Лише за одну добу в області до поліції надійшли три виклики за фактом шахрайства. Один із них – шахраї видурили у пенсіонерки 60 тисяч гривень. Жінка розповіла, що до неї з невідомого номеру зателефонував чоловік, представився племінником та попросив терміново передати йому готівку через товариша. Пенсіонерка сама біля свого будинку передала невідомій особі майже 60 тисяч гривень. Лише через декілька місяців жінка зрозуміла, що її ошукали, та звернулася до правоохоронців.
Кореспондентка "МБ" поспілкувалася із начальником-дізнавачем Чернівецького районного управління поліції Юрієм Ісопенком та дізналася, які шахрайські схеми зараз активно працюють та як не натрапити на них.
– Одним із найпопулярніших видів є шахрайства в інтернет-магазинах. Людина викладає на сайт якусь певну річ щодо її продажу, з нею зв’язується клієнт і говорить, що готовий придбати, але із застосуванням особистого кабінету. Під час цієї розмови сам продавець заходить в особистий кабінет і вводить реквізити своєї банківської картки. При цьому домовляються про певний платіж. Під час цієї операції надходять смс-повідомлення про те, що особа намагається здійснити онлайн-операцію щодо продажу речі. Після того, як вводить реквізити своєї картки, їй надходять смс, що з її рахунку зняті гроші. Сьогодні ця схема є найпопулярнішою, – розповідає Юрій Ісопенко.
– Також доволі популярними видом шахрайства є дзвінок у нічний час, коли людина спить і її увага не сконцентрована. Представляються, як правило, працівниками лікарні або ж поліцейськими. Говорять, що родич потрапив у біду, і для вирішення ситуації потрібно передати кошти. Це може відбуватися двома способами: перший, коли кажуть, що приїде представник тієї чи іншої організації за місцем проживання до людини і забере гроші, або другий – шляхом переказу суми на банківський рахунок. Як правило, говорять впевнено та швидко, інколи з притиском. Люди розгублюються і негайно починають переказувати кошти. Переважно на таке "ловляться" люди похилого віку. Під час передачі коштів шахраї надягають маску, капюшон. Потім їх ідентифікувати важко, – каже пан Юрій.
– Коли людина зрозуміла, що натрапила на шахраїв, одразу телефонує на спецлінію "102". Якщо це інтернет-магазин, то ми залучаємо працівників кібер-відділу, які моніторять ці сайти та виходять на створення IP-адреси, далі встановлюють місцезнаходження правопорушників, і далі їдемо туди, де відбулося шахрайство. Якщо це дзвінок, то ми встановлюємо місце зв’язку та отримуємо доступ до мобільного телефону. Відштовхуємося від того звідки людина перерахувала кошти, таким чином встановлюємо порушників, – пояснює Юрій Ісопенко.
– Тепер до поліції надходить дуже багато викликів за фактом шахрайства. Люди повідомляють, що нібито телефонують працівники банку і кажуть, що картка заблокована, просять номер картки і код. Бувають ситуації, що телефонують і кажуть, що потрібно зняти кошти з картки та переказати їх на інший рахунок, тому що з попередню хочуть заблокувати. У жодному разі не можна вірити таким "банкірам", тому що жоден менеджер банку ніколи не буде у вас вимагати персональні дані та номер вашої картки, – зауважує пан Юрій.
Увага!
1. Не вказуйте власні персональні дані на неперевірених сайтах.
2. Нікому не повідомляйте термін дії банківської карти та CVV-код.
3. Перевіряйте гіперпосилання та наповнення сайту на відповідність офіційним даним компаній.
4. Отримавши підозрілий лист чи повідомлення, не здійснюйте жодних оплат до встановлення обставин ситуації, що виникла.
5. Не здійснюйте передоплату в неперевірених інтернет-магазинах.
6. Не користуйтеся неперевіреними оголошеннями щодо роботи, яка обіцяє швидкий заробіток за внесення завдатку.
Якщо стали жертвою інтернет-шахраїв
-Необхідно звернутись до відділу поліції або зателефонувати за номером "102".
-Зберіть інформацію, що підтверджує факти вчинення щодо вас шахрайських дій: чеки про оплату, квитанції з банку про проведення грошових операцій, роздруківки оголошень, посилання на сайт.
Читайте новини "МБ" у Facebook | Telegram | Viber | Instagram
12-02-2022, 17:45
0
1 554