Купувати транспортну картку для проїзду в громадському транспорті однозначно варто. А для пільгових категорій населення отримання такої картки є обов'язковим. Водночас перехід на безготівку, який анонсували з першого березня, можуть відтермінувати на певний час.
Про це у коментарі molbuk.ua сказав заступник Чернівецького міського голови Ігор Крохмаль.
– Чи є сенс купувати транспортну картку, якщо вона діє лише у комунальному транспорті?
- Варто розуміти: коли завершимо цю реформу, наступний етап – запровадження автоматизованої системи оплати у всьому громадському транспорті міста. Для цього ми підготували конкурсні умови, буде оголошений конкурс, визначений оператор. У приватних перевізників в угодах прописане встановлення валідаторів. Тоді, звичайно, така ж картка буде працювати у всьому громадському транспорті.
– Про які терміни йдеться?
– Окреслити якісь терміни важко. Це не буде дуже швидко, бо процес доволі серйозний. У нас багато приватного громадського транспорту. Але ми до цього йдемо.
– Як у комунальних автобусах мають розраховуватися учні, якщо з 1 березня запроваджується виключно безготівковий проїзд, але поки що у маршрутках школярам можна платити лише готівкою?
– Йшлося про те, що орієнтовно з першого березня ми налаштовані на безготівковий розрахунок. Можливо, почнемо з першого квітня. Це залежить від ступеня готовності. У нас не встановлені якісь законодавчі регулятори щодо того, що ми з першого березня маємо повністю перейти на готівку. Так, дещо не встигаємо за запланованим графіком, але не з нашої вини. Насамперед це логістика, затримка з постачанням валідаторів, карток. Не все залежить від нас. Ми все ж таки живемо в умовах повномасштабної війни, це треба врахувати. Але питання роботи програми щодо оплати учнями практично на фінішній прямій. І вже скоро школярі зможуть оплачувати 50% вартості, валідувати свою картку без проблем.
– Як мають фіксувати проїзд пенсіонери?
– Вони вже можуть валідувати поїздку, якщо отримали пенсійну транспортну картку. До кінця тижня отримаємо всі пільгові картки, які замовляли. Треба, щоби люди активніше зверталися до ЦНАПу і забирали ці картки. Це також впливає на те, з котрого числа місяця ми перейдемо на безготівку.
– Тобто для пільгових категорій ці картки обов’язкові?
– Так, це буде обов’язково. Тому що поїздку треба завалідувати. Інакше тролейбусне управління не зможе отримати відшкодування з бюджету.
– Поки що, помітила, майже ніхто пільговиків картки не валідує.
– Коли служба контролю буде вимагати це робити, то ситуація зміниться. Так, питань багато, але йдемо до Європи, до цивілізації. Це нелегкий шлях. Інші міста робили це роками, і багато міст, як-от, наприклад, Львів, так і не перейшли повністю на безготівковий проїзд. Ми вивчили досвід і помилки цих міст, тож зараз рухаємося набагато швидше. Але все одно це тривалий процес.
Раніше molbuk.ua писав про те, як чернівчани реагують на запровадження транспортних карток у комунальному громадському транспорті.
Читайте новини "МБ" у Facebook | Telegram | Viber |