Відчинив двері – й відразу відчуваєш запах справжньої кави. Усміхнена молода продавчиня привітно пропонує філіжанку смачного напою.
Гарні дерев’яні столики та невелике затишне приміщення спонукають до задушевної розмови. Весь час заходять відвідувачі, як правило, хлопці та дівчата, - йдеться в публікації "МБ".
"Вчився, як кажуть, на ходу"
Коли кажу про це власнику закладу, 26-річному Андрію Орчакову, він усміхається, й відповідає:
– Молодь хоче десь тусуватися, то чому б не за філіжанкою нашої кави?
Симпатичний хлопець, наш співрозмовник, приваблює щирістю й безпосередністю. Не віриться, що він відкрив свої кав’ярні за власноруч зароблені по закордонах гроші, сам проєктував й починав будівництво кожного закладу.
– У дев’ятнадцять років, закінчивши Хотинський аграрний технікум, вирішив податися на заробітки, – розповідає Андрій Орчаков. – Звісно, не один, а з друзями. Побував у різних країнах: Росії, Польщі, Чехії, Італії, Німеччині, Словаччині, Голландії, Австрії, Ізраїлі. Надивився на різне й пережив не менше, але дійшов до того, що треба вкласти кошти у власну справу й удома. Минуло три роки, як повернувся. Мій товариш із Кам’янця-Подільського відкрив невеличку кав’ярню, й це спонукало наслідувати його приклад. Щоправда, нині він одружився й переїхав жити до Києва, але кав’ярню не продав, а здав в оренду, - каже хлопець.
- Я бізнесових навичок не мав, учився, як кажуть, на ходу, хоча й економіст за фахом – закінчив Кам’янець-Подільський аграрний університет. Звісно, нині ця спеціальність мені допомагає. Отримав ділянки під облаштування кав’ярень й взявся до роботи. Допомагали друзі, рідні, знайомі. Хто – ділом, хто – порадою. Як бачите, вийшло непогано. Гірше з кадрами: молодь їде за кордон чи працювати, чи навчатися, але додому вже не повертається. Я теж міг би на чужині залишитися, але душа болить за рідне місто. Пригадую, в дитинстві, кожна лавочка у нашому парку була зайнята хлопцями та дівчатами, а нині там порожньо. Нині взимку в Хотині навіть дискотеки немає. Але буде, бо в мене таке правило: "Чогось не вистачає в місті – візьми і зроби".
– І багато не вистачає?
– Вважаю, що Хотин може врятувати лише туризм. Маємо знамениту фортецю, але до неї треба йти пішки, а не їхати. Щоб екскурсанти залишали в місті гроші, потрібно створити різні локації, квести. Має бути створена відповідна інфраструктура, тоді туристи залюбки залишатимуть гроші у нас, а не в Кам’янці-Подільському, тобто буде наповнена казна. А коли так, то й місто розвиватиметься. Радий, що в цьому напрямку активно працює й наш мер Андрій Дранчук. Він створив громадські ради, підтримує різні починання, все, що йде на користь нашій громаді. А раз так, то молодь повернеться додому. Біда ще й в тому, що наші люди бояться змін, не мають фінансових знань.
"Планую створити в Хотині мережу фастфудів"
– Свої три кав’ярні ви назвали "Орчаков. Кофе"…
– Інші аморфні назви не запам’ятовуються. Знаю чимало подібних до моєї назв. Власників вже давно немає, а заклади, названі іменем засновника чи власника, функціонують і далі. Наразі ж створив сім робочих місць, в перспективі планую створити в Хотині й мережу фастфудів чи щось в такому плані. Задумів багато. Це мають бути тусовочні молодіжні заклади.
– Які сорти кави ви пропонуєте відвідувачам?
– На 70 відсотків це свіжообсмажена кава моносорту "Арабіка", або її ще називають аравійською. Її батьківщина – гори Ємену на Аравійському півострові, а також південно-західне нагір’я Ефіопії й південно-східний Судан. Це перший культивований вид кави, який вирощується в Аравії понад 1000 років. Що ж стосується "Робусти", то це вид кавових зерен, що вирізняється низькою кислотністю, добре вираженим присмаком та міцністю, використовується здебільшого у виробництві розчинної кави, під час приготування еспресо, є також складовою частиною сумішей меленої кави. Щодо кавових купажів, то це суміш двох і більше, що відрізняються один від одного смаковими якостями. Готуємо напій відкрито, щоби відвідувачі бачили. Маємо багато сортів арабік різних країн, зокрема, з Колумбії, Бразилії, Сальвадору. Намагаємось розвивати кавову культуру у нашому місті, адже такі міста, як Чернівці і Кам’янець-Подільський набагато розвинутіші в цьому напрямку. Ще плануємо зняти відеоблог на тему кави, від зеленого зерна до рецептів і способів її приготування.
– Андрій Орчаков – патріот нашого міста не на словах, а на ділі, – вважає Андрій Дранчук, голова Хотинської об’єднаної територіальної громади.
– Він не лише підприємлива молода людина, а й громадський активіст. Саме за такими як Андрій майбутнє нашого історичного міста.
Індивідуальний підхід, комфортність перебування в магазині, великий вибір товару (на всі смаки й гаманці), регулярне його оновлення, а також бонуси для клієнтів і стали виявом беззаперечної довіри до бренду "Оптика Люксор".
І минулого, і цього року компанія Bosch Car Service "Тандем" перемогла в конкурсі "Народний бренд" у номінації "Автосервіси". Цьогоріч перемогу в цьому конкурсі здобула ще й автомийка "Тандем".
Перемога знову! У 2024 році туристичний комплекс "Аква Плюс", розташований у с. Кам’яна поблизу Чернівців, отримав визнання як найкраща база відпочинку в регіоні в межах престижного конкурсу "Народний Бренд".