Авто | Нерухомість |
Вчені з’ясували, як аварія на ЧАЕС вплинула на генетичне здоров’я

Предметом досліджень стали питання передачі генетичних мутацій від батьків до дитини і генетичні зміни в пухлинах щитовидної залози.

Міжнародні групи вчених, використовуючи передові геномні інструменти, досліджували наслідки радіаційного опромінення людей в результаті аварії на Чорнобильській атомній електростанції в 1986 році. Результати були опубліковані в журналі Science до 35-х роковин катастрофи.

Предметом одного дослідження стало питання передачі генетичних змін від батьків до дитини. Відомо, що вплив іонізуючого випромінювання збільшує мутагенезу ДНК, в результаті чого у людей, які перенесли радіаційне опромінення, розвиваються онкологічні та інші захворювання.

Незважаючи на те, що катастрофи, подібні до аварій на Чорнобильській АЕС або в Фукусімі, періодично відбуваються, досі не було великих системних досліджень, які оцінюють ризики радіаційного опромінення, що передаються з покоління в покоління.

Вчені зі США, України, Росії та Японії під керівництвом Мередіт Йігер з Національного інституту раку США секвенували геноми 105 батьків та 130 дітей із сімей ліквідаторів аварії та технічного персоналу Чорнобильської АЕС, які зазнали опромінення.

Усі діти були зачаті і народилися вже після аварії в період з 1987 по 2002 роки.

Дослідники перевірили геноми на предмет збільшення певного типу спадкових генетичних змін, відомих як мутації de novo, які випадковим чином виникають в гаметах людини (сперматозоїдах і яйцеклітини) і можуть передаватися їхньому потомству, але не спостерігаються у батьків.

Отримані дані свідчать про те, що вплив іонізуючого випромінювання в результаті аварії мав мінімальний вплив на здоров’я наступного покоління. Це означає, що у дітей, народжених після аварії на Чорнобильській АЕС, не виявили помітних генетичних відхилень, що передаються у спадок.

У другому дослідженні автори використовували повногеномне секвенування для профілювання генетичних змін раку щитовидної залози, які розвинулися у 359 осіб, котрі зазнали в дитинстві або внутрішньоутробно впливу радіоактивного йоду (I-131).

Як відомо, енергія іонізуючого випромінювання розриває хімічні зв’язки в ДНК, що призводить до різних типів пошкоджень.

Нове дослідження підкреслює важливість певного виду ушкоджень ДНК, які включають розриви обох ланцюгів ДНК в пухлинах щитовидної залози.

Зв’язок між дволанцюжковими розривами ДНК і радіаційним впливом був сильнішим у дітей, які зазнали опромінення в більш ранньому віці.

Результати показали, що дволанцюжкові розриви ДНК можуть бути ранньою генетичною зміною після впливу радіації, що згодом сприяє зростанню раку щитовидної залози.

Наголошується, що дослідження стало можливим завдяки створенню Чорнобильського банку тканин близько 20 років тому – задовго до того, як була розроблена технологія для проведення геномних і молекулярних досліджень.

Читайте новини "МБ" у Facebook | Telegram | Viber | Instagram

25-04-2021, 23:46

Нічна ДТП у Чернівцях: автівка протаранила електроопору – фото
Автопригода сталася пізно ввечері 14 травня на вулиці Січових стрільців
У Чернівцях тролейбусне управління почало співпрацювати з ProZorro: за місяць зекономили майже 2 млн грн
На підприємстві кажуть, що ЧТУ відмовилося закуповувати запчастини у недобросовісних підприємців, які лише "накручували" ціни
COVID-19 на Буковині: скільки нових випадків хвороби медики виявили за добу
Назвали кількість нових випадків коронавірусу на Буковині

ФОТОРЕПОРТАЖ Переглянути всі фоторепортажі
Як одягалися відомі українці: у Чернівцях представили їхні вишиванки - фото

Незабаром до колекції додадуться вишивки Ольги Кобилянської та Юрія Федьковича

«Який приклад подаємо дітям?…» Блог Надії Будної
Перед великодніми святами чернівчани активно прибирали свої квартири: мили вікна, тріпали килими, виносили все зайве
«Хотят лі рускіє войни?»  Блог Ярослава Волощука
Давно, в часи Союзу, пісеньку із такими словами часто прокручували в дні святкування Перемоги
«Не вакцинувався. І ще живий?» Блог Галини Олійник
Вакцинація - наразі єдиний вихід для подолання коронавірусу
На Буковині помер найстаріший ветеран Другої світової війни. Йому було 106 років
У серпні цього року Георгій Безушка мав відзначити 107-річчя від дня народження
Чи можна вилікувати хронічний тонзиліт, не видаляючи гланди?*

Як лікувати хронічний тонзиліт, які аналізи здавати і чи обов'язково видаляти гланди, щоб подолати захворювання
Прощання із садочком чи першою вчителькою? Запрошуємо відсвяткувати крутий дитячий випускний у "Країні Мрій"!*

Як відпочивати з користю, знають у дитячому розважальному центрі "Країна мрій".
Дихайте лише якісним повітрям! Навіщо встановлювати системи вентиляції повітря, розповіли фахівці компанії «КРАЙТЕХ» у Чернівцях!*

Як організувати належну вентиляцію повітря в будинку та чи дозволяє інноваційне обладнання зекономити енергію та кошти, розповіли в компанії "КРАЙТЕХ".

Поки ви працюватимете чи відпочиватимете, ця чудо-штука цілодобово захищатиме вашу оселю, економитиме ваші кошти на опаленні та електроенергії, забезпечуватиме комфорт.
Більше ніж благодійність: «АТБ» передала три тисячі великодніх подарунків дітям із «сірої» зони Донбасу*

Цьогоріч "АТБ" також долучилася до доброї справи – допомогла провести Світле Христове Воскресіння в теплій і позитивній атмосфері дітям Мар'їнського і Бахмутського районів Донецької області.
Стильно і екологічно, або Чому дерев’яні вікна і двері кращі за металопластикові?*

У чому секрет популярності дерев’яних вікон і дверей, допомогли розібратись фахівці компанії "Техно Плюс".
Привітання з Великоднем начальника Чернівецького обласного управління лісового та мисливського господарства Василя Гончара*

Привітання з Великоднем начальника Чернівецького обласного управління лісового та мисливського господарства Василя Гончара.
Усе починається з варикозу! Що це таке трофічна виразка та чим вона небезпечна?*

У медичному центрі "Базисмед" спеціалісти проведуть якісне обстеження й запропонують найбільш ефективне та оптимальне для вас лікування.