше вигоди створювати ОСББ. Коли ж стається біда (каналізацію прорвало чи ще щось), люди одразу телефонують нам. Але ми ж також не благодійна організація".
Здійснено за підтримки Асоціації “Незалежні регіональні видавці України” та WAN-IFRA в рамках реалізації проєкту Хаб підтримки регіональних медіа. Погляди авторів не обов'язково збігаються з офіційною позицією партнерів.
Читайте новини "МБ" у Facebook | Telegram | Viber |
15-04-2023, 09:30
0
3 564