З початку лютого в тролейбусах та комунальних автобусах запровадили транспортну картку. Загалом же розрахуватися можна чотирма способами: банківською карткою чи телефоном, через QR-код додатків "Приват 24" та EasyPay, придбавши квиток за готівку в терміналах, а також за допомогою е-квитка.
Чи сплачують чернівчани за проїзд та що кажуть про транспортні картки, з’ясовувала кореспондентка molbuk.ua
"Не можу піти по картку, бо коліна болять"
Полудень будня. Сідаю в центрі в комунальний автобус №5. Прикладаю банківську картку до валідатора. Екран висвітлює зеленим кольором. Пише, що 14 гривень успішно зняті.
Людей у салоні мало. Зайшла пані середнього віку. Заплатила водієві готівкою. За нею – дівчина. В одній руці – паперова склянка з якимсь гарячим напоєм, в іншій – булочка. Сіла позаду. Проїхавши чотири зупинки, так і не оплатила проїзд.
Виходжу на проспекті Незалежності на зупинці розговорююся з пані Марією. Вона пенсіонерка. Каже, півтора місяця тому замовила пенсійну транспортну картку, та поки що її не отримала.
"Немає жодного повідомлення, що вона готова, а я не можу піти до ЦНАПу дізнатися, бо коліна болять. Тому не знаю, коли отримаю, – каже жінка. – Поки що користуюся пенсійним посвідченням. Їжджу лише тролейбусами".
Загалом впровадження електронного квитка – непогана ідея.
"З одного боку, це добре, що буде такий облік. Бо часом дивилася на тих кондукторів, а в деяких на кожному пальці по золотому персню. І дивувалася. Бо тут працюєш усе життя на роботі й жодну золоту прикрасу собі не можеш дозволити", – зауважує.
Запитую в перехожого дідуся, чи має він транспортну картку.
"Я про це читав, але в розумі обернути не вдається. Треба, щоби нам пояснювали, що це таке, і щоби в тролейбусі її можна було купити", – каже.
"Дуже зручно"
Чернівчанка на ім'я Романа запевняє, що завжди оплачує проїзд.
"Жодного разу не було, щоби не заплатила. Ті 10 чи 15 гривень не варті сорому на весь салон", – каже.
Жінка додає, що зараз саме йде до ЦНАПу, щоби подати документи на отримання пенсійного електронного квитка для свого батька.
"Це трішки незручно і складно для старших людей, особливо самотніх. Не всі вони знають про нововведення, що з першого березня вже недостатньо буде пенсійного посвідчення для пільгового проїзду, а ще треба буде транспортну картку. На мою думку, треба більш активно інформувати пенсіонерів".
Назад я поверталася тролейбусом №1. Дві дівчинки-школярки приклали до валідатора учнівські картки.
"Дуже зручно", – зауважила одна до іншої.
Декілька пасажирів теж розрахувалися: телефоном, банківською карткою, електронним квитком. А от пенсіонери переважно просто проходили і сідали, ніхто нічого не валідував. Вочевидь, ще чекають на картки.
"Платіть штраф, і все"
Також від пасажирів можна почути скарги на те, що несправедливо штрафують або складнощі з оплатою, зокрема, для школярів.
"Я оплачую проїзд у тролейбусі через "Приват 24". Ще кілька тижнів тому дізналася, що можна після оплати натиснути кнопку "Закомпостувати" – і той квиток буде дійсним впродовж години. Спеціально тоді перепитала контролера, чи справді можу цим квитком користуватися в різних тролейбусах.
Він запевнив: "Так, це дуже зручно, ви можете годину з ним їздити з пересадками", – розповіла чернівчанка Надія кореспондентці "МБ". – Отож я проїхала дві зупинки "трійкою", оплатила проїзд там і пересіла на тролейбус №2. На одній із зупинок до тролейбуса зайшли контролери. Я показала їм на екрані свій квиток, на якому ще залишалося пів години часу.
Контролерка заявила, що мій квиток недійсний, бо його придбали в іншому тролейбусі. Я почала доводити, що їхній же колега мені пояснював, що квиток діє годину. Але контролерка нічого не хотіла слухати, на увесь автобус заявила, що "незнання законів не звільняє вас від відповідальності. Платіть штраф, і все". Мовляв, квиток діє годину, лише якщо його купити через додаток Easy Pay, а через "Приват 24" – ні.
Потім каже: "Ви можете оскаржити штраф". Але вже за мить заперечує: "Ні, не можете, бо ви без квитка цього тролейбуса". Плачу 200 гривень штрафу, щоб нарешті припинити бути центром уваги всього тролейбуса. Запитую, чи є "гаряча лінія" ЧТУ? Контролерка показує номер на квитанції про сплату штрафу. "Звичайно, дзвоніть сюди". Коли вийшла, впродовж дня разів 10 дзвонила на той номер. Гудок іде, але його одразу ж скидають".
Є й інші скарги. До прикладу, чернівчанка Оксана пише:
"Залишилося кілька днів до переходу на виключно безготівковий розрахунок. А ще далеко не всі водії муніципального автобусного транспорту розуміють, що до чого і чому. Одні беруть готівку, інші кажуть дітям: "Хлопчику, іди приклади картку до валідатора і проходь, не треба платити". Називається, пускай дитину в дорогу і молися, щоби не оштрафували".
Як поповнити транспортну картку в терміналах Ibox
1. Перейдіть у меню "Комунальні платежі"
2. Оберіть КП "Чернівецьке тролейбусне управління"
3. Введіть номер картки та поповніть на будь-яку суму.
Де можна придбати транспортну картку "Загальна"
Торгові мережі міста "Нива", "Норма", "Тайстра", кав’ярні Adena та кіоски "Молодий буковинець". Список торгових мереж буде розширюватися.
Яка вартість
Вартість картки – 200 грн, із яких 170 – для оплати поїздок. Поповнювати транспортні картки можна на будь-яку суму. Вартість проїзду за транспортною карткою не буде нижчою: у тролейбусах – 10 гривень, в автобусах – 14 гривень.
Гаряча лінія:
Відповіді на будь-які запитання щодо е-квитка можна отримати за телефоном: 0671113056.
Читайте новини "МБ" у Facebook | Telegram | Viber |
25-02-2023, 19:18
0
3 335