Готувати авто до зими краще заздалегідь, не чекаючи глибокої осені і перших снігопадів.
Як без стресу перейти в зимовий режим та про які важливі дрібниці варто подумати водіям заздалегідь, йдеться в публікації "МБ".
Заміна літньої гуми
Робити це варто вже зараз, у листопаді. Справа в тім, що поки що середня денна температура повітря – приблизно 7 градусів. Це оптимальна температура для зміни гуми.
Літня гума за температури нижче 5-7 градусів стає жорсткішою та втрачає зчеплення з дорогою, що може призвести до некерованості авто.
Водночас зимова навпаки залишається в робочому стані навіть у люті морози, відтак більш безпечна у цей період.
Перевірка акумулятора
Перед початком сезону необхідно перевірити акумулятор автівки, аби не виникло неочікуваних поломок після ночівлі авто на холоді або ж під час руху. Варто обов'язково заміряти напругу, переконатися в достатній кількості електроліту, оглянути дроти та клеми.
Заміна рідин
Будь-яка рідина в автомобілі не повинна замерзати за мінусової температури. Так, до настання холодів потрібно перевірити моторне мастило, гальмівну рідину, рідину в системі охолодження, рідину в бачку омивача скла, мастило трансмісії. Охолоджувальну рідину в процесі підготовки до зими потрібно замінити на антифриз.
Самі склоомивачі теж варто замінити перед зимовим періодом. З часом гума на них стирається і на ній утворюються тріщинки. Якщо їх вчасно не замінити, то, замість того, щоб мити вікно, вони лише розводитимуть багнюку.
Перевірка двигуна
Не зайвим буде поміняти мастило перед зимою. Якщо термін вашого наступного ТО припадає на зиму, краще змістити його на осінь. Свіже мастило краще подбає про двигун у зимовий період.
Також потрібно переконатися, що в паливних баках і різних фільтрах немає вологи. У зимовий період, краще не скупитися і тримати рівень палива в баку вище середнього, щоб уникнути конденсації в паливній системі.
Підготовка кузова
Починаючи з осені, кузов автомобіля постійно перебуває під впливом дощу, снігу, перепадів температури. Тому, якщо ти не хочеш із приходом весни виявити іржу, варто замислитися про антикорозійну обробку днища і кузова ще до початку зимового сезону.
Перевірка ременів та патрубка
Ремені і патрубки під капотом автомобіля зазвичай перевіряються під час регулювання (зазвичай кожні 50 000 км). Якщо Ви не збираєтеся проводити регулювання цієї зими, не зашкодить заїхати до механіка, щоб він перевірив стан всіх з’єднань.
Низькі температури можуть послабити ремені та патрубки, і якщо щось вийде з ладу під час руху, то доведеться чекати евакуатора, щоб продовжити рух.
"Все, що під капотом, довіряю професіоналам"
Пан Анатолій працює на шиномонтажі. Розповідає, що на початку листопада буковинці почали активно переходити з літньої гуми на зимову.
– Люди завбачливі, тому не чекають першого снігу, для того щоб їхати до майстра. У мене на шиномонтажі – вже черги з водіїв. Кожен хоче швидше підготувати свою автівку до зимового сезону, – каже чоловік.
Чернівчанин Микола розповів, як готує своє авто до зимового періоду.
– Підготовку автомобіля до зими я починаю з огляду кузова. Про нього треба подбати ретельно: змити пилюку і бруд, особливо з важкодоступних поверхонь. Всі подряпини на лакофарбовому покритті обробляю спеціальними антикорозійними рідинами. А все, що знаходиться під капотом, у зв’язку з тим, що я не надто досвідчений водій, намагаюся самостійно не чіпати, а довіритися професіоналам. Цього року я маю намір придбати новий комплект коліс, адже минулорічні зимові вже зносилися. На це планую передбачити орієнтовно сім тисяч гривень (без заміни покришок). Заміну коліс також рекомендую не проводити самостійно, особливо водіям-початківцям – цю послугу виконають на будь-якій СТО, і вона коштує від 500 до 1000 гривень. Також варто подбати про заміну склоочисників, адже літня рідина за мінусових температур може замерзнути і стати неефективною, – каже Микола.
Власник станції технічного обслуговування в Чернівцях Роман Ставчанський дав поради, як підготувати авто до зими.
– Коли "перевзуваєш" машину на зиму, то бажано, щоб гума не була старше двох років. Деякі люди кладуть шиповані колеса чи гуму із липучим протектором, на льоді вона менше ковзає. Але якщо ви живете в місті, то підійде і звичайна гума, якщо ж в сільській місцевості, то краще з шипами. Є гума різних цінових категорій. Але, до прикладу, дешевша має більший склад каучуку і більше ковзає. Чи буде гума ковзати, можна навіть руками випробувати: якщо вона м’яка, то на зиму вона значно краща, машина менше буксує. Я б не радив брати вживану гуму, адже деякі люди ведуться на великий протектор, але саме колесо старе. І воно ковзає, як звичайна літня гума. Окрім заміни гуми, варто перевірити щільність тосолу і антифризу. Змінити омивальну рідину на зимову. Масло варто обрати більш рідке, адже на морозі воно густішає. Ну, і саме собою, балансування, розвал-сходження. Ще варто взимку трохи приспускати колеса, щоб машина більше "сідала", можна до 1,7-1,8 атмосфер. Так вона стає м’якшою, а колеса мають краще щеплення з дорогою, – розповідає Роман.
Розшифровка маркування шин
Важливу і вичерпну інформацію про придбану гуму підкаже маркування на шині. Однак не так просто "розшифрувати" цифрові та літерні позначення. Тому ми вирішили зібрати найпоширеніші мітки на покришках, що використовуються на сучасних моделях шин.
Розмір, індекс швидкості та вантажопідйомності
Сучасні легкові автомобілі укомплектовані безкамерними радіальними шинами, тому в більшості типорозмірів можна побачити букву R, яка якраз означає наявність радіального корду в покришці (всупереч існуючій думці, що цей символ означає радіус покришки).
Довге цифрове позначення – розмір покришки, який повинен збігатися з рекомендованим виробником.
Маркування шини
Про що розповість маркування гуми 215/55 R16 91 V
215 – Інформація про ширину профілю, що подається в мм.;
55 – Відсоткове співвідношення висоти покришки в її ширині, в простолюдді профіль. Шини з показником нижче 50% вважаються низькопрофільними. Якщо позначення відсутня і типорозмір записаний у вигляді 185/R14С, значить перед вами повнопрофільна шина.
R – Радіальний тип конструкції, яка все більше заміняє менш продуктивний діагональний (D) вид конструкції. .
16 – Посадковий діаметр, розрахований в дюймах. Це діаметр внутрішнього кола покришки, в яку насаджується диск, збігається з зовнішнім діаметром.
91 - Індекс навантаження. Розраховується на одне колесо і для легкових машин не є вирішальним показником, оскільки зазвичай виробник робить хороший запас. Однак для легковантажних автомобілів та мікроавтобусів цей параметр важливо враховувати і не перевищувати допустимого значення. У розглянутому випадку ІН допускає навантаження до 670 кг
V – Індекс швидкості. Цей параметр позначається латинськими літерами і відповідає граничній швидкості, на якій можна пересуватися
Максимальний індекс швидкості Y передбачає рух на швидкості до 300 км/год
Будьте обережні! Перевищення допустимого значення швидкості призводить до аварійних ситуацій. Швидкість пересування на 10-15% нижче встановленого індексу є оптимальним для безпечної їзди. Новий комплект покришок повинен мати швидкісний режим не нижче, ніж на шинах первинної комплектації і перегукуватися з рекомендаціями заводу-виробника авто. У зимовий сезон допустимо встановлювати покришки з меншою швидкісним індексом, обмежуючи при цьому швидкість руху.
Маркування розміру американських шин
Made in Finland — країнавиробник.
Дата виготовлення шини чотири цифри в овалі, де перша пара тиждень випуску, друга пара – рік випуску
Max Pressure — вирішуваний максимум тиску в шині, (в кПа).
Max Load — дозволений максимум навантаження на одне колесо, (в кг).
Treadwear — передбачуваний кілометраж пробігу, показник орієнтований на тести США.
TWI — Tread Wear Indicator (індикаторзносу). Наявність на покришці невеликого виступу на протекторі в глибині канавки. Сигналізує про ступінь зносу.
Сезонність і погодні умови:
Значення, які характеризують конкретні погодні умови експлуатації автошини:
- M+S " або " M&S (Mud and Snow, брудісніг),
- Winter (зима),
- Rain (дощ),
- Water або Aqua (вода),
- All Season North America (покришкирозрахованідлявсіхсезонівПівнічноїАмерики)
- All Season або AS — всесезоннішини.
- AW (Any Weather) — будь-якапогода.
- A/T –всюдихіднарезина
- Символгірськоївершиниісніжинки — зимовішини, звисокимизчіпнимипоказниками, якібулипідтвердженівходітестів.
- Traction А, В або С — ступінь гальмування на мокрому покритті.
- Temperature А, В або С — термостійкість автошини при русі на високих швидкостях, де А — найкраще значення.
- Spike – шипована гума
- STUDDABLE – можливість шипування
Позначення, пов'язані з типом малюнка покришки:
Outside та Inside — позначення внутрішньої та зовнішньої частини асиметричного дизайну протектора. Встановлюючи шину на авто напис Outsade або Side Facing Out повинен знаходитися з зовнішньої сторони, а підпис Inside або Side Facing Inwards — з внутрішньої частини.
Rotation – стрілкою маркуються протектори з направленим розташуванням блоків. Вона вказує напрямок обертання колеса.
Left — шина повинна знаходитись з лівої сторони авто (передбачає наявність моделей для лівої і правої сторони).
Right — шина повинна знаходитися з правого боку авто (передбачає наявність моделей для лівої і правої сторони).
Особливості конструкції
Tubeless — безкамерна гума. Якщо напис відсутній або є напис Tube Type , то апріорі шина повинна експлуатуватися з камерою.
Radial (R в типорозмірі) — радіальна конструкція гуми
Reinf, Reinforced або RF наприкінці типорозміру говорить про посилення конструкції.
Steel — конструкція включає металевий корд.
C — Commercial ставиться в кінці розміру на шинах для легковантажного транспорту та мікроавтобусів. Говорить про посилений каркас.
XL — Extra Load, посилена шина, індекс навантаження на 4 одиниці вище стандартного значення для того ж типорозміру.
Retread — Автошина після відновлення.
DA (штамп) — наявність некритичних виробничих дефектів, що не впливають на нормальну експлуатацію.
DEMO – встановлені, але після зняті шини, які знаходяться на гарантії.
RunFlat System Component
RSC (RunFlat System Component) — шини РанФлэт при повній відсутності тиску в колесі в результаті проколу або порізу покришки здатні на швидкості до 80 км/год продовжувати рух від 30 до 80 км. В залежності від виробника технологія позначається різним маркуванням:
Dunlop — DSST (Dunlop Self-Supporting Technology),
Bridgestone — RFT (Run-Flat Tyre),
Continental — SSR (Self-Supporting Run-Flat),
Goodyear — RunOnFlat,
Nokian — Run Flat,
Michelin — ZP або ZP SR (Zero Pressure) іт. д.
Відповідність стандартам
E2 (символвколі) — гумавідповідаєєвропейськимстандартамякості U. N. E. C. E. (United Nations Economic Commission for Europe). Цифра в колі — код країни (2 — Франція), що проводила сертифікацію. Без кола — номер сертифіката.
DOT (Department of Transportation —США), відповідність американським стандартам якості.
Green X — фірмове позначення виробника Michelin, свідчить про енергозберігаючі властивості покришки. Шина економічна і відповідає екологічним стандартам. Маркування стоїть після типорозміру.
Читайте новини "МБ" у Facebook | Telegram | Viber | Instagram